Detta är vad jag vet om hur jag gör:
Jag köper in buntar av pickupen OMsuper från ortofon med enkel nål, separata 78-varvsnålar samt OM40-nålar.
Av det gör jag följande:
Jag går igenom alla OM40-nålar noggrannt och kasserar de som (enligt min uppfattning) inte är tillräckligt bra ihopmonterade. Det brukar bli ungefär 1/5 av alla nålar jag får från Ortofon.

Den skarpa nålprofilen ställer så höga krav för att komma till sin rätt att jag inte vill bidra till att några exemplar med otillräckliga marginaler kommer in i någons avspelningsutrustning. De exemplar som inte är tillfyllest tycker jag ju inte bör användas alls. Därav det drastiska kasserandet. Jag vill heller inte returnera dem så att de säljs till någon annan (fast om kassaionsprocenten överstiger 20% kanske jag kommer att omvärdera detta, jag vill ju inte förlora pengar på det hela).
Hursomhelst: Av det som återstår komponerar jag ihop paket bestånde av följande delar:
1. Ino ’Vinyl-music-kit’ = OM-pickup med selekterad OM40 nål (vdH II som är designad av vdH*, men slipas av FG, som om jag förstått det rätt inte betala vdH för det, vilket jag beklagar), samt en OM10-nål (bra reservnål/barnnål, när man inte vill ha OM40-nålen på).
2. Ino ’History-music-kit’ = OM-pickup med selekterad OM40 nål + en OM10-nål + en 78-varvsnål.
När det gäller Ino Audios RIAA-steg är det inte färdigt, och tyvärr kommer det att dröja innan det blir det. Det ligger helt enkelt inte tillräckligt högt på prioriteringslistan. När det är klart kommer det att vara ganska överkomligt, men dessförinnan rekommenderar jag det RIAA-steg som Morello gör, som faktiskt har prestanda som Ino-RIAA't nog faktiskt inte kommer att nå riktigt upp till.

Mig veterligt är Morello-RIAA't det bästa som görs i världen idag, om man ser till summan av alla kritiska egenskaper (lågt brus, låg distorsion, precision på RIAA-korrektionen), men det kostar därefter...
Även detta RIAA-steg kan beställas optimalt anpassat till OM40s. En Ino-version liksom.

Morello-RIAA't är för övrigt extremt på flera sätt än med avseende på tekniska prestanda, en bieffekt av den extrema lågbrusigheten är att effektförbrukningen är som från ett mindre slutsteg! Lågt brus kräver låg intrinsisk kretsimpedans, vilket kräver stora stömmar.
En egenskap som är extremt trevlig med Morello-RIAA't är dock att det inte har någon effektförbrukning alls på ingången, mer än den specifika anpassningslasten. Trots ett ingångsbrus bättre än de bästa bipolära superOP-amparna - vi talar alltså om nanovolt nivå (!) (per roten ur bandbredden), så har Morello RIAA't nämligen fet-ingång! Oerhört trevligt att veta att man inte riskerar att störa pickupen med bias-strömmar in i bipolära ingångstrissor.
Slutsats: Även om man verkligen får valuta för pengarna (jag tror det kostar närmare 10 000:- Morello-RIAA't, i Ino-version) så får man nog gilla sina vinyler något alldeles väldeliga (eller ha en frisk ekonomi) om man skall göra investeringen.
Ett tämligen esoteriskt RIAA-steg som jag ser det, primärt för hard-core vinylisten som tycker att endast det bästa är gott nog.
Vh, iö
- - - - -
*Det är i varje fall min uppfattning efter att ha granskat dem under mikroskopet. Finns det några process-ändringar som gör att FG kan smita licensen, så tycks den i varje fall inte negativt påverka nålens förmåga att följa spårets vindlingar.
#Kan tillägga, för att undvika ondsinta spekulationer, att Ino Audio rekommenderar Morello-RIAA't på grund av dess egenskaper endast. Ino Audio får inte ett endaste öre betalt av Morello, varken från beställning av standard-version eller Ino-version. Snarare tvärtom, det har förekommit viss sponsrande verksamhet (inte minst skjuts till ELFA ett otal gånger!