Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Jocke skrev:Som sagt, problemen verkar vara större än diskussionen om 58.2 eller 60!
-Larsen lade ner produktionen av Stig Carlssons bästa konstruktion OA-51. Konstruktören var mycket ledsen, men stod maktlös mot exploatören.
- Larsen lade ner produktionen av volymmodellen OA-50, oklart varför.
Stiftelsen svalde sorgen, konstruerade en ersättningsmodell och försökte få honom att tillverka denna.
- Larsen lade ner produktionen av volymmodellen OA-58. Orsaken var hans försummelse att i tid beställa baselement medan det gick.
Stiftelsen utvecklade B65oa och därefter B65oa-II. Ännu mer välljudande högtalare fanns nu hos handlarna.
- Då visar exploatören åter sin makt över oss som vill höra och se nya Carlssonhögtalare hemma hos oss och gärna även hos våra vänner. Larsen verkar åtminstone tillfälligt ha lagt ner produktionen av den högtalare han kallar OA-58.2 och har låtit bli att i tid beställa baselement trots att sådana går att köpa.
För allas skull borde han sluta sura och börja producera!
Vem tjatar tillräckligt på honom, kanske lånar honom en peng, så att han köper baselement och tillverkar högtalare igen?
avr7000 skrev:SSC gör tvärt om och ger försäljningsrätten till sitt OEM element exlusivt till hembygge-detaljisten Hifi-kit.
Så exlusivt att den licensierade exploatören av Carlssonhögtalare (Larsen) inte får köpa komponenterna till högtalaren från fabrik utan måste handla dem från Hifi-kit med pålagda royalty-kostnader (SSC) på varje element. Först royalty på komponentlagret alltså och sedan royalty på slutprodukten...
Om någon får mej mer förbannad kanske jag t o m berättar vad elementet som Hifi-kit tar 800 kr för kostar dem i inköp...
Stefan
Jocke skrev:Kan det vara så att tillverkaren kräver så stora batcher att det av ekonomiska skäl måste lösas så här för att det alls ska bli några element?
/Jocke
Vee-Eight skrev:Vad skulle HifiKit med alla andra elementen till i så fall, än till just Carlsson?
avr7000 skrev:
Om någon får mej mer förbannad kanske jag t o m berättar vad elementet som Hifi-kit tar 800 kr för kostar dem i inköp...
berma skrev:Jo, en lösning på frågan är ju faktiskt att SSC backar från sin ståndpunkt och att faktiskt kalla den nya högtalren för 58.2 !
Dynamic skrev:Jocke skrev:Så har jag lite grovt fattat situationen. Vad skulle man göra i den situationen? Jo, försöka sälja så mycket som möjligt snarast=OA58.2!
Jamen det han säljer som oa58.2 ÄR ju oa60, varför inte bara låta den heta det på en gång istället för att ställa till med denna soppa
Vee-Eight skrev:Jag tror som sagt att namnbryderiet bara är en liten del av soppan. Jag har fått intrycket att osmidigheten är dubbelriktad. Dummerjönseriet kommer från båda hållen.
Paul skrev:- Larsen lade ner produktionen av Stig Carlssons bästa konstruktion OA-51. Konstruktören var mycket ledsen, men stod maktlös mot exploatören.
Paul skrev:- Larsen lade ner produktionen av volymmodellen OA-50, oklart varför.
Stiftelsen svalde sorgen, konstruerade en ersättningsmodell och försökte få honom att tillverka denna.
Paul skrev:- Larsen lade ner produktionen av volymmodellen OA-58. Orsaken var hans försummelse att i tid beställa baselement medan det gick.
Stiftelsen utvecklade B65oa och därefter B65oa-II. Ännu mer välljudande högtalare fanns nu hos handlarna.
Paul skrev:- Då visar exploatören åter sin makt över oss som vill höra och se nya Carlssonhögtalare hemma hos oss och gärna även hos våra vänner. Larsen verkar åtminstone tillfälligt ha lagt ner produktionen av den högtalare han kallar OA-58.2 och har låtit bli att i tid beställa baselement trots att sådana går att köpa.
Paul skrev:För allas skull borde han sluta sura och börja producera!
Paul skrev:Vem tjatar tillräckligt på honom, kanske lånar honom en peng, så att han köper baselement och tillverkar högtalare igen?
avr7000 skrev:SSC gör tvärt om och ger försäljningsrätten till sitt OEM element exlusivt till hembygge-detaljisten Hifi-kit.
Så exlusivt att den licensierade exploatören av Carlssonhögtalare (Larsen) inte får köpa komponenterna till högtalaren från fabrik utan måste handla dem från Hifi-kit med pålagda royalty-kostnader (SSC) på varje element. Först royalty på komponentlagret alltså och sedan royalty på slutprodukten...
Stefan
Haakan_W skrev:maken till syjunta får man fan leta efter...
är ni kvinnor eller män? upp med alla kort på bordet nu om ni ändå tänker diskutera offentligt?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster