Moderator: Redaktörer
Haakan_W skrev:förstår ni vad jag menar?
dimitri skrev:Fanns det stenkakor på 30-talet?
Svante skrev:dimitri skrev:Fanns det stenkakor på 30-talet?
mja, de hette inte "stenkakor" då i alla fall. Det namnet uppkom när LP-skivan kom, har jag hört.
uruguru skrev:Det beror ju lite på vad man lyssnar på.
En sofistikerad anläggning leder ju ofta till att man söker efter sofistikerad musik med bra inspelning.
förstår ni vad jag menar?
Haakan_W skrev:när man inte visste alla konstiga saker som högtalare och utrustning kan ha för sig...då man inte visste vad dist eller frekvenser var? var det inte så att man lyssnade mer på musiken och sket egentligen i att det kunde bli bättre?
jag vet inte riktigt hur jag känner egentligen eftersom det kommit under en så lång period att man lärt sig mer och mer osv...men däremot tv har gått grymt fort att lära sig märka felen och irritera sig på dom...där märker iaf jag att det är svårare att njutan än för tex 1år sen då man bara kollade tv å egentligen sket i bilden bara inte kontakten hade halkat ur eller så...
förstår ni vad jag menar?
För att uppleva den där riktiga "wow" känslan igen, så krävs det nästan en god hembio vilket är mitt mål.
Den dynamiken och flerkanaliga ljudet, för att inte tala om detaljupplevelserna i den stora bilden sammlat gör idag på mig ett imponerande intryck.
Visst, ibland känns det absolut rätt vid visst musikutbud så att skinnet knottrar sig vid lyssning.
Men sammantaget står filmupplevelsen som den idag s.k. framtida eller dagens höjdpunkts-upplevelse.
Det är onekligen att den ultimata "hifi"upplevelsen är att vara på en koncert.
var det egenligen inte bättre förr?
Brickman skrev:En 20 åring av idag nöjer sig med en ok mp3 och ett par hörlurar och diskuterar musiken, låtarna är självklart nerladdade från nätet.
Musiken är det stora samtalsämnet.
simme_90 skrev:Brickman skrev:En 20 åring av idag nöjer sig med en ok mp3 och ett par hörlurar och diskuterar musiken, låtarna är självklart nerladdade från nätet.
Musiken är det stora samtalsämnet.
Håller helt med, jag är 16 snart 17 år och har ett stort intresse av HI-FI.
Nefilim skrev:Bill50x skrev:Jag skulle vilja uttrycka det så här. Allt var bättre förr, speciellt var jag det
/ B
Nädå. Det var bättre glas i speglarna förr!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 22 gäster