Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Ja, jag provade först idag, men det är ju bara att välja en annan artist, så blir kanalen annorlunda. Och man får ju nya uppslag hela tiden.
Fast jag kanske tröttnar efter ett tag, det vet jag ju inte.
Enter the name of a band or artist you like to create
your own radio station of similar music
Tune in to a variety of stations created by people on Last.fm who tag their music with keywords
Svante skrev:Hmm, jag är antingen blind, eller så har det inte skrivits om det här på faktiskt. Det finns en sajt som heter www.last.fm , som är som ett önskeprogram på radion, men man får själv önska artisten, och sedan spelar den bla den artisten, men också andra liknande.
Svante skrev:Intressant det här.
Jag undrar var de får sina låtar ifrån. Jag tyckte nämligen att en låt de spelade var trasig på precis samma ställe som en mp3:a som jag har fått på "tvivelaktigt sätt".
Är det så att de tankar musik från nätet?
Bill50x skrev:Svante skrev:Intressant det här.
Jag undrar var de får sina låtar ifrån. Jag tyckte nämligen att en låt de spelade var trasig på precis samma ställe som en mp3:a som jag har fått på "tvivelaktigt sätt".
Är det så att de tankar musik från nätet?
Eller så är låten sådan. Jag har hört en låt som även på en originalpressad CD lät lika märklig som min hemtankade. Just nu minns jag inte vilken det var så jag kan inte exemplifiera, men det kommer... kanske...
/ B
Svante skrev:Är det så att de tankar musik från nätet?
Personal Radio is a subscriber only feature that gives you an insight into a user's entire profile. This station's content is built up based upon every song that the user gets scrobbled to their profile, via a plugin or the radio service.
Subscribers may listen to the Personal Radio of anyone, but non-subscribed users may only tune into the Personal Radio of someone that is subscribed.
Loved Tracks Radio is a radio mode which is a Subscriber benefit, much like the Personal Radio.
Tracks that will feature on this radio station are tracks that the user manually marks as "loved". To mark tracks as loved, a user must be using the Last.fm Application. As a track plays on either the radio, or from their own local library, a quick click of the "Love" button will do the trick.
TCM skrev:Du verkar som om du behöver prenumerera på detta. Har för mig att man inte behövde det förut, men jag är lite osäker.
Slartibartfast skrev:TCM skrev:Du verkar som om du behöver prenumerera på detta. Har för mig att man inte behövde det förut, men jag är lite osäker.
Ja, det var det jag också kom fram till.. helt plötsligt så tycker jag inte om last.fm alls!
[slrt]
Strauss skrev:Tycker det är kanon, min favoritmusik har jag på datorn, ny musik hittar man på last.fm!
Du kan ju vara glad att det inte är som sveriges radio i alla fall, att du är tvingad att betala för skiten även om du inte är intresserad
För att du inte får ALLT gratis?Slartibartfast skrev:Det enda last.fm gör i och med deras betalpolicy är att exploatera konsumenter på ett nytt sätt.
De är ju ett företag... Kom igen nu, det är $3/mån vi pratar om. Om det är en tjänst du vill ha är det väl bara att betala!Slartibartfast skrev:Undrar hur de gick runt ekonomiskt innan de blev komersiella?
Koffe skrev:Instämmer delvis i din kritik av last.fm men...För att du inte får ALLT gratis?Slartibartfast skrev:Det enda last.fm gör i och med deras betalpolicy är att exploatera konsumenter på ett nytt sätt.De är ju ett företag... Kom igen nu, det är $3/mån vi pratar om. Om det är en tjänst du vill ha är det väl bara att betala!Slartibartfast skrev:Undrar hur de gick runt ekonomiskt innan de blev komersiella?
PS. Deras nya mjukvara suger... kör för gudskull inte den. Kör pluggarna till foobar eller SlimServer istället.
Koffe skrev:PS. Deras nya mjukvara suger... kör för gudskull inte den. Kör pluggarna till foobar eller SlimServer istället.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster