av Vee-Eight » 2007-01-13 01:08
SoulManager:
Behringer har ju den nackdelen att vara ett budgetmärke tyvärr, och argument som "mycket ljud för pengarna" går ju inte hem i sammanhanget har jag förstått. Men med det konstaterat så är det fortfarande rejäla byggen, utseende att passa i en studio kanske och låter oavsett priset mycket trevligt. Det är inga plastleksaker, absolut inte.
Jag har testlyssnat 2030p och 2031p, mot Dynaudio 52SE. Min favvorit vid det tillfället var 2030p tillsammans med Dynaudion, dem emellan var det svårt att få en "vinnare" i upplevd upplösning, klanglig balans etc. De lät annorlunda, men ingen av dem var dåliga. 2031p kändes fet, blöt och slapp i basen i det rummet (HifiPunkten, Trollhättan). Andra jag känner som senare köpte den större 2031:an hade liknande omdömme, men hämtade upp sig om de placerades mer noggrannt i ett bättre rum.
Basmodulen TRUTH B2092A har jag inte fått höra i samband med de mindre 2030 och 2031, utan som par som basmoduler till Carlsson oa51.3. Inget störde, mer än att det inte spelades så mkt information under 30Hz, vilket kan påverkas lite av dess placering också.
2030 alternativt 2031 tillsammans med ett par basmoduler så kommer man upp i rätt budget, samt får ett fullregistersystem som är välspelande även i högre volymer. Skulle man vilja köra basmoduler så skulle iaf jag välja 2030 som övre register.
Senast redigerad av
Vee-Eight 2007-01-13 01:13, redigerad totalt 1 gång.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Ständig sekreterare VästerGÖK