http://www.lis.inpg.fr/realise_au_lis/kicad/
Men det skall vara fritt.
Min kollega på jobbet sa att han använde detta för proffisionellt bruk.
Du får gärna visa bilder på dina prototyp kort och lådor...
Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Jag gör en liten avvikelse genom att ställa en fråga:
Om man tittar på ett filter (rör/opamp) - vi väljer ett LP-filter, så ser det ofta ut så här
Men genom att mixtra med R1/R2 och C1/C2 kan jag få samma brytfrekvens. Är det några egenskaper som ändras om jag ändrar värdena på filter-komponeterna men med bibehållen brytfrekvens?
SlaitH skrev:Silvervarg:
He he he ...jag måste erkänna att jag glömde faktiskt att sätta dit hålen när jag gjorde klart i kväll.
SlaitH skrev:soundbrigade:
Jag kan tänka mig att det tar en del tid i anspråk.
Tror att jag ska göra ett par prototypkort nu i veckan ...jag återkommer med resultat.
Mvh
Patrik
SlaitH skrev:Det kan nog bli riktigt bra med både HP och LP .... Vad blir det för branthet på filtret?
Bygga en UV box kanske man skulle ta tag i också ja....Jag hittade en gammal prom raderare med ett långt uv rör i som jag lös 15minuter på LT kortet och det funkade fint.
Men det är smidigare med UV-box
Det är bara att fråga på ....det är ju det som ett forum är till för.
Patrik
SlaitH skrev:Det känns rakt av som att det blir bättre med 24/dB, iallafall för basen.
Du sa att det blir dubbelt så dyrt? Jag antar att du menar komponenterna?
Det är ju inte så dyra grejer, opampar m m
Dela vid 80 hz blir nog ganska bra skulle jag tro. Om man får tro den gode Linkwitz så om man delar vid 100 hz så ska subbarna stå max 60 cm från de andra högtalarna.
Men detta borde inte vara så känsligt när man går längre ner i delningsfrekvens.
Patrik
SlaitH skrev:Är det någon som har en bra rekommendation på låda. Ca 160 x 200 x 50 (Bredd x djup x höjd) - innermått
Som desutom är i snygg design.
Har för mig att det finns ett italienskt företag som gör snygga lådor.
Patrik