Moderator: Redaktörer
Koffe skrev:Varför inte testa Slim Devices' Transporter. Den kostar förvisso ett par kronor (ganska många till och med) men den ersätter Cd-drive, DAC, försteg och eventuellt radio. Framför allt vore det intressant att se hur den beter sig som DAC/förstegs kombo.
Bamsefar skrev:Koffe skrev:Varför inte testa Slim Devices' Transporter. Den kostar förvisso ett par kronor (ganska många till och med) men den ersätter Cd-drive, DAC, försteg och eventuellt radio. Framför allt vore det intressant att se hur den beter sig som DAC/förstegs kombo.
Transporter är inte en ersättare för en Drive / CD-Spelare. Kom inte å påstå det. För Transporter skanar exakt just det, en riktigt CD/DVD-Transport. Namnet är klart missvisande.
Att sedan D/A delen kanske når upp till Benchmark DAC-1 vore ju bra, bara det att SB3 + Benchmark DAC-1 kostar betydligt mindre.
I mitt tycke tillför Transporter ingenting.
IngOehman skrev:Johan har skrivit artikeln, jag ledde F/E-lyssningen (med stor svårighet, på grund av att testkvällen spolierades av en massa diskussioner om HUR lyssningen skulle gå till). På grund av svårigheterna kommer apparaterna faktiskt att F/E-lyssnas igen innan artikeln skrivs, jag litar nämligen inte på att utslaget är relevant för apparaterna.
Vi misslyckades helt med att detektera en av dem, och jag tror det beror på den dåliga stämningen under F/E-lyssnandet. Är det inte kul presterar inte lyssnare något vidare bra.
Koffe skrev:Jo. Transporter ersätter en cd-drive. Den är ett användargränssnitt till bittarna. Den hjälper användaren att navigera mellan spåren och skickar bittarna vidare till DACen. Sen har Transporter (och SB3) väldigt många features som en cd-drive inte kommer i närheten av. Och de lämnar också någon sorts "garanti" för att det är bit-korrekt om källan är det, med en CD-drive har man ingen aning.
Bamsefar skrev:Mjaha - så vart matar jag in CD-skivan som kompisarna kommer förbi med ? I din dator så att du rippar dom och lagrar dom på din server = kopiera en skiva som inte ägs av dig = tar bra mycket längre tid än att bara poppa in CDn direkt i en CD-Spelar Drive.
Du har fullständigt missat det faktum att musik fortfarande släpps på CD. I framtiden, säg 5-10 år, så kanske det går att skrota CD-Spelaren/driven, men inte idag.
Lennart skrev:-Är det ingen som reagerat på inlägget tidigare? Om IÖ hoppar av som teknikredaktör så är det troliga att tidningen MOLT självdör mm.
Vad säger ni andra, och vad är det som pågår inom LTS, är det någon form av maktkamp eller?
/Lennart LTS-medlem sedan mitten av 70-talet.
Lennart skrev:-Den 18-sidiga tråden har jag missat, någon länk till den?
/Lennart
IÖ: ... 2307 eller 1907 vi skulle ses som ersättaren, det vill säga var den vi borde titta på - så vi tog båda! Sen la vi till den större 2807 ...
MoLT nr 3 2004
Har utkommit!
silvervarg skrev:IÖ: ... 2307 eller 1907 vi skulle ses som ersättaren, det vill säga var den vi borde titta på - så vi tog båda! Sen la vi till den större 2807 ...
Oj, bara utlovande av denna test gör att jag genast vill gå med i LTS.
Men att det på hemsidan står saker som:MoLT nr 3 2004
Har utkommit!
gör att jag ställer mig tvekande.
paa skrev:I verkligheten har nummer 3-2006 ganska nyligen kommit, och vi väntar nu på nr 4, innan nr 1-2007 borde komma någon gång under första halvåret i år.
i skrev:Birger skrev:Jahapp!!
Där försvann en hel del av LTS trovärdighet när det gäller att testa apparater![]()
Märkligt att ni inte är mer öppna för nya ideer. Dåligt !!!
Vad är det som ska ha fått trovärdigheten att bli mindre ?
BengtO skrev:i skrev:Birger skrev:Jahapp!!
Där försvann en hel del av LTS trovärdighet när det gäller att testa apparater![]()
Märkligt att ni inte är mer öppna för nya ideer. Dåligt !!!
Vad är det som ska ha fått trovärdigheten att bli mindre ?
Antagligen tjafset om testet
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 32 gäster