I detta fallet anser jag att svante har rätt och att IÖ är låst i någon form av prestigelåsning.
Inte första gången i så fall. Trist

Moderator: Redaktörer
i skrev:
Vad är det som ska ha fått trovärdigheten att bli mindre ?
Lust skrev:Kan man inte beskriva en vetenskaplig metod med en någorlunda lättbegriplig metodbeskrivning är det helt enkelt ingen bra metod.
Det är en syn både jag och företaget jag arbetar på delar. Om man inte kan redovisa metoden som man testar något med har inte provningen något högre värde än en subjektiv åsikt. För mig är det en självklarhet. Annars är man i paritet med HiFi-blaskorna.
Lust skrev:i skrev:
Kan man inte beskriva en vetenskaplig metod med en någorlunda lättbegriplig metodbeskrivning är det helt enkelt ingen bra metod.
Det är en syn både jag och företaget jag arbetar på delar. Om man inte kan redovisa metoden som man testar något med har inte provningen något högre värde än en subjektiv åsikt. För mig är det en självklarhet. Annars är man i paritet med HiFi-blaskorna.
guldfisk skrev:Kan ni inte diskutera metoden i metodtråden istället?
norman skrev:
Kan inte alls hålla med.... lättbegriplig för vem? En som aldrig sysslat med ämnet, en som kanske har någon kurs i i det eller en som forskar inom ämnet?
Lust skrev:i skrev:
Kan man inte beskriva en vetenskaplig metod med en någorlunda lättbegriplig metodbeskrivning är det helt enkelt ingen bra metod.
dimitri skrev:Det är inte svårt att hålla med om.
Av det du skrev drar jag slutsatsen att du har läst det som finns att läsa och kommit fram till slutsatsen att du eller någon annan inte skulle kunna reproducera provet (åtm i dess hårdvarudel).
Eller var det en allmännhållen anmärkning?
Brickman skrev:Tja det vore skoj att få läsa om vad LTS tycker om en del kända sk "high-end" märken samt kanske vår svenska hifi...
... Å andra sidan kanske det är bäst att bli överens om testmetodik först...
Flint skrev:Jag skulle vilja se några 2-5W SE-steg fe-testade.
Flint skrev:Jag skulle vilja se några 2-5W SE-steg fe-testade.
Morello skrev:Jag tror alla parter skulle ha glädje av ett dylikt test.
Mr_Ekan skrev:http://www.hifiklubben.com/se/produkter/stereo/receiver/DENON_DRA-700AE_Receiver...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster