har man ps3 som jag gissar kommaer att bli den vanligaste återgivaren av bluray har man inga alternativ om man vill utnyttja de nya ljudformaten
såsom femkanlig högupplöst pcm
Moderator: Redaktörer
BengtO skrev:Vad har HDMI med formatstöd att göra?
paa skrev:Hur intressant kommersiellt är det egentligen med mer högupplösande ljud? Hur många söker idag aktivt en DTS-utgåva av en film framför den vanliga med Dolby Digital?
Jag köper nästan uteslutande filmer med DTS spår. Som tur är så kräver konsumenterna i Asien DTS så R4 utgåvorna har i princip alltid DTS eller numera DTS-ES. Så i princip alla filmer går idag att få i DTS utgåva.paa skrev:Hur intressant kommersiellt är det egentligen med mer högupplösande ljud? Hur många söker idag aktivt en DTS-utgåva av en film framför den vanliga med Dolby Digital?
Jag hoppas att du inte missförstod det som att det är så jag gör? Tvärtom, men dom filmer jag vill ha, kan jag ju välja i vilket format jag vill köpa dom i och det bryr jag mig lika mycket om som vilken utrustning jag vill titta/lysna på den genom.Harryup skrev:Skulle själv aldrig välja varken film eller musik efter inspelningsformat.
Alexi skrev:Jag hoppas att du inte missförstod det som att det är så jag gör? Tvärtom, men dom filmer jag vill ha, kan jag ju välja i vilket format jag vill köpa dom i och det bryr jag mig lika mycket om som vilken utrustning jag vill titta/lysna på den genom.Harryup skrev:Skulle själv aldrig välja varken film eller musik efter inspelningsformat.