tvett skrev:När kommer det lite mingelbilder?
Just det. Mingelbilder!
Moderator: Redaktörer
Slartibartfast skrev:TCM skrev:Bästa/trevligaste presentationen var JBL:s musikkavalkad från 1946 - nutid. Nat King Cole, Buddy Holly, Yello med flera
Agree! Jag var på den på lördagen, du med? Kul att han kunde en del om inspelningshistoriken också!
[slrt]
Mig hälsade du också på i samma vevaPiotr skrev:Åkte in en sväng i dag. Trevligt men inte alltför givande ljudmässigt som vanligt. Träffade IÖ, Morello, NNord, Naqref.
/Peter
Svante skrev:Ja, jag undrar hur en högtalare som är linjär i fas, amplitud och frekvens är...
Kan någon förklara det för mig?
lilltroll skrev:Svante skrev:Ja, jag undrar hur en högtalare som är linjär i fas, amplitud och frekvens är...
Förmodlingen inte men, nån av de där står väl med i ELAK boken t o m ?
Linjär fas = konstant grupplöptid (Helt linjärt fenomen) - det går ju att uppnå i en punkt i rummet i alla fall.
Amplitudlinjär tja där måste det finnas ett bättre ord. Mistänker att det syftar på något icke-linjärt, men det kan aldrig uppnås. Det finns alltid en nivå där högtalaren beter sig nämnvärd ickelinjärt.
Frekvenslinjär - tja ännu luddigare.
Ingen som frågade?
Lust skrev:
Min fråga är: Ingen som lyssnade?
Svante skrev:Ja, jag undrar hur en högtalare som är linjär i fas, amplitud och frekvens är...
Strauss skrev:Här kommer lite bilder jag tagit för den som vill, komplett täckning på hela mässan förutom "M A Carlsson" vilket jag missade. Har även bilder från alla utställare med bord men dom är i sån oreda.. kommer sen
Alexi skrev:Mig hälsade du också på i samma vevaPiotr skrev:Åkte in en sväng i dag. Trevligt men inte alltför givande ljudmässigt som vanligt. Träffade IÖ, Morello, NNord, Naqref.
/Peter
Mitt mässbesök var först 2,5h i LTS båset sedan började jag gå runt på övre plan och stannade först till i JBL rummet´s demo (såklart satt NN där). Bästa mässdemo jag varit på någonsin, kändes nästan som ett LTS-möte
Sen var mässan slut.
BB skrev:Svante skrev:Ja, jag undrar hur en högtalare som är linjär i fas, amplitud och frekvens är...
Ja det undrar jag också Svante...![]()
//BB
Konstruktören konsultar på mitt jobb (där även jag konsultar). Se data här: http://www.thelars.se/data.html Det kanske kan förklara lyssningsintrycket! Även jag lyssnade en stund, dock på lite mer gles musik, var väl OK, svårt att säga om det var rummet, högtalarna eller något annat som gjorde att jag inte uppskattade det hela bättre!guldfisk skrev:Hos E&E Ingenjörsbyrån spelade vi en swinglåt på deras rörstärkarprototyp. Det lät inte så roligt. Demonstratören sa att det visst kunde bli besvärligt med komplex musik pga blandprodukter eller så, men att han ändå tyckte det gick hyggligt. Det tyckte varken jag eller min sambo. OlA68 dök in och satte sig till vänster om mig under låten och borde kunna ge ett ytterligare utlåtande om förekomsten av distorsion.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster