Du vet ju att jag gillar Sverkers program.
Moderator: Redaktörer
MP skrev:Bill50x skrev:Det är väl bättre att lättlurade konsumenter betalar Repsam-killens uppehälle än att a-kassan och skattemedel gör det? För något annat jobb lär han inte få......
/ B
Nu blir jag lite besviken på dig Bill50kryss.
Nog kunde han få ett annat jobb, det tror och hoppas jag verkligen.
Försäljare behövs alltid.
I övrigt tycker jag alltid att lurendrejeri där enstaka godtrogna personer blir lurade är synnerligen omoraliskt och klandervärt beteende.
Däremot kan jag inte anse att någon som uppbär och uppfyller villkoren för sjukpenning, a-kassa, föräldrapenning, pension eller annan försörjning, på något som helst sätt är klandervärda.
Det tror jag inte att du heller tycker egentligen :wink:
The_Man skrev:Jag måste hålla med med Bill här.....klart man som köpare har ett litet "ansvar" att reda på vad man köper....annars skulle man ju bli lurad hela tiden, vilket man ofta blir
MP skrev:
...och jag måste hålla med med Kaffekoppen här.....klart man som säljare har ett "ansvar" att korrekt beskriva vad man säljer....annars skulle man ju lura kunderna hela tiden...
MP skrev:Det är en viss skillnad på att prisa det man säljer
och att ange ett mycket felaktigt nypris på det man säljer.
Kaffekoppen skrev:Det finns ju en tråd till om detta the_man, där detta dryftats redan. Läs lagtexten. Oavsett din åsikt, så bryter företaget mot god marknadsföringssed och konsumentköplagen. Du kan rimmligtvis inte tycka att det är okej?
Kaffekoppen skrev:Trist liv The_man
ps.. Kontrollerar du hur mycket mjölk det är i mjölkpaketet, eller kalkylerar du att du blir lurad på X antal centilliter?
pss Att man som köpare skall ta sitt ansvar är självklart, men att som säljare uppge fabricerade prestanda och vildeledande uppgifter om nypris är brottsligt. För honom finns ingen förmildrande omständighet, det är bara att titta i hifihandboken för korrekta uppgifter.
psss I Sverige så är man skyldig att kunna de lagar som är applicerbara på den verksamhet man driver.
repsam skrev:nformation
TechLink´s "Wires 69" serie är ett prisvärt sortiment av kablar för uppgradering från standardkablar. Bättre kvalité till ett bra pris! Till att börja med är alla kablar 99.96% OFC koppar, högspecade kablar för bästa bild och ljud. Fullskärmade och guldpläterad. När det är nödvändigt används ferritkärna för att minska störningar utifrån. Allt detta i en snygg förpackning!
zapanasta skrev:Hej,har ni sett på blocket ock liknande sidor så ser man ofta tomtar som försöker sälja hifi produkter för både 2 ock 3 gånger nypriset,såna människor kan varken ha moral eller samvete,tråkigt tycker jag.Mvh.
Erol skrev:Jag tycker det är kul med sådana butiker. Synd att allt ska vara så dyrt bara. Repsam borde ju kunna sälja billigare, då vad jag har förstått, många av varorna är containerfynd
hifidoktorn skrev:
Tidigare fanns att läsa om NAD 3020 som "ger 2*20rms men som motsvarar 2*30 idag" !!! Snacka om ärlige Erlings begagnade bilar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster