Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Är det något fel på länken?
Jag kommer bara till ett inlägg av HiFi Consult som länkar till sina begagnade prylar.....
Hifi Consult skrev:ACCUPHASE SPECIAL - KÖP DIN ACCUPHASE ÄRLIGT I SVENSK BUTIK TILL SAMMA PRIS SOM FRÅN ASIEN.
air skrev:Just Accuphase kan man f.ö. importera väldigt billigt (jämfört med nordiska listpriser)
Ge gärna exempel med länkar så kan vi kolla om Hificonsult är ärlig i sin annonsering och matchar priserna
Jag varken kan eller vill länka, det är upp till var och en att söka själva och den som hittar rätt kommer garanterat få ett betydligt lägre Accuphase-pris än det Hifi Consult erbjuder..
Sanoj skrev:Jag varken kan eller vill länka, det är upp till var och en att söka själva och den som hittar rätt kommer garanterat få ett betydligt lägre Accuphase-pris än det Hifi Consult erbjuder..
Faktiskt inte. Räknar du med tull, moms samt frakt ligger dom på samma pris +-10%
Martin skrev:Jag tycker det är en intressantare fråga hur man kommit fram till vad det är man ska ha för något. Hur kommer man fram till att man ska köpa ett krellsteg eller accuphasesteg innan man beställer det från andra sidan jordklotet?
Precis. Motsatsen måste således vara att köpa oärligt om man handlar i en icke-svensk butik. Det måste väl vara en högst tveksam formulering, tom vilseledande och långt från god marknadsföringssed.Sanny_X skrev:Consulten skriver; "KÖP DIN ACCUPHASE ÄRLIGT I SVENSK BUTIK "
Jag tror det är det Koppen tänker på.
Kaffekoppen skrev:som privatimportör betalar du snällt svensk moms på vara och frakt, samt tull och moms på tull.
Sanoj skrev:Klicka på länken igen...![]()
Hifi Consult skrev:Om du skall få dem billigare än från oss måste du fuska med momsen.
Harryup skrev:Har faktiskt inte sett samma annonser ifrån Mercedes, Audi eller BMW där man kallat sina kunder för oärliga.