Kaffekoppen skrev:... det slutade med att vi bedömde biografsalongens lämplighet för filmvisning/ljudåtergivning efteråt. Kul att vaktmästaren gillade tilltaget...
Fick ni måhända tillåtelse att bygga om biosalongen..?

Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:... det slutade med att vi bedömde biografsalongens lämplighet för filmvisning/ljudåtergivning efteråt. Kul att vaktmästaren gillade tilltaget...
PekkaJohansson skrev:För övrigt kan meddelas att det numera finns en utgivningsplan för hela 2007 som säger att alla tidningar ska vara ute under kalenderåret. Som vanligt vill jag lägga in en brasklapp om att det handlar om frivilligt arbete - men det går alltså åt rätt håll.
PekkaJohansson skrev:... nr 3 och 4 (som ligger på tryckeriet) för 2006...
Kent_n skrev:...
Läste under rekommendationer.
Ni rekommenderar en del produkter som har slutats tillverkas, varför inte koncentrera rekommendationerna på produkter som finns att köpa ?
...
Skall sanningen fram är det mycket så att det är en sunkigt underhållen sida. Tar på mig lite skuld över att inget hänt med den ännu.i skrev:Kent_n skrev:...
Ni rekommenderar en del produkter som har slutats tillverkas, varför inte koncentrera rekommendationerna på produkter som finns att köpa ?
...
Nu har du kommit in på ett kärt ämne !![]()
Förklaringen är nog helt enkelt främst resursbrist (testning tar tid och de som kan har ont om just tid). Samt kanske att det är såpass snabb omsättning på apparatmodeller att varje rekommendation oftast snabbt försvinner ur handeln.
Men visst, vi är många som skulle vilja ha en uppdatering av listan.
Kent_n skrev:Tack för hjälpen med att hitta LTS sidan.
Mkt intresant.
Lite nyfiken .
Annars verkar det vara en bra förening.
subjektivisten skrev:Jag skulle vilja se tester på analoga prylar som pickuper, tonarmar och skivspelare. Detta finns ju knappat alls i dagens hifipress mer än vanliga, helt subjektiva, tester. Då skulle jag t o m överväga gå med i LTS
Harryup skrev:subjektivisten skrev:Jag skulle vilja se tester på analoga prylar som pickuper, tonarmar och skivspelare. Detta finns ju knappat alls i dagens hifipress mer än vanliga, helt subjektiva, tester. Då skulle jag t o m överväga gå med i LTS
Mmm, att F/E-lyssna en pickup skulle vara något.
Almen skrev:Men ljudkällor går inte att F/E-lyssna. Eller så har jag inte tänkt tillräckligt - hur skulle det gå till, tänker ni?
subjektivisten skrev:Vore ju intressant och se om man ska skilja lite på tonarmar t ex. Eller olika verk.
Harryup skrev:Hmm, varför skulle det inte vara skillnad på verk och armar? Besök en Linn butik så är det ju enkelt att kolla att skillnader finns. Dock så har ju skivspelare börjat kosta exxtrema pengar för dom största modellerna.
subjektivisten skrev:Harryup skrev:Hmm, varför skulle det inte vara skillnad på verk och armar? Besök en Linn butik så är det ju enkelt att kolla att skillnader finns. Dock så har ju skivspelare börjat kosta exxtrema pengar för dom största modellerna.
Som sagt, en sak med öppna test och en med blinda test mot en referens.
Mayro skrev:"Man" skriver att "LTS" skall testa grejor hit o dit. varför inte testa själva och sända in era testresultat till LTS? Det är väl bättre än att en mycket liten skara sitter och säger vad som är bra eller inte bra...Vilket tenderar att egentligen bli saker som få utanför LTS anser låter bra...
Harryup skrev:Du kan väl blunda?
Eftersom du skall lyssna på skillnader så borde ju vilken hygglig skiva som helst duga.
subjektivisten skrev:Harryup skrev:Du kan väl blunda?
Eftersom du skall lyssna på skillnader så borde ju vilken hygglig skiva som helst duga.
Nej, tror jag inte. Om en spelare/arm ger ett visst ljud och en ger ett annat, vilket vet man då är rätt?
subjektivisten skrev:Almen skrev:Men ljudkällor går inte att F/E-lyssna. Eller så har jag inte tänkt tillräckligt - hur skulle det gå till, tänker ni?
Man borde ju kunna göra som Öhman mm gjorde för massa år sedan när dom jämförde pickuper. Att ta ett masterband, gravera den orörd (förutom Riaa korrektion), pressa upp en bunt skivor och sen jämföra mot masterbandet. Vore ju intressant och se om man ska skilja lite på tonarmar t ex. Eller olika verk.
Kanske inte ren F/E lyssning men mycket bättre än vad man får läsa i blaskorna.
Harryup skrev:Nej det kommer du aldrig att kunna få veta med en absolut säkerhet, oavsett testvariant eftersom det inbegriper pickupen också för att kunna ge ljud. Och pickupermodeller ändras över tiden och blir utgågna så att kunna hitta en totalt ofärgande kombination blir svårt. Och dessutom att testa alla varianter på marknaden blir ett oändligt jobb.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot], RMA och 28 gäster