Men denna tisdagkväll (kan det ha varit) när man under en timmes tid spelade pop- och rockmusik, dristade Sveriges Radio att spela 21st Century Schizoid Man med en helt ny grupp - King Crimson.
Jag har ett annat minne från någon larvig kommunal aktivitet där Nybrobor (bara några få entusiaster) tältade vid Nybro kommuns sommarhem på Revsudden (Revs-udden) i Kalmarsund. När solen precis hade gått ner spelades "Epitaph" ur en transistor - LYCKA!
Musiken var mustig och utflippad utan att vara drogig. Musiken var fylld av tunga mellotronslöjor och gitarrer som inte lät som elgitarrer borde låta och så en hysterisk trummis. Glömde jag flöjten??
När man i en granntråd diskuterade (diskuterar) Yello tänker jag osökt på Fripps galna gäng. Här har musikstilen gjort sällsamt tvära kast och om man hört debutalbumet In the Court of the Crimson King har man bara hört musik som spelades på de första två albumen. Vi (Almen och jag) har vid sidan om konstaterat att gruppen definitivt har präglats av de musiker som spelat med, och byte av musiker har varit legio.
Nu ska jag syssla med annat ... ni kan diskutera det otroliga omslaget ovan medan jag nyper i öljetter i en korsett. Se så ... diskutera bara!!!