Moderator: Redaktörer
torbod skrev:Hmm, det lustiga är att jag inte alls finner Sony Erixon som en bättre telefonlevearntör än Erixon var, så där haltar resonemanget lite.
Själv tycker jag Erixons telefoner var betydligt bättre än det Sony Erixon presterar. Utvecklilngen har ju gått framåt, så de går ju inte att jämföra telefonerna sida vid sida, men med tidens tekniknivå var Erixon minst lika bra.
...
Vh
Tobbe
Birger skrev:Skärp er.
Det börjar bli lite löjligt med Denon/NAD/Sentec hysterin.
Så jäkla bra är dom inte. Det finns faktiskt inte en enda apparat bland dom där tre märkena som jag skulle vilja ha. Har ni så snäv horisont på detta forumet. Kolla österut. Kolla Kina. Snacka om inskrängdhet. Var har LTS hållt hus dom senaste åren.
Var har LTS hållt hus dom senaste åren.
Massproducerade biomaskiner är inte i första hand riktade mot konnessörer på faktiskt.se, utan till en ganska okritisk "konsumtionspöbel" och då spelar inte lite övergångsdist som kännetecknar Denons senaste maskiner någon större roll. Att dessa företag ibland råkar göra en riktigt fin produkt skall nog i det närmaste betraktas som en slump.
Så jäkla bra är dom inte.
Nefilim skrev:Jag har haft Denon integrerad stärkare, provat Sentec Diana. Inga av dessa har imponerat på mig! NAD har en kompis till mig. Inte heller spec impad.
meanmachine skrev:Nåja det är ju en egen värld detta med LTS och en del tycker att nirvana är Nad 208 Sentec SC-9 samt Carlsson eller Ino piP och Pioneer Dv-668 eller Sentec Diana. Så detta debatt skulle kunna pågå länge det är lite som att tala om för en muslim att Mohammed inte är Allahs profet utan Jesus är minst lika auktoritär![]()
![]()
meanmachine skrev:Vilken vetenskap då?
Den subjektiva världens vetenskap
meanmachine skrev:Ang F/E så är det en bra metod men inte felfri och det har skrivits spaltmeter om detta kolla runt lite på forumen om detta så slipper vi ta detta på denna tråd...
Detta men vetenskap brukar man vara ivrig att använda för att slå fast sin tro med och på så vis påvisa sitt rätt...![]()
Sen som sagt har ju haft det själv och naturligtvis inte sålt det om det skulle stått sig så bra som det påstås...
Sen mr Vee-Eight..
Man märker fort att kaka söker maka så många LTS-nissa på detta forum och det är väl OK men enligt denna gruppering så är det ni som liksom slår hårt på andra och tyck andra är dumma ihuvudet ellerhur.
Nej jag älskar vintage och har massor av gamla bra prylar och Sentec är väldigt bra men enl mig långt ifrån nirvana..ojoj så mycket bättre de finns där ute.
Flint skrev:Jag tror att det är av ren tillfällighet som Denon passar in i just LTS:s filosofi.
Magnuz skrev:Flint skrev:Jag tror att det är av ren tillfällighet som Denon passar in i just LTS:s filosofi.
Återigen är det väl inte så att Denon som märke skulle passa särskilt väl in i LTS filosofi, däremot har man lyckats göra ett par produkter som uppfyller LTS kriterier för god återgivning. Det är Denon inte ensamma om.
meanmachine skrev:Ja hur är det möjligt.
Quad, Arcam eller Musical Fidelity t.ex. känns ju betydligt bättre än en Denon ändå höjer man upp Denon i vissa fall. Det fattar jag inte.
meanmachine skrev:Jag hade en DCD-695 som jag sen såg att LTs rosade och bytte ut denna mot en Arcam Alpha 7se och tyckte Denon stod sig slätt mot Arcam... En medijoker tråkig apparat som lät mörk och detaljfattig.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 35 gäster