I stereobänken finns nu:
1 st DVD (med 8 m HDMI-kabel till tvn)
1 st DVD med hårddisk (med 10 m komponent- och ljudkabel till tvn)
1 st integrerad förstärkare
1 st tuner
1 st pickupförstärkare
1 st skivspelare
Min plan är att ha så få saker som möjligt i racken men även att minimera antalet kablar som går fram och tillbaka till tvn. (Drömmen är att bara behöva dra strömmatning och en HDMI-kabel till tvn. Och det är omöjligt nu; speciellt med tanke på att jag kanske vill skaffa en digitalbox och i framtiden kanske även ett tv-spel "till sonen".).
Det som jag söker är:
En förstärkare med HDMI-växel (med t.ex 3 ingångar och 1 ut) med konvertering ifrån alla andra videokällor till HDMI. Dessutom ska den ha en pickupförstärkare, hörlursutgång samt en radio. Jag vill även att den skall ha ett delbart försteg (alltså main-in) på frontkanalerna. T.ex en hemmabioförstärkare utav något slag.
eller
En receiver med radio, hörlursutgång, pre-out/main-in och pickupförstärkare kompletterat med en separat videoväxel (eller heter det scaler?) med konvertering till HDMI ifrån komponent/s-video/komposit.
eller finns det andra lösningar?
Det känns ju fånigt att köpa en Denon 2307 för 8000kr och sen bara använda förstegsdelen, dessutom så måste man då starta förstärkaren för att se på tv

Hur har ni gjort?