Moderator: Redaktörer
Vee-Eight skrev:Är inte Tonläget och Reference endast distributörer och agenter?
Hetsporren skrev:Vee-Eight skrev:Är inte Tonläget och Reference endast distributörer och agenter?
Varför har de i så fall fysiska butiker?
Hetsporren skrev:Ni tycker alltså det finns ett stort mervärde med våra lokala butiker, generellt?
Flint skrev:Dom lokala butikerna kommer efterhand att få lägga ner pga. dålig lönsamhet. Det är oundvikligt men lika naturligt som när ångloket ersatte hästen och E-mail ersatte snigelbrev.
Vee-Eight skrev:Tex de behringer-prylar jag köpt har jag köpt via Hifipunkten pga att det är till dem jag bär de trasiga grejjerna utifall det går sönder. En elbashögtalare på 30-40kg packar man inte ned i en kartong bara sådär och fraktar till Tyskland. Sådan närhet till service värdesätter jag.
LeftHand skrev:på rc här i umeå tyckte en säljare att infinity primus 150 (1400:-) va det
bästa jag nånsin hört, tur att dom satte mina
referencer ty jag inte själv vet dom.
Flint skrev:Kunden beställer och betalar och varan levereras direkt från tillverkaren. Alltså i princip som att handla direkt via nätet men med demomöjlighet.
Rydberg skrev:Ultimate i Vimmerby säger jag bara, vilken hästhandlare. Har nog aldrig mött en mer självgod och arrogant hifihandlare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster