Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Bra, det är åtminstone dubbelt så många än de som förstår dig. Känns bra.
Hehe... jag klarar mig fint ändå. Behöver ingen fanclub.
Ska du bli LTS:s nye chefsideolog?
Tror inte på begreppet chefsideolog. Det skapades nog lite för att reta dem som kallade föreningen sekt. Det är ju inte alltid alla som tycker om när branchföreteelser uppmärksammas och kritiseras sakligt. LTS består av en vidd av individer med olika ingångsvinklar på sitt medlemsskap, många väldigt kunniga och viljestarka. Det visades tydligt under hösten/våren. Passar illa att på allvar utnämna någon till chefsideolog i en sådan förening, iallafall som jag ser det.
Ingvar var väl och är den person som arbetet hårdast med att föreningen skall ha en objektiv och kvantifierbar förhållning till ljudåtergivning och det gör honom till chefsideolog i den bemärkelsen. Det är ju den grundbulten föreningen vilar på - det vetenskapliga förhållningssättet, viljan att söka objektiva förklaringar. There can be only one
Så nej, jag kommer inte bli någon ny chefsideolog. Och jag behöver heller ingen fanclub.