Moderator: Redaktörer
Birger skrev:Glöm bara inte bort att komma ihåg att en test är en test och en lyssning en lyssning. Tom en F/E lyssning.
Flint skrev:Svante skrev:Jag har inte simulerat impedansen för kretsen, det kanske någon med ett kretssimuleringsprogram kan göra. Är den alldeles för snäll så kan man nog vrida till det lite med några tokiga komponenter.
Jag skulle tycka att det var kul att simulera din belastning. Bäst vore förstås om du kunde maila över schemat med komponentvärdena inritade, men om det inte går så försöker jag plocka det efter bilden.
meanmachine skrev:
Först måste jag säga att detta var ett roligt forum att diskutera i. Blev varnad för att här får man mest stryk och jag har knapp tappa andan än.
meanmachine skrev:Jo om vi börja lite tekniskt då
Dynamic precission s stora referenssteg har och närtrafo på tror 3,3kVa
100000uF i kondingbank och 32par trissor per kanal som ´samtliga är matchade. Dessa torde enkelt jobba betydligt enkalre med allalaster tänkbart. Varför skulle denna vara sämre eller lika med en denon bioreciver.
meanmachine skrev:Stereobild, djup ,lyster,placering driv bredd tyngd ja allt torde normalt bli bättre.
Harryup skrev:Svante:
Vad anser du om hur man kan simulera mot-EMK? Dvs. tillföra en spänningskälla till en konstlast? Går det verkligen att helt simulera?
Välkommen hit, förresten.
Jag lovar att inte väcka dig imorgon gubbtjyvFlint skrev:Kaffekoppen skrev:Du tyckte inte det var värt mer?Flint skrev:Svante
OK. Jag snabbkollad bara. Ska lusläsa.
Får du vara uppe så här länge för mamma och pappa?
Piotr skrev:Svante
Får man Lb från Cms och Cb från Mms? Jag hade gissat på tvärtom![]()
/Peter
jag respekterar att tex mayro vill ha saker som kanske lägger till eller tar bort speciella saker....det finns en charm med det också...
Jo precis så tänkte jag. Alltså att man får med lite olinjära mekaniska komponenter mm också. Du säger att man får motemk via spolarna. Hmm, kan säkert vara så, men jag ser det mer som en möjlig filterkomponent ändå i ett komplicerat filter där ett flertal spolar ingår. Känner instiktivt att jag ändå skulle vilja ha en konstlasthögtalare så att säga som ger värmekänslighet och mekaniska rörelser.
Harryup skrev:Har sett att man åtminstonde en gång detekterade en dip i basen vid 19-20Hz med en halv dB på hög volym och apparaten får betygen färgande.
Jo precis så tänkte jag. Alltså att man får med lite olinjära mekaniska komponenter mm också. Du säger att man får motemk via spolarna. Hmm, kan säkert vara så, men jag ser det mer som en möjlig filterkomponent ändå i ett komplicerat filter där ett flertal spolar ingår. Känner instiktivt att jag ändå skulle vilja ha en konstlasthögtalare så att säga som ger värmekänslighet och mekaniska rörelser.
Harryup skrev:Då undrar man ju om det är en styrka hos testen eller en svaghet i tolkningen av utfallet?
Simuleringar är ju aldrig exakta, bara tillräckligt bra.
Mayro skrev:Simuleringar är ju aldrig exakta, bara tillräckligt bra.
Jaha.. Så nu helt plötsligt räcker tillräckligt bra för att avgöra där små tonala nyanser kan fälla eller fria ett helt system som olyssningsbart eller njutbart...![]()
Mayro skrev:låter som en bra testmetod det där.. Synnerligen trovärdig..
meanmachine skrev:Jag har också haft förmånen att lyssna på Wilson Audio watt puppy nått med Audio research referensserie samt Krell SACD
Att nu jämföra detta med en dv-668 och en Denon biorecien + lts stativare tex. Vore ju löjligt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 45 gäster