Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Vore ju bra om jag var Gud fast detta visade ju Burce almighty att fallet inte var.
Nej jag gör mig oförstående bara. Inte inom LTS men bland vissa anhängare. Jag tycker ni på LTS är betydligt mer ödmjuk och trevlig än jag kunde ana vilket är bra. Jag missanvänder ordet LTS och ber om ursäkt för detta. Har bara fått så mycket styrk på olika forum samt andra sammanhang. Är glad för olika i denna tråd som på ett seriöst och sakligt sätt bemött mig trotts mina uppenbara sätt att skapa bråk.
Tack för det. Observera VISSA har varit saklig och bevisat prov på bra omdömer du är på slutet en av dem KK.
Men kolla på subjektivistens inlägg det är ju sådana som får LTS att bli sektstämplad av många människor. Helt britande respekt och eg bara korkat. Jag har lagt mig på en lägre nivå för att få fram sådant här för att kunna göra en som är kunniga och duktiga och sjyssta uppmärksamma på sådant som skapar motsättningar för er verksamhet.
Men i övrigt har jag haft mycket roligt läsing på denna tråd.
Bra. Tack för det klargörandet. Det är nog så att många LTS-killar och tjejer är lite trötta på just det. Vi vill ju inget annat än att alla skall gilla det här med ljudåtergivning och ordnar aktiviteter, föreläsningar och testar lite (mycket mindre än vi önskade). Vi svarar gärna på frågor om de ställs för att man är intresserad eller vill veta, efter bästa förmåga.meanmachine skrev:Vore ju bra om jag var Gud fast detta visade ju Burce almighty att fallet inte var.
Nej jag gör mig oförstående bara. Inte inom LTS men bland vissa anhängare. Jag tycker ni på LTS är betydligt mer ödmjuk och trevlig än jag kunde ana vilket är bra.
Bill50x skrev:Känner mig förbigången, jag har faktiskt också kommit med en sakinvändning
Det är ingen "magkänsla" hos mig när jag påstår att man inte kan urskilja förändringar som ligger under den använda testanläggningens prestanda. Det är pga ett teoretiskt resonemang som jag försåker påvisa svagheter i f/e-lyssningen. Jag säger inte att metoden är kass men att den har sina begränsningar.
/ B
Harryup skrev:Fast behöver vi en konstlast till egentligen?
Är det någon som tycker att det är fel på LTS lasten?
Jag känner större behov av en relägrunk med läge A<>B och "lite" justeringsmöjligheter för kanalbalans.
Bill50x skrev:Tänk dig att ett scenario som bygger på att en komplett analog rörförstärkaranläggning där man spelar goda vinyler tillika inspelade med rörelektronik osv. Tänk dig att man i en kedja bestående av rimligt goda transistorsteg kopplar in tex rörslutsteget i denna kedja. OM det skulle finnas något "det" som denna rörförstärkare kan förmedla, men som inte transistorstegen kan, hur ska du då kunna detektera det i en F/E-test? Det enda du kommer höra är de färgningar som rörsteget ev bidrar med, men de positiva sidorna kommer du aldrig uppleva.
Flint skrev:Dahlqvist skrev: - vore det som du tänker skulle man inte överhuvudtaget kunna iterera sig fram till bättre och bättre anläggningar. Men det kan man.
/D
Vad är då definitionen på "bättre" i det här fallet.
tvett skrev:Harryup skrev:Fast behöver vi en konstlast till egentligen?
Är det någon som tycker att det är fel på LTS lasten?
Jag känner större behov av en relägrunk med läge A<>B och "lite" justeringsmöjligheter för kanalbalans.
Det är svårt att koppla in ett slutstegs utgång till en lågnivåingång....
Bill50x skrev:solidstate skrev:Bill50x invändning mot F/E-lyssning tycks snarare vara en invändning mot vanlig lyssning. Där begränsar ju övrig utrustning i hög grad vilka slutsatser som kan dras. Med F/E-lyssning är det ju skillnaderna man lyssnar efter, och sådana går ju att höra långt under grundfärgningsnivån i anläggningen. Det är väl just därför metoden är så bra.
Nejdå, inte alls. "Vanlig lyssning" har sina för- och nackdelar. Precis som F/E-lyssning.
Bill50x skrev:Tänk dig att ett scenario som bygger på att en komplett analog rörförstärkaranläggning där man spelar goda vinyler tillika inspelade med rörelektronik osv. Tänk dig att man i en kedja bestående av rimligt goda transistorsteg kopplar in tex rörslutsteget i denna kedja. OM det skulle finnas något "det" som denna rörförstärkare kan förmedla, men som inte transistorstegen kan, hur ska du då kunna detektera det i en F/E-test?
Bill50x skrev:Det enda du kommer höra är de färgningar som rörsteget ev bidrar med, men de positiva sidorna kommer du aldrig uppleva.
Bill50x skrev:Haka inte upp dig på rör och färgningar, ovanstående är bara ett exempel. Man kan lika gärna diskutera dist, frekvensomfång eller liknande.
Bill50x skrev:Jag tycker F/E-lyssning är en bra metod att testa på om än ganska krånglig och krävande för en normal hemmalyssnare. Jag menar dock att den inte alls kan ersätta alla andra tester eller att den är alldeles felfri.
Rickard skrev:Det vore trevligt om du gjorde en presentationstråd där du kanske kunde berätta om dig själv och din anläggning, så som de flesta andra av oss gjort.
Flint skrev:Svantes konstlast.
Lägst impedans 2.4ohm vid 2570Hz.
Obs att spolarnas resistans inte är inräknad i simuleringen.
solidstate skrev:Är det någon som har schema på LTS-konstlasten?
/SS
Flint skrev:Svante.
Skulle man inte kunna göra en konstlast i form av en gyrator istället, för att slippa de stora mekaniska spolarna?