Moderator: Redaktörer
Rocker skrev:Phloam:Den där Black Sabbath-skivan med måne på, vad heter den, som är icke rumsren för Sabbath-fans eftersom den genererar pengar till nån skitstövelmanagertyp.... men det ska vara en bra live-platta har jag hört.
Du menar nog Black Sabbath "Live at last". Den ska vara usel har jag hört, vad gäller ljudet. Men jag har inte hört originalet.
Den finns remastrad och remixad och utökad till två cd i form av Past lives som släpptes 2002. Riktigt bra skiva faktiskt med ett närmast punkigt ösande sabbath. Rekomenderas.
phloam skrev:Hur är det med Prince, t.ex. Purple Rain? Den är väl åtminstone delvis live...?
Rocker skrev:En bra liveskiva med Rush är "All the worlds A stage", med tidiga Rush låtar tex Working man, Anthem, In the mood, Finding my way samt proggklassikern 2112. Jag gillar soundet skarpt!
Rocker skrev:En liveskiva som är rätt bra är MSG "One night on Budokan". Lite tunnt med gitarr jämfört med studioplattorna. Men väldigt bra trummis: Cozy Powell.
henke skrev:Dave Matthews Band - Live in central park. Syftar främst på DVDn, helt underbart band!
henke skrev:Dave Matthews Band - Live in central park. Syftar främst på DVDn, helt underbart band!
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster