Erik skrev:Borde jordledningarna varar bredare, mer som ett plan?
Ciao,
Erik
Ju bredare ledare destu högre ström och destu mindre spänningsfall. Ett jordplan (PLAN) kan ju dessutom fungera som en skärm.
Moderator: Redaktörer
Erik skrev:Borde jordledningarna varar bredare, mer som ett plan?
Ciao,
Erik
Erik skrev:Tack för kommentarer!
Sista vändan innan jag skickar iväg filerna för pcbtillverkning.
Så är förändringarna ett steg framåt eller bakåt?
soundbrigade skrev:Jag skulle satt dioderna mer isär för att minska risk för överslag och få lite mer luft kring dem. Åsså skulle jag nog gjort ett kort. Du kunde slippa undan fyra dioder om du kopplat in nätdelen till en trafo med två lindningar där du kör mittlindningarna till jord.
Var tog de stora kondingarna vägen? Skall de sitta i hålen märkta med MINUS och PLUS osv? Bra om de kan sitta kvar på kortet hursomhelst.
Njäääe, varför lägga vissa banor så närma varandra och vissa punkter när det finns utrymme att flytta dom säg en millimeter. Även om det inte rör sig om så höga spänningar så känns det lite som att utmana ödet i onödan.
Jag skulle satt dioderna mer isär för att minska risk för överslag och få lite mer luft kring dem. Åsså skulle jag nog gjort ett kort. Du kunde slippa undan fyra dioder om du kopplat in nätdelen till en trafo med två lindningar där du kör mittlindningarna till jord.
Ja, just det, när du både skall ha positiv och negativ matning är det nog bättre med en trafo (jag antar att du redan har en) med två lindningar, så räcker det med 4 dioder totalt. Men iofsg, om inte spänningsfallet är något problem och inte förlusteffekten heller som du gjort ändå.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 236 gäster