Morello skrev:Johan,
NAD208 bör väl modifieras med avseende på undre gränsfrekvens för att den inte skall höras i test?Jag vill minnas at det är 4-5 kondingar per kanal som måste kompletteras eller bytas.
Japp, det också!

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Johan,
NAD208 bör väl modifieras med avseende på undre gränsfrekvens för att den inte skall höras i test?Jag vill minnas at det är 4-5 kondingar per kanal som måste kompletteras eller bytas.
Beslutshavarna i denna del av världen har bestämt sig för att utfärda vissa dekret och dessa kommer att finnas i denna tråd. Brott mot dessa dekret kommer omedelbart rendera en månads semester. Från beslutshavarnas sida (för att minimera kostsam administration) så kommer vi inte kunna hålla koll på allting så därför förlitar vi oss att användarna (självklart annonymt) meddelar oss när det sker något som bryter mot dessa dekret.
Gällande dekret finnes:
(060716):För att stimulera live-kommunikation mellan IÖ och Mayro så anser vi att det är ett dåligt alternativ om de tilltalar varandra eller kommenterar varandras trådar eller inlägg direkt eller indirekt på forumet. Eftersom vi inte har koll på PM så är det naturligtvis också ett bra alternativ för kommunikation mellan dessa individer.
Synpunkter på dessa dekret får förekomma under avdelningen Kommentarer och synpunkter eller via PM till Admin eller Moderatorerna
Mayro skrev:Asså. jag förstår att man inte hajar enkelt svenska här.Det har jag sett nu massor av ggr i tråden...Men nu får detta vara io med detta copy av dekretet ...jag markerade dessutom ett ord. "Indirekt".. det är svar till PAA som inte hajar annat än att se det mörkaste man kan..Beslutshavarna i denna del av världen har bestämt sig för att utfärda vissa dekret och dessa kommer att finnas i denna tråd. Brott mot dessa dekret kommer omedelbart rendera en månads semester. Från beslutshavarnas sida (för att minimera kostsam administration) så kommer vi inte kunna hålla koll på allting så därför förlitar vi oss att användarna (självklart annonymt) meddelar oss när det sker något som bryter mot dessa dekret.
Gällande dekret finnes:
(060716):För att stimulera live-kommunikation mellan IÖ och Mayro så anser vi att det är ett dåligt alternativ om de tilltalar varandra eller kommenterar varandras trådar eller inlägg direkt eller indirekt på forumet. Eftersom vi inte har koll på PM så är det naturligtvis också ett bra alternativ för kommunikation mellan dessa individer.
Synpunkter på dessa dekret får förekomma under avdelningen Kommentarer och synpunkter eller via PM till Admin eller Moderatorerna
Flint skrev:Tackar. Min ödmjukhet förhindrar mig att kommentera dig.
tvett skrev:Flint skrev:Tackar. Min ödmjukhet förhindrar mig att kommentera dig.
Om du vill kommentera det logiska resonemanget och sakligheten i mina inlägg om topic så är du välkommen att göra det. Jag kan dock inte göra detsamma då du inte deltar i debatten utan bara vill röra i grytan.
tvett skrev:Flint skrev:Vem avgör logiken, du? För tydlighetens skull, är du moderator här?
Jag bad dig göra det. Jag är inte moderator och jag förstår inte hur frågan är relevant?
Har inte din hybris gått lite väl långt?
Man är ju naturligtvis jag! Det är ju jag som skriver inlägget![/quote]Kaffekoppen skrev:
Bill50x skrev:Man är ju naturligtvis jag! Det är ju jag som skriver inlägget!Kaffekoppen skrev:
Nu är du löjlig.
edit: Jag efterfrågar Mayros förklaring.
Du får ursäkta mig Johan, men jag delar inte din kritik alls.Johan_Lindroos skrev:"Man" kan vara antingen den som skrivit det eller en grupp av människor, precis som du skriver. Då är det bättre om du skriver "jag" om du menar dig själv för att få mer förståeligt. Sedan är det väldigt konstigt eftersom du nämner både "du" (Flint) och Mayro i samma mening. Det finns heller inget predikat till Mayro (subjektet) vilket gör det helt obegripligt.
Kallas man-sjukan av språklärare. Det finns en jag-sjuka med. I det här fallet så nöjde jag mig med att förklara att jag borde skrivit jag istället för man. Det är ett korrekt nedslag på min grammatik och jag förstår om det förvirrat livet oerhört för dig. Mina förhoppningar är naturligtvis att du trots det makabara misstaget att tro att ni kunde se andemeningen i min text, ändå förstod kontentan.Bill50x skrev:Kaffekoppen skrev:Man är ju naturligtvis jag! Det är ju jag som skriver inlägget!
Språkpolisen i farten igen
Om du menar jag, varför skriver du då inte jag?
Varför säger man (!) "man" när man menar jag? Vågar man inte stå för det man säger utan försöker sprida ut åsikten på andra människor också?
/ B
Flint skrev:UrSv skrev:Mayro, om i princip ingen annan än du i hela världen tolkar en text på ditt sätt finns det inte då en åtminstone liten chans att DU har tolkat den fel?
Bevisa det.
UrSv skrev:Flint, hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att du mest var intresserad av att säga emot i denna tråd. Vad anledningen till detta skulle vara är för mig svårt att förstå om så vore fallet.
UrSv skrev:Flint, hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att du mest var intresserad av att säga emot i denna tråd. Vad anledningen till detta skulle vara är för mig svårt att förstå om så vore fallet.
Kaffekoppen skrev:I annat fall kan jag bara konstatera att jag är omöjlig att förstå sig på.
tvett skrev:UrSv skrev:Flint, hade jag inte vetat bättre så hade jag trott att du mest var intresserad av att säga emot i denna tråd. Vad anledningen till detta skulle vara är för mig svårt att förstå om så vore fallet.
Ursv, det inses lätt. Han kan helt enkelt inte förlora diskussionen eftersom han inte deltar aktivt. Jag gissar på någon typ av hybris.
Nej jag är inte moderator Flint, åter igen.
Det återstår för dig att visa relevansen i din återupprepade fråga.
tvett skrev:Flint skrev:Nu är du ett troll istället.
Kan killen som inte deltar utan bara rör i grytan motivera?
Almen skrev:Flint, ditt grytrörande består nu mest av skvimpande och skvättande, vilket endast resulterar i att det bränner vid på spisen.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 34 gäster