Är inte summan av kardemumman det viktigaste tillslut.
Denna del tycker jag är största svagheten i testet.
Om ni testar fram en CD som är helt neutral OK bra då jag köper den efter som den bevisligen inte färgar ljudet inom det normala frekvensspektrat som torde ligga inom 20-20kHz.
Lika med en förstärkare.
Men vid val av högtalare. Hur skall jag lyckas med att hitta en sådan som båda är linjär i frekvens och neutral.

Den totala ljudbilden är ju viktigast. Har själv gått på många nitar och därför lärt mig att helt ovetenskapligt och subjektivt anpassa med placering, akustik. Rätt steg och rätt kablar för att summan skall bli ren och snygg. Med lite höjning i topp och lite höjning i bott.
Detta blev långt och tråkigt.
poängen är att
Ett system kommer inte att klara av transparensen rakt igenom alla led så varför de flesta ändå behöver göra kompensationer för att anpassa efter sin egen bästa möjliga förutsättning.
Detta har framkommit i olika av SS utsagor att det handla mycket om personlig smak.
Viktigt är ändå individens kunskap om att kunna förstå och kombinera ljudet så det passar denne och litar man blint på tex LTS eller Sterophile kommer man iaf med stor sannolikhet att hamna i bytes-karusellen eftersom du inte förstår dig på vad du gillar eller vad du söker efter.
Nu KK. Vill jag ha betalt igen. :
LTS borde verka för att mer tydligt klargöra att detta med subjektivism inte bara är av ondo för att slippa en massa förväxlingar samt öka insynen med större tydlighet och lättare språk och samt att tydliggöra att de inte står bakom denna verbala misshandel som finns i LTS namn. Det kommer med största säkerhet att bredda verksamheten och öka medlemsantalet. Sen hade det varit trevligt med en bättre hemsida som klart visar upp när man testar Halcro och Bryston. Bilder och presentationer.
Nå om någon orkat läsa detta tycker jag syn om er