Funderar på att har en sådan i sovrummet och spela tillsammans med en välljudande hifimöbel

Moderator: Redaktörer
Jag testade att köpa Furutech FP-101 (205 kr styck) och där var det skruvanslutning för mittstiftet. Perfekt lösning för då fick man verkligen bra kontakt mellan stiftet och kabeln sen var det bara att löda efter det. En bra kontakt men kanske något dyr.Kaffekoppen skrev:Det är ett mer rimmligt pris, men de har fortfarande skruvanslutningsmöjlighetRydberg skrev:Fel! De kostar 995:- för ett packet med fyra(4) stycken kontakter, dvs 248,75 styck
Kaffekoppen skrev:Visst är det en bra möjlighet att kunna göra så, men då skall informationen till produkten vara så att det framgår att det bör lödas och att skruvanslutningen är ett hjälpmedel till att fixera signal och jord för korrekt lödning.
Kaffekoppen skrev:Tillför mer kostnad än funktion. Det är min reflektion.
Konstigt med en kontakt i den prisklassen där man tror att skruvanslutning är en bra lösning - möjligheten borde inte ens finnas.
meanmachine skrev:Är det detta som kallas crimpning eller nått liknande.
meanmachine skrev:Men är det någon som tycker att dessa konstakter gör någon ljudmässig skillnad
Kaffekoppen skrev:Inte mig veterliggen.
Kaffekoppen skrev:Inte mig veterliggen.
Det finns kontakter gjorda för crimpning, från canare, såg att marcus cables anväde deras kontakter för sina videokablar.tvett skrev:meanmachine skrev:Är det detta som kallas crimpning eller nått liknande.
Det är det nog. Något fippligt i en RCA-kontakt, speciellt för hemmapularen, då det ställer krav på presskraft för att erhålla en god kontakt och framför allt gastäthet för att förhindra oxid. Lyckas man inte med det så är det bättre att löda kanske? Någon som har info om RCA-kontakter gjorda för crimpning?
Jag kör moddade Biltema (High End-modellen)
Nej, men du kan få ett inbetalningskort nu när du inser hur trevliga vi ärmeanmachine skrev:Jag får väl betalt nu när du har makten att påverka
Herr Vice ordförande gör bäst att ändra sin signatur. Och andrar du inte bild kan det hända att jag i alla mina inlägg har en bild av dig från min inflyttningsfest Smile