Moderator: Redaktörer
berma skrev:Jag tror att eran för runda snurrande plastbitar är slut.
... nästa format är ett filformat som fungerar bra på nätet och i mediacenterdatorer (eller vad heter det) baserat på Linux, ... tror jag
man kan ju börja med att utnyttja dom format som finns innan man gör "värre" som ändå ingen hör skillnad på, snacka om att kasta pärlor för svin, imo
tvett skrev:berma skrev:Jag tror att eran för runda snurrande plastbitar är slut.
... nästa format är ett filformat som fungerar bra på nätet och i mediacenterdatorer (eller vad heter det) baserat på Linux, ... tror jag
Fysisk distribution kommer finnas kvar... men vilket blir formatet?
UrSv skrev:tvett skrev:berma skrev:Jag tror att eran för runda snurrande plastbitar är slut.
Fysisk distribution kommer finnas kvar... men vilket blir formatet?
Kräver det Linux är det dömt att dö i min mening.
Harryup skrev:Alla datorleverantörer vill ha in sina apparater i vardagsrummen.
men ingen vill nog ha in en Linux apparat som det knappt finns drivrutiner till ljudkort och TV kort etc.
AVR4000 skrev:...
. Själva konceptet att lagra musik på ett lagringsmedia som är portabelt kommer inte att dö, även om man lagrar på hårddisk uppkommer alltid behovet att ta med sig innehållet. Och då släpar man inte med sig sin dator.
Helt klart så kommer det inte komma någon nytt fysiskt format. Visst, dom kanske försöker med memory sticks lr liknade, men fysiska formatet kommer sakta dö ut mot nerladdat. Så tror än CD skivan kommer hålla ett gäng år till.
Sen kan man fråga sig om man behöver ett bättre format än det vi redan har? Bevisligen så kan ett 100 årigt mekaniskt format ännu ge kanonbra ljud och vi har CD skivor som inte använder 1/10 av det man kan på skivan. Så det som äe intressant är; när kommer dom ge oss kvalite istället för ljudslig massaker?
Nagrania skrev:På bildsidan så kommer blueray och ett annat format som jag inte minns namnet på. Men vad är det som kommer att ersätta DVD-Audio och SACD/DSD. Jag har hört talas om ett danskt format som lär vara bättre än alla tidigare kända format.
Max_Headroom skrev:Nagrania skrev:På bildsidan så kommer blueray och ett annat format som jag inte minns namnet på. Men vad är det som kommer att ersätta DVD-Audio och SACD/DSD. Jag har hört talas om ett danskt format som lär vara bättre än alla tidigare kända format.
SACD/DSD ersätts lämpligen med ett PCM-system. CD eller DVD-A, exempelvis.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 30 gäster