patrikf skrev:Jag tycker att det är ett problem när en person blir för dominerande i något som utger sig för att vara "oberoende förening". Oavsett vem det är. Oavsett orsak.
Det har du all rätt att tycka. Det är ofta så att ordföranden får en stark framtoning oavsett vilken typ av förening det är. Ingvar var inget undantag.
Jag tycker iof att din beskrivning är aningen orättvis mot Thomas Roth som skriver mest av alla i MoLt, Pekka som starkt bidragit till att tidningen nu kommer vara i fas under 2007, mötessektionen som under förra året arrangerade ett stort antal välbesökta möten, Lindroos som ansvarade för testverksamheten och skrev alla testrapporter, Morello som ansvarade för samtliga mätningar av den testade utrustningen. Svante som skötte sekreterarrollen och utvärderade testverksamheten, och inte att förglömma Bengt som såg till att föreningen skötte sig ekonomiskt. Känner någon sig glömd är det bara att fylla på listan. Ni är många som bidragit och ingen skall känna sig glömd.
Jag vill, utan att förringa Ingvars insats, påstå att han under 2006 nog inte kan ståta med att ha varit den som bidragit till verksamheten mest.
Men du har all rätt att tycka att fokuseringen på en individ är trist och tråkigt. Jag skall försöka motverka personfixeringen under min ordförandetid eftersom föreningen blir det vi gör den tillsammans.
Dina åsikter hade haft än större värde om du varit medlem. Men du har all rätt att missförstå hur en förening med i runda tal 900 medlemmar fungerar.
TYcker du att det är okej att vi återgår till ämnet nu?