Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Nyfiken fråga:
Fick du till den däringa olinjära spolen Flint?
På något bra sätt, trots min oförmåga att ur
minnet redogöra för alla detaljer.![]()
Vh, iö
IngOehman skrev:Jepp!
Det vill säga, modifierad och modifierad... Den är utförd så som de kommer att tillverkas från och med nu.
Modifierad jämfört med det första exemplar av förstärkaren som jag fick för test är den, men bara till det
skick de valt att tillverka förstärkaren i från och med nu!
Kan tillägga att Bryston är den utan jämförelse mest lyhörda tillverkare jag stött på någonsin faktiskt.
Vh, iö
IngOehman skrev:Jag vågar inte svara på det, men av de "problem" som jag fann och rapporterade till dem (två och ett halvt, kan man säga), så är ett av dem ett som bara drabbar de bryggkopplade varianterna.
Kan därför tänka mig att alla bryggkopplade varianter kommer att ändras från och med nu, men att de icke bryggkopplade lämnas oförändrade.
Låt mig återkomma när jag tagit reda på mera.
I övrigt ber jag att få hänvisa till det test som kommer att publiceras i MoLt nummer 2 -2007.
Vh, iö
JustAudioMagic skrev:Hej![]()
har man däremot en högtalare som har 85-86 db krävs lite mer effekt
Naqref™ skrev:Och 85-86 är inte alls så dåligt som man kan tro. Det är faktiskt rätt normalt att man ligger där eller lägre. Att det inte står så i databladen är ju en annan sak men man inser lätt att vissa tillverkare kanske inte är helt sanningsenliga
Kaffekoppen skrev:Det beror på hur man ser på dynamiskt material
Säg att du spelar med 90db medelnivå (rätt högt tycker jag) och har 20db toppar i musiken. Det ställer rätt stora krav på förstärkaren..
aha, om vi tar ditt exempel så krävs det mer än tre gånger så hög effekt på förstärkaren för samma ljudtrycksnivå.JustAudioMagic skrev:Kaffekoppen skrev:Det beror på hur man ser på dynamiskt material
Säg att du spelar med 90db medelnivå (rätt högt tycker jag) och har 20db toppar i musiken. Det ställer rätt stora krav på förstärkaren..
Hej![]()
nu pratar inte jag någon 1000 kronors förstärkare från onoff direkt
Kaffekoppen skrev:Som jag ser det, är det inte fel med starkare förstärkare, men 200w fick mitt val.
Kaffekoppen skrev:blir det?
30w räcker inte långt för att hantera dynamiskt material på en ljudnivå som känns någorlunda realistisk. Det räcker inte 200w heller för, men det ger iallafall lite bättre förutsättningar då det medger 7-8db bättre marginal.
Nåja, det finns de som trivs utmärkt med 2x8W så det är bara att inse att svaret beror på personliga preferenser.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster