Vad gäller D. Sylvians sång så håller jag med
Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Vad gäller D. Sylvians sång så håller jag medjobbig, men det är bara att slappna av och acceptera att det bara måste vara så
Ett exempel på sångare som blir bättre ju mer denne håller igen, less is more typ...! Då blir det ruggigt bra.
soundbrigade skrev:Thrakattak Det här klarar jag inte riktigt ...
Vrooom
Plattorna ovan lämnar mig agnska oberörd. Jag har inget att säga mer än att det är för mycket kakafoniskt för mig.

soundbrigade skrev:Toyah Willcox, en discosångerska.
Almen skrev:soundbrigade skrev:Toyah Willcox, en discosångerska.
Hm, jag har inte så bra koll på henne, men jag har nog uppfattat henne mer som sångerska/musikalartist/skådespelare än just discosångerska.
soundbrigade skrev:Den platta jag har heter Prostitute och lite märklig. Låtarna går ihop i varandra men på ett sådan sätt att man kan sätta skivan på random play och det stämmer fortfarande .....
soundbrigade skrev:Frippen skulle (enligt vad jag läst) göra tre soloalbum med olika teman (disco, ambient ...??? minns inte).

And when I have some words
This is the way I'll sing
Through a distortion box
To make them menacing
Yeah, then I'm gonna have to write a chorus
We're gonna need to have a chorus
And this seems to be as good as any other place to sing it till I'm blue in the face
And for a second verse
Of terse economy
I'll brew another pot
Of ambiguity
Then I'm gonna have to write a chorus
We're gonna need to have a chorus
And this seems to be as good as any other place to sing it till I'm blue in the face
Yes, we're gonna need to have a chorus
I'm gonna have to write a chorus
Happy with what you have to be happy with
you have to be happy with what you have
to be happy with you have to be happy with what you have,
happy with what you have to be happy with
you have to be happy with what you have
to be happy with what you have you have to be happy with what you have to happy with
Then I guess I'll repeat the chorus!
We're gonna repeat the chorus!
I guess I'll repeat the chorus!
Then I guess I'll repeat the chorus!
I guess I'll repeat the chorus!
King Crimson - Pompös psykedelia eller Akademisk Avantgarde?
Hm. Det enda jag är helt säker på är att Fripp spelar på skivorna Heroes och Scary Monsters, ruggigt bra dessutom. Spelet på Scary Monsters och Fashion är bortom denna värld. Dessutom tror jag att han har spelat live med Bowie, men det skall jag låta vara osagt.matereo skrev:Om det inte nämnts innan i tråden så spelade Fripp på Bowies Lets dance platta, och han var även gittarist i Tin Machine.
Almen skrev:Hm. Det enda jag är helt säker på är att Fripp spelar på skivorna Heroes och Scary Monsters, ruggigt bra dessutom. Spelet på Scary Monsters och Fashion är bortom denna värld. Dessutom tror jag att han har spelat live med Bowie, men det skall jag låta vara osagt.matereo skrev:Om det inte nämnts innan i tråden så spelade Fripp på Bowies Lets dance platta, och han var även gittarist i Tin Machine.
Fripp har dessutom bland annat spelat med Peter Gabriel (även producerat), Bryan Ferry, Daryl Hall, Hall&Oates, Blondie och Talking Heads.
Almen skrev:Spelet på Scary Monsters och Fashion är bortom denna värld.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster