Moderator: Redaktörer
Kaffekoppen skrev:Vill bara inflika att om du läser tråden framgår det att du har en felaktig bild av föreningens syn på ljudåtergivning. Läs lite, reflektera och återkom om frågor återstår.patrikf skrev:Hur ser du på det hela då? Är uppfattningen om en skränig svans av nyfrälsta LTSare(eller wannabies) som har bytt ut kabeltron mot transparenstron bara inbillning eller projektioner?
Förtydligande. Det var frågeställningar om hur du ser på olika sätt att agera i en debatt. Det var ett svar på en direkt fråga från dig, men du kanske inte var intresserad av svaret. Isåfall känns det ju rätt retoriskt och onödigt att ställa den. Vill du att jag lyfter fram den eller hittar du den själv?Kaffekoppen skrev:Avgör själv. Det var rätt relevant i kontext med ditt inlägg.patrikf skrev:Jo, har missat. Försöker ransonera skrivandet. Var det nåt som sätter intellektet på prov eller var det moralkakor?
Vee-Eight skrev:Handlar inte tråden väldigt mkt om LTS vara eller icke vara etc, än just trådämnet?
"Transparenstro" kan ju tolkas som en rätt dogmatisk syn på ljudåtergivning, även om jag inte förstod motsatsförhållandet till kabeltro.patrikf skrev:Kaffekoppen skrev:Vill bara inflika att om du läser tråden framgår det att du har en felaktig bild av föreningens syn på ljudåtergivning. Läs lite, reflektera och återkom om frågor återstår.patrikf skrev:Hur ser du på det hela då? Är uppfattningen om en skränig svans av nyfrälsta LTSare(eller wannabies) som har bytt ut kabeltron mot transparenstron bara inbillning eller projektioner?
Vad har mitt inlägg med "föreningens syn på ljudåtergivning" att göra?
Jag med. Det känns mycket roligare att prata om f/e. Men jag uppfattar det inte som föreningen marknadsför f/e, det är ju bara en simpel metod, om än rätt användbar. Det har föreslagits att tråden skulle vara klistrad för dess informativa innehåll och det tycker jag med, oavsett bruset.Flint skrev:Vee-Eight skrev:Handlar inte tråden väldigt mkt om LTS vara eller icke vara etc, än just trådämnet?
Det är inte helt lätt att skilja LTS från trådämnet eftersom dom har stått för f/e-metodens marknadsföring och kallat den för vetenskaplig (som jag ser det). Men visst. Jag lämnar mer än gärna ämnet LTS.
Flint skrev:Vee-Eight skrev:Handlar inte tråden väldigt mkt om LTS vara eller icke vara etc, än just trådämnet?
Det är inte helt lätt att skilja LTS från trådämnet eftersom dom har stått för f/e-metodens marknadsföring och kallat den för vetenskaplig (som jag ser det). Men visst. Jag lämnar mer än gärna ämnet LTS.
f/e kan användas på många sätt, har använts länge, kräver att man vet vad man vill åstakomma för att nå dit. Vi är inte överrens om det är en vetenskaplig metod, hur användbar den än är.Vee-Eight skrev:Ngn som vill leverera en nykter analys?
Kaffekoppen skrev:Förtydligande. Det var frågeställningar om hur du ser på olika sätt att agera i en debatt. Det var ett svar på en direkt fråga från dig, men du kanske inte var intresserad av svaret. Isåfall känns det ju rätt retoriskt och onödigt att ställa den. Vill du att jag lyfter fram den eller hittar du den själv?Kaffekoppen skrev:Avgör själv. Det var rätt relevant i kontext med ditt inlägg.patrikf skrev:Jo, har missat. Försöker ransonera skrivandet. Var det nåt som sätter intellektet på prov eller var det moralkakor?
Jo, men vilken innebörd har ordet. Och för vem? Patrik kan säkert ge svar på vad han menar med det.Flint skrev:"Transparenstro" var ett suveränt bra ord. Jag jämställer det helt med "tweaktro" eller "kabeltro". Eller varför inte "rörtro". Huvudsaken man blir glad och lycklig. Det håller ner sjukvårdskostnaderna.
Flint skrev:"Transparenstro" var ett suveränt bra ord. Jag jämställer det helt med "tweaktro" eller "kabeltro". Eller varför inte "rörtro". Huvudsaken man blir glad och lycklig. Det håller ner sjukvårdskostnaderna.
Ja, det var det inlägget. Ville bara att du inte skulle ta det så personligt, ville ju inte påskina att du agerade så. Du har ju lätt att tolka saker fritt ibland. Du kan ju ta med dig att jag höll med dig. Trots att ditt inlägg verkade rätt retoriskt.patrikf skrev:Kaffekoppen skrev:Förtydligande. Det var frågeställningar om hur du ser på olika sätt att agera i en debatt. Det var ett svar på en direkt fråga från dig, men du kanske inte var intresserad av svaret. Isåfall känns det ju rätt retoriskt och onödigt att ställa den. Vill du att jag lyfter fram den eller hittar du den själv?Kaffekoppen skrev:Avgör själv. Det var rätt relevant i kontext med ditt inlägg.patrikf skrev:Jo, har missat. Försöker ransonera skrivandet. Var det nåt som sätter intellektet på prov eller var det moralkakor?
Var det det där inlägget där du skrev "Håller du inte med, rent generellt talat alltså, jag vill ju inte påskinna att jag menar att du agerar eller har agerat så? " upprepade gånger? Uppfattade det så kvasipsykologoiskt att jag inte orkade läsa det. Kan du extrahera nån konkret fråga ur det hela?
Vee-Eight skrev:Skillnaden är ju hårfin, men en känsla jag har är att LTS-predikan har diskuterats förr till leda, och denna tråd är redan >83 sidor lång. Som moderator, i den egenskapen att leda diskussionerna till ökad dynamik, så skulle det vara intressant att knyta ihop säcken och fråga sig: vad har vi kommit fram till?
Ngn som vill leverera en nykter analys?
patrikf skrev:patrikf skrev:MP skrev:Han kanske inte ville besvära forumdeltagarna.
Jag läser meddelandet lite annorlunda.
Lite mer omtänksamt utifrån hans uppfattning kanske, vad vet jag.
Tror snarare att det handlar om att han vill visa en civilicerad fasad offentligt. Jag har varit med om liknande spel under täcket själv så jag vet.
Ett förtydligande: Det var inte TVETT som avsågs med att "Jag har varit med om liknande"
Flint skrev:Jag har kommit fram till en del synpunkter.
Kortversion.
Jag är stärkt i min uppfattning att f/e-metoden bara är ett av flera sätt att tekniskt utvärdera elektronikprylar där det låter sig ske. Jag är också stärkt i uppfattningen att tolkningen transparens är värdelös. Däremot ser jag metoden som ett bra verktyg vid konstruktion för att peka på tendenser vid diverse ändringar och justeringar. Jag har precis samma uppfattning nu som när jag började, bara lite starkare.
dimitri skrev:Flint skrev:"Transparenstro" var ett suveränt bra ord. Jag jämställer det helt med "tweaktro" eller "kabeltro". Eller varför inte "rörtro". Huvudsaken man blir glad och lycklig. Det håller ner sjukvårdskostnaderna.
Du jämställer dessa ord. Gott. Jag respekterar det.
Jag jämställer inte dessa ord.
Ungefär som jag inte jämställer
"sanningstro" och "gudstro"
Kaffekoppen skrev:Och jag har kommit fram till att det går att göra metoden mer lättförståelig och lättillgänglig, mycket tack vare Flint.
Kaffekoppen skrev:Ja, det var det inlägget. Ville bara att du inte skulle ta det så personligt, ville ju inte påskina att du agerade så. Du har ju lätt att tolka saker fritt ibland. Du kan ju ta med dig att jag höll med dig. Trots att ditt inlägg verkade rätt retoriskt.patrikf skrev:Uppfattade det så kvasipsykologoiskt att jag inte orkade läsa det. Kan du extrahera nån konkret fråga ur det hela?
Det har den väl, rent subjektivt?patrikf skrev:Med transparenstro menar jag tron att en transparent pryl eller anläggningen har en viss inverkan på upplevelsen.
Ett flertal, men jag räknar inte med svar nu. Du svarar med frågor istället, men det var ju en av de sakerna jag undrade om du tyckte var tråkig debatteknik eller inte. Du har alltså svarat på den frågan.patrikf skrev:Kaffekoppen skrev:Ja, det var det inlägget. Ville bara att du inte skulle ta det så personligt, ville ju inte påskina att du agerade så. Du har ju lätt att tolka saker fritt ibland. Du kan ju ta med dig att jag höll med dig. Trots att ditt inlägg verkade rätt retoriskt.patrikf skrev:Uppfattade det så kvasipsykologoiskt att jag inte orkade läsa det. Kan du extrahera nån konkret fråga ur det hela?
Personligt? Jag läste det inte ens. Nu tycker jag verkligen att du mest tramsar. Var det nån konkret fråga i inlägget du ville ha svar på?
Mitt medFlint skrev:Kaffekoppen skrev:Och jag har kommit fram till att det går att göra metoden mer lättförståelig och lättillgänglig, mycket tack vare Flint.
Då är mitt syfte uppnått. Det tycker jag var väldans kul. Bara det var värt allt "huggande" även om det har varit ganska lugnt trots allt.
Kaffekoppen skrev:Mitt medFlint skrev:Kaffekoppen skrev:Och jag har kommit fram till att det går att göra metoden mer lättförståelig och lättillgänglig, mycket tack vare Flint.
Då är mitt syfte uppnått. Det tycker jag var väldans kul. Bara det var värt allt "huggande" även om det har varit ganska lugnt trots allt.
Fasiken vad kul! Almen är en synnerliggen trevlig kille.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Du fick hem den alltså
Nej inte än men vi har bestämt att han ska skicka den.
Användare som besöker denna kategori: Hjalmar_Branting, Imperial-Blomman och 22 gäster