Koffe skrev:Här vaknar man upp en härlig vår morgon - bara för att finna faktiskt.se i från sin allra sämsta sida. Ut i våren med er nu! Var glada!
/K
Här skiner solen i allra högsta grad

Moderator: Redaktörer
Koffe skrev:Här vaknar man upp en härlig vår morgon - bara för att finna faktiskt.se i från sin allra sämsta sida. Ut i våren med er nu! Var glada!
/K
MP skrev:Flint: Till en början kanske, nu börjar jag gilla det.
dimitri skrev:Det går nog. Om källan är en cd-spelare med analogutgång så kan man väl från denna utgång hänga på en cd-spelare som skall testas alternativ by-pass.
Vet inteHaakan_W skrev:Kaffekoppen skrev:Låt krativiteten flöda!
det ska jag verkligen försöka göra...
men du vad betyder det egentligen?
Ser inte heller så stora möjligheter till det.perstromgren skrev:dimitri skrev:Det går nog. Om källan är en cd-spelare med analogutgång så kan man väl från denna utgång hänga på en cd-spelare som skall testas alternativ by-pass.
Du menar alltså att man testar D/A-omvandlaren i CD-spelaren? Enligt en del mer exotiska delar av vår bransch så finns det mycket som kan gå fel innan dess...
Harryup skrev:Det finns ju en föreslagen och möjligen använd metod som jag känslomässigt ifrågasätter djupt. Innefattar bränning av CD skivor etc., och eftersom det diskuteras olika skivkvalitéer, olika brännarkvalitéer, olika A-D och olika D-A kvalitéer så känns det som att lit väl många variabler är osäkra i ett sådant test.
RogerGustavsson skrev:Harryup skrev:Det finns ju en föreslagen och möjligen använd metod som jag känslomässigt ifrågasätter djupt. Innefattar bränning av CD skivor etc., och eftersom det diskuteras olika skivkvalitéer, olika brännarkvalitéer, olika A-D och olika D-A kvalitéer så känns det som att lit väl många variabler är osäkra i ett sådant test.
Har du testat om du kan höra skillnad på olika bränningar? Kan det verkligen vara fallet? Pressade eller brända skivor, spelar det någon roll?
Harryup skrev:Det finns mätbara skillnader mellan olika bränningar i tester, varför blanda in osäkra variabler?
Och det är klart hörbara skillnader mellan olika A-D i blinda tester jag har varit med om så, nej, jag tycker testen är lite för konstruerad.
RogerGustavsson skrev:Harryup skrev:Det finns mätbara skillnader mellan olika bränningar i tester, varför blanda in osäkra variabler?
Och det är klart hörbara skillnader mellan olika A-D i blinda tester jag har varit med om så, nej, jag tycker testen är lite för konstruerad.
Har du någon länk till ett sådant test? En bränd CD är väl ändå en klon på originalet eller är jag ute och seglar? En felbränd dataskiva brukar inte gå att använda. Är det annorlunda med en felbränd audioskiva?
Flint skrev:Tror du att du kan få Emma-Hilda 14,25 år att kräva "det där ordet"-aparater av OnOff?. Är det en realistisk målsättning?
tvett skrev:En undran. Hur F/E-lyssnar man en cd-spelare?
Så det är fel på all utrustning som kandetekteras i en f/e-lyssning? Coolphloam skrev: Eller att det är så kul för diverse HiFi-dogmatikeratt leta fel så att själva transparenstestandet blir ett självändamål?
Kaffekoppen skrev:Så det är fel på all utrustning som kandetekteras i en f/e-lyssning? Coolphloam skrev: Eller att det är så kul för diverse HiFi-dogmatikeratt leta fel så att själva transparenstestandet blir ett självändamål?
![]()
![]()
ps. Vem har påstått det, förutom du själv?
RogerGustavsson skrev:Harryup skrev:Det finns ju en föreslagen och möjligen använd metod som jag känslomässigt ifrågasätter djupt. Innefattar bränning av CD skivor etc., och eftersom det diskuteras olika skivkvalitéer, olika brännarkvalitéer, olika A-D och olika D-A kvalitéer så känns det som att lit väl många variabler är osäkra i ett sådant test.
Har du testat om du kan höra skillnad på olika bränningar? Kan det verkligen vara fallet? Pressade eller brända skivor, spelar det någon roll?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster