Sedan kan man undra om inte 7B SST borde få samma förbättring, tillsammans med 4B, 28B, 875, 9B, 6B osv. Dvs det fattas lite........
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Almen skrev:OK, min bedömning att de inte är high-end grundar sig på att de inte befinner sig i det övre prissegmentet. Dessutom undviker de själva nogsamt att använda det ordet i sina produktbeskrivningar.
Var startar det övre prissegmentet då, undrar man?
Min kostar ju liksom sisådär 70 000:-, och det tyckte i varje fall jag var en hel del...
Däremot man man ju konstatera att det är ett pris som i huvudsak är prestandabetingat, och inte i så stor grad beror på att en massa kostnader för marknadsföring och design skall täckas. Jag har i varje fall inte historiskt hittat något slutsteg som ens kommer i närheten av de ackuratess-prestanda som detta slutsteg erbjuder.
Bamsefar skrev:Tills dess att Bryston själva går ut och meddelar från vilket serienummer som man infört modifieringen på 14B SST så anser jag att det slutsteg som testats av LTS är ett enginering sample = existerar inte
E skrev:Bamsefar skrev:Tills dess att Bryston själva går ut och meddelar från vilket serienummer som man infört modifieringen på 14B SST så anser jag att det slutsteg som testats av LTS är ett enginering sample = existerar inte
Självklart måste man få reda på det.
Mvh E*
Bamsefar skrev:Ett 14B klipper ur sig 630w i 8 ohm, give/take lite. Dvs 2.5 ggr mer än 208an. Och i det perspektivet är 208an markant mera prisvärd, eftersom man kan köpa typ 7 stycken för samma kostnad, och då gör det inget om man har ett 208a på service
Almen skrev:Högst upp, så klart.Harryup skrev:Hur högt upp ligger highend nivån i pengar?Så länge det finns förstärkare med liknande specar som kostar 4-5 ggr så mycket, så...
Almen skrev:Kaffekoppen skrev:Har inte Bryston hlgh-end prestanda?
Vem bryr sig om priset när man pratar om prestanda? Måste man följa branchens normsättning även om man tycker den är fel?
Kanske fel av mig, det här behöver inte bli ännu en "Vad är high-end"-debatt. Min definition av high-end är alltså prissättningen, inget annat.
Oftast, verkar det som.IngOehman skrev:Okej, jag ville bara veta din definition på High End. Kan man översätta den till "för mycket pengar per prestanda"?![]()
Jo, och resonemanget går ofta via ett oreflekterat "man får vad man betalar för".Jag kan tänka mig att vissa tycker att High End är något bra.
Det är därifrån jag kommer - för mig har det blivit ett oanvändbart begrepp på grund av att reklamnissarna har lagt vantarna på det. Till exempel är uttrycket "highend-kabel" ganska... problematiskt för mig.Jag har faktiskt börjat närma mig din definition i praktiken, men då mest på grund av "reverse-defining". Det vill säga det har blivit den rationella definitionen givet de apparater som High End-tillskyndarna själva kallar High End. Det har tyvärr fått till konsekvens att jag (som sällan sett positivt på dessa apparater) tycker att det har försunkat begreppet.
Lust skrev:Almen skrev:
Jag tror inte det är någon slump att Bryston inte använder h-ordet i sin marknadsföring.
... fast de borde kunna göra det?
Magnuz skrev:Är du säker? Jag har sett h-ordet () nämnas i annonser även för typiska billighetsmärken.
JustAudioMagic skrev:var går gränsen för billighets då? ganska intressant fråga men det kanske är lämpligt för annan tråd? Någon kanske tycker att en förstärkare för 9500 är high end medans någon annan kanske tycker att 95 000 är high end....
Tja....du förstår nog sammanhanget efter att ha läst den kommande publiceringenBamsefar skrev:Tills dess att Bryston själva går ut och meddelar från vilket serienummer som man infört modifieringen på 14B SST så anser jag att det slutsteg som testats av LTS är ett enginering sample = existerar inte
Kaffekoppen skrev:Tja....du förstår nog sammanhanget efter att ha läst den kommande publiceringenBamsefar skrev:Tills dess att Bryston själva går ut och meddelar från vilket serienummer som man infört modifieringen på 14B SST så anser jag att det slutsteg som testats av LTS är ett enginering sample = existerar inte![]()
When will the "new improved" 14B SST be available ?
« on: March 23, 2007, 09:58:59 pm »
Hi all,
I know for a fact that there has been a new revision of the 14B SST, I believe it includes minor upgrades to output filter among other. My question is simple: When will this be public (I guess it's public now though) ? And when can I download the altered schema on the web so I can judge for myself if it is something I need to get Bryston to upgrade for me or not ?
Re: When will the "new improved" 14B SST be available ?
« Reply #1 on: March 23, 2007, 10:07:16 pm »
Ok I give up - where did you hear there was a new 14B?
james
Kaffekoppen skrev:Jag vet att du inte äger ett Bryston. Hur gick det med norgeaffären till slut?
Kaffekoppen skrev:Förresten har jag aldrig påstått att det finns en ny version av steget ute, det vet jag inget om. Jag sa bara att sammanhanget kanske klarnar. Jag har inte deltagit i något test alls
Kaffekoppen skrev:Fick du tillbaka advokatarvoden med? Känner du dig nöjd med Brystons agerande från centralt håll?
Laila skrev:Citerat från Brystons hemsida :
"Our Mission
To design a State of the Art, ultra high powered Dual Mono Amplifier.
The Bryston 14B SST is a balanced-output amplifier which reduces THD and IMD to unprecedented low values, (typically 0.001% or less), for a new degree of transparency, musicality and ease of listening. Superbly low noise floor, typically below – 118dB, yields an inky black silence between notes for hauntingly realistic reproduction. Tremendous power reserves give the 14B SST virtually perfect freedom from overload on any type of speaker or music, bringing the performance and realism directly into your listening environment. The ability to resolve subtle details has to be heard to be believed – it truly sets a new standard – mission accomplished. "
Tror nog att marknadsavdelningen har haft ett finger med i ovanstående !
Användare som besöker denna kategori: RogerGustavsson och 39 gäster