Moderator: Redaktörer
JeLe skrev:113 sidor! Imponerande.
Vad har ni kommit framtill hitintills?
Inget antar jag. Jag tror bara ni skapat den största sandlådan i faktiskt.se historia, eller?
Ökad förståelse och insikt i människans natur. Inte fy skam.JeLe skrev:113 sidor! Imponerande.
Inget antar jag. Jag tror bara ni skapat den största sandlådan i faktiskt.se historia, eller?
Piotr skrev:meanmachine skrev:Verkar som vi slagit någon form av tittar rekord iaf det skiljer kraftigt mellan denna tråd och de andra.
Faktiskt.se inte... 20ggr visningar relativt inlägg är ganska.se typiskt här på faktiskt.se.
/Peter
JeLe skrev:113 sidor! Imponerande.
Piotr skrev:Hur ser det ut (relativt referenstonen på 1k) om du kör en sinus på 20k eller 40k?
Piotr skrev:Gissar att steget är ett sådant som ger dig lyssningströtthet?
meanmachine skrev:Skulle du inte evara ledig idag.
Piotr skrev:Jag har i min kedja; Zapfilter2 i SACD spelaren som är uppbyggt med diskreta trissor med 1G bandbredd och I/V sker utan återkoppling. Shuntregulering i nätdelen ger extremt låg impedans. Passiv volumkontroll (just nu med metalfilm i serie och bourns plastpot som shuntelement). Slutsteget är Zapsolut klass A utan motkoppling.
Det finns altså ingen övergångsdistortion eller annan komplex distortion från återkopplingen i signalvägen. Bandbredd DC-100kHz. För några år sen testade jag GamuT D200 och den var trevlig i synnerhet på högre volymer. Den hade inte samma naturliga lågnivåupplösning dock och diskanten var väl det som skiljde mest.. den var lite disig och mjuk i GamuT. Senare skulle jag få veta att F/E testet av samma steg från LTS gav ung. samma anmärkning. Jag upplevde alltså i min anläggning det som F/E testet gav.
Man kan säga att jag står med en fot i varje läger eller nåt... jag menar då att jag förstår nyttan med F/E test men delar lite granna din inställning om du förstår vad jag menar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 45 gäster