Bill50x skrev:Man kan ju fråga sig vilket resultat IÖ förväntar sig efter sådana här kommentarer?
Njae.. Se det som ett desperat experiment bara - en ny infallsvinkel mot en av de mest inskränta personer jag stött på.
Argument har jag ju redan provat, och det har ju mest bara varit bortkastad energi (jag förmodar att du läst den här tråden Bill50x, och inte bara den senaste sidan i den?). När argument besvaras av "yxskaft" kan det helt enkelt vara intressat att se vad respeonsen blir när Filt får veta hur hans beteende ser ut från mitt perspektiv.
Jag är inte ett dugg road av experimentet, men någon måste göra det.
Bill50x skrev:Ärligt talat, jag tycker det är klart mer intressant att höra dina, Flints, kommentarer därför att du verkar öppen för att det du tycker just nu är just vad du tycker - just nu.
Wow, så pass? Det var inte illa. Flint är alltså öppen för vad han själv tycker alltså? Det var ju väldigt imponerande.
Bill50x skrev:Du verkar öppen för andras åsikter och att ompröva dina egna om du finner anledning till det.
Ånej, det missade jag.
Berätta - när hände det?
Bill50x skrev:Den ödmjuka inställningen har jag inte sett från tex IÖ. Synd, för ALL kunskap som överlever en kritisk bedömning är ju så mycket mer värd för oss andra som inte har möjligheten/orken att själva utvärdera förhållandena. Men det fungerar ju inte om vissa känner sig angripna så fort en konstruktiv annorlunda åsikt framförs och försvarar sig med reptilhjärnan.
Konstruktiva åsikter? Du kanske skulle ta och läsa det Flint skrivit lite närmare?
Jag har inte sett Flint framföra en enda konstruktiv synpunkt på många många sidor i den här tråden. Det betyder förstås inte att han inte kan ha gjort det någon enstaka gång, jag menar den kan ha förstås ha gömt sig bakom eller mellan någon av alla hans försök att sprida lögner om vad JAG har för inställning och mål!
Nej, det han påstår att jag vill och tror - är lögner han fabulerat ihop! Jag vet faktiskt bättre än han vad jag vill - jag lovar. Så jag kan bedöma sannngshalten i hans inlägg där han berättar vad jag vill och har för mål - och han ljuger. Det är trist att se din Bill50x försvara sådant skitsnack.
Jag har sett hans missförstånd/lögner upprepas om och om igen - och jag har korrigerat dem åtskilliga gånger - för att varje gång se att det bara är en tidsfråga innan han kör igång lögnerna igen.) Bill50x skrev:IÖ, tex, verkar inte ens svara på de "upptäckter" du gjort...
Vilka upptäckter?
Jag har haft fullt upp med att svara på de lögner och förtal Flint hävt ur sig. Några upptäckter har jag inte sett röken av. Vilka skulle det vara?
Flint skrev:IngOehman
Jag tror i så fall att båda sidor uppfattar situationen likadant. Skillnaden är bara att du oftast backas upp av ett tiotal entusuaster.
Ännu en dogm från din sida.
Om du upplever att du saknar uppbackning tror jag det är i din egen argumentering du skall söka orsaken.
Och din antydan om att det skulle finnas något symmetriskt i en situation där bara ena sidan (du) kritiserar den andras visioner...
Jag har alltid poängterat det självklara i allas rätt att definiera sin egen vilja. Jag har aldrig försökt skriva dig på näsan vad du vill eller borde försöka åstakomma eller vad du har för mål, det har jag låtit dig berätta om själv.
Jag har aldrig anmärkt på ditt sätt att se på en hifi-apparaturs uppgift, och det kommer jag aldrigt att göra heller. Du är expert på vad du själv vill och tycker.
Så du får nog söka legitimitet för ditt beteende på annat sätt än att låtsas som om det finns en symmetri.
Skyll på otillräknelighet vet jag! Där har du ett bra case, hänvisa till vad du har skrivit i den här tråden bara, och jag skulle acceptera det på en gång.
Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).