Moderator: Redaktörer
Subjektivisten skrev:Problemet är personer som du, som inte kan läsa det folk skriver.
Flint skrev:Kaffekoppen
Jag har och har haft samma inställning till f/e hela tiden. Att jag tycker att det ger intressanta möjligheter vid konstruktion men att jag inte anser det duga för total slutvärdering. Jag har också ansett att LTS och IÖ gör en patetisk dogm av den ideologiska nyttan med testet, men det har inget med f/e-testet att göra ur ren teknisk vinkelvolt. Jag lät er flörta ett tag för att se hur långt ni var beredda att gå i smetighet. Det verkar som om du och husse tog det på allvar och blev lite besvikna när jag sa ifrån.
Slutsats, jag är alltså stärkt i min uppfattning om f/e av att ha provat det själv. Kul teknisk test men LTS-snacket runt det är löjlig pseudoideologi.
Jo, alltså, riktigt bra är nog inte livet för Flint just nu.tvett skrev:Flint skrev:Kaffekoppen
Jag har och har haft samma inställning till f/e hela tiden. Att jag tycker att det ger intressanta möjligheter vid konstruktion men att jag inte anser det duga för total slutvärdering. Jag har också ansett att LTS och IÖ gör en patetisk dogm av den ideologiska nyttan med testet, men det har inget med f/e-testet att göra ur ren teknisk vinkelvolt. Jag lät er flörta ett tag för att se hur långt ni var beredda att gå i smetighet. Det verkar som om du och husse tog det på allvar och blev lite besvikna när jag sa ifrån.
Slutsats, jag är alltså stärkt i min uppfattning om f/e av att ha provat det själv. Kul teknisk test men LTS-snacket runt det är löjlig pseudoideologi.
Sicket tragiskt inlägg...
Flint, du klagade när jag skrev det i PM så ok... Du är tragisk!
Birger skrev:NAD 208
De flesta grillar jag har brukar sota igenmeanmachine skrev:Birger skrev:NAD 208
Detta är världens mest transparenta elgrill.![]()
Tvett skrev:Sicket tragiskt inlägg...
Kaffekoppen skrev:Sansui b-2101
meanmachine skrev:Tvett skrev:Sicket tragiskt inlägg...
Varför är du så gnällig det finns en sak här som ni måste se på rätt sätt. För det första så säger Flint "JAG TYCKER" mest hela tiden. Alltså detta är hans subjektiva åsiker. Det är väl fortfarande ett demokratiskt land. Då besvara man med att det tycker nite jag jag tycker osv. Då har båda parter sag vad de vill säga. De som tappar sitt COOL har missat poängen. Han är alltså inte tragisk utan det är tragiskt att han inte få uttrycka sin åsikt. En bra regering så att skällas på. En diktatur dödar alla motståndare.
För det första så framställer han Ingvar som min husse, vilket han säkert tycker är provocerande och roligt.Flint skrev:Jag lät er flörta ett tag för att se hur långt ni var beredda att gå i smetighet. Det verkar som om du och husse tog det på allvar och blev lite besvikna när jag sa ifrån.
Det är inget speciellt, jag är bara rysligt nöjd med det.meanmachine skrev:Kaffekoppen skrev:Sansui b-2101
Detta har du nämnt några gånger. Det har väckt min nyfikenhet för vad du har i övrigt som välljuder.
Kaffekoppen skrev:För det första så framställer han Ingvar som min husse, vilket han säkert tycker är provocerande och roligt.
Sen utrycker han LTS skulle ha någon sorts ideologi runt testverksamheten vilket bara är ett sätt att få det att verka som om vi säger något mer än att det är ett utvärderingshjälpmedel (fritt för var och en att bedömma). Det skall verka som om föreningen är lite upp i det blå utan några kroppsdelar på marken. Klassiskt retoriskt grepp eftersom om man reagerar på det han säger är det ju nästan en bekräftelse på att han har rätt. Och reagerar man inte så är det en tyst acceptans.
berma skrev:Flint skrev:berma
Ligger mycket i det. Kanske det som jag uppfattar som "sjukt". Ingen gemensam policy. Alla syftar och skyller ifrån sig.
Ja, kanske blir det otydligt eftersom ingen riktigt vågar uttrycka sig i klarspråk. Ena stunden är det ok att vara "subjektiv" nästa stund är det bara transparens som gäller, känns lite falskt.
meanmachine skrev:Tvett skrev:Sicket tragiskt inlägg...
Varför är du så gnällig det finns en sak här som ni måste se på rätt sätt. För det första så säger Flint "JAG TYCKER" mest hela tiden. Alltså detta är hans subjektiva åsiker. Det är väl fortfarande ett demokratiskt land. Då besvara man med att det tycker nite jag jag tycker osv. Då har båda parter sag vad de vill säga. De som tappar sitt COOL har missat poängen. Han är alltså inte tragisk utan det är tragiskt att han inte få uttrycka sin åsikt. En bra regering tål att skällas på. En diktatur dödar alla motståndare.
Kaffekoppen skrev:Jo, alltså, riktigt bra är nog inte livet för Flint just nu.
Inlägget är ju som gjort för att få igång lite vevande och få bort fokus på hans elakheter i stort.
Kaffekoppen skrev:Visst har du i grunden rätt.
Nu är det inte riktigt så eftersom Flint skriver i affektion endast med syfte att provocera och såra. Det finns inget gott syfte eller substans i inlägget över huvud taget.
Det finns alltså inga slutsatser man kan dra utifrån det av honom förmedlade annat än att han ansträngt sig för att identifiera de områden han tror sig få störst reaktion på.
Inlägget som sådant är bara just tragiskt.
Troll som begrepp:
Troll har inga uppfattningar, de tar andras argument, förvanskar dem och replikerar i syfte att provocera.
Flint skrev:Japp. Kanske är väderomslag på gång.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster