Däremot brukar jag tycka eller tro mer eller mindre klumpigt.
Hur brukar du göra ?

Moderator: Redaktörer
Lust skrev:Rydberg skrev:Richard skrev:Du får gärna ha denna uppfattning. Jag delar den inte.
Vad är dina uppfattning då, efter att ha lyssnat på en "transparent" anläggning?
Min uppfattning är att "transparenta" anläggningar inte existerar, däremot existerar mer eller mindre transparenta anläggningar.
Var på skalan befinner sig din egen anläggning?
Äsch, saken är den att om man flera gånger återkommer till skrivelser som insinuerar att du är en fängelsekille så kommer det sakta men säkert att få mer och mer personer att undra över om det inte är sant, och säkert någon tro det.meanmachine skrev:Kaffekoppen skrev:fängelset
Kaffekoppen skrev:Äsch, saken är den att om man flera gånger återkommer till skrivelser som insinuerar att du är en fängelsekille så kommer det sakta men säkert att få mer och mer personer att undra över om det inte är sant, och säkert någon tro det.
Rydberg skrev:Lust skrev:Rydberg skrev:Richard skrev:Du får gärna ha denna uppfattning. Jag delar den inte.
Vad är dina uppfattning då, efter att ha lyssnat på en "transparent" anläggning?
Min uppfattning är att "transparenta" anläggningar inte existerar, däremot existerar mer eller mindre transparenta anläggningar.
Därför skrev jag "transparent", du förstod kanske inte det?
Min anläggning, tja med Ino Audio pi60s, Bryston för och slutsteg samt Benchmark DAC-1 skulle jag gissa att ajg är långt närmare en "transparent" anläggning än de flesta. Dock har ju inte alls akustikreglerat på ett adekvat sätt men det kommer, stor potential mao
Precis! ruskigt svårt att motbevisa och om det insinueras frekvent så blir det en sanning till slut, och om jag reagerar på det är ju min upprördhet ett tecken på att det finns allt lite korn av sanning i det - annars skulle jag ju inte bry mig. Men om jag inte reagerar så visar det ju att jag skäms över det och det blir ett tyst erkännande.meanmachine skrev:KK.
Ahh. Lite som..
KK har du slutat slå din fru ?
meanmachine skrev:Kaffekoppen skrev:Äsch, saken är den att om man flera gånger återkommer till skrivelser som insinuerar att du är en fängelsekille så kommer det sakta men säkert att få mer och mer personer att undra över om det inte är sant, och säkert någon tro det.
Hittler sade "Upprepa en lögn tillräcklig många gånger och det blir en sanning".
Ja, det är en välkänd metod om man vill få någon misskrediterad eller få en grupp att framstå som tossigameanmachine skrev:Kaffekoppen skrev:Äsch, saken är den att om man flera gånger återkommer till skrivelser som insinuerar att du är en fängelsekille så kommer det sakta men säkert att få mer och mer personer att undra över om det inte är sant, och säkert någon tro det.
Hittler sade "Upprepa en lögn tillräcklig många gånger och det blir en sanning".
Kaffekoppen skrev: Äsch, saken är den att om man flera gånger återkommer till skrivelser som insinuerar att du är en fängelsekille så kommer det sakta men säkert att få mer och mer personer att undra över om det inte är sant, och säkert någon tro det.
Kaffekoppen skrev:Provokationer framförda genom medvetet fasifierade påståenden är inget man kan skratta bort. Det är riktigt elakt beteende.
MP skrev:meanmachine skrev:Kaffekoppen skrev:Äsch, saken är den att om man flera gånger återkommer till skrivelser som insinuerar att du är en fängelsekille så kommer det sakta men säkert att få mer och mer personer att undra över om det inte är sant, och säkert någon tro det.
Ska vi försöka ha andra förebilder då ?
MP skrev:Ska vi försöka ha andra förebilder då ?
Rydberg skrev:Min anläggning, tja med Ino Audio pi60s, Bryston för och slutsteg samt Benchmark DAC-1 skulle jag gissa att ajg är långt närmare en "transparent" anläggning än de flesta.
Lust skrev:Rydberg skrev:Lust skrev:Rydberg skrev:Richard skrev:Du får gärna ha denna uppfattning. Jag delar den inte.
Därför skrev jag "transparent", du förstod kanske inte det?
Min anläggning, tja med Ino Audio pi60s, Bryston för och slutsteg samt Benchmark DAC-1 skulle jag gissa att ajg är långt närmare en "transparent" anläggning än de flesta. Dock har ju inte alls akustikreglerat på ett adekvat sätt men det kommer, stor potential mao
Betvivlar inte alls att din anläggning är transparent, ville bara påvisa det svåra i att svara på din fråga.
Vet man inte vad man ska jämföra med blir det ju lite knepigt ...
Ja, alltså, åtminstone myten om att det finns någon som påstår att allt annat är fel.patrikf skrev:Kaffekoppen skrev: Äsch, saken är den att om man flera gånger återkommer till skrivelser som insinuerar att du är en fängelsekille så kommer det sakta men säkert att få mer och mer personer att undra över om det inte är sant, och säkert någon tro det.
Aha, ungefär på samma sätt som myten om den transparenta anläggningen/återgivningskedjan måste ha uppstått.
Rydberg skrev:Det kanske är så att han tror han gjort det men i själva verket var den gravt färgande.
Rydberg skrev:
Precis vad jag ville komma till. Hur vet Richard att han har lyssnat på en "transparent" anläggning? Det kanske är så att han tror han gjort det men i själva verket var den gravt färgande.
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Det kanske är så att han tror han gjort det men i själva verket var den gravt färgande.
Varför denna enorma jakt på det färgade och ofärgade. Vilket är bäst? Hur långt är ett snöre? Vilken ände på korven är godast. Vilkens penis är egentligen längstDen som har dyraste prylarna. Den som har de mest ofärgade prylarna.
![]()
patrikf skrev:Rydberg skrev:
Precis vad jag ville komma till. Hur vet Richard att han har lyssnat på en "transparent" anläggning? Det kanske är så att han tror han gjort det men i själva verket var den gravt färgande.
Ja det är ju skillnad på dig, för du VET ju att din anläggning garanterat är mer transparent, eller?
Är det inte en relevant fråga? Hur kan man bedömma något man inte testat? Vari ligger din reaktion Patrikpatrikf skrev:Rydberg skrev:
Ja det är ju skillnad på dig, för du VET ju att din anläggning garanterat är mer transparent, eller?
meanmachine skrev:Rydberg skrev:Det kanske är så att han tror han gjort det men i själva verket var den gravt färgande.
Varför denna enorma jakt på det färgade och ofärgade. Vilket är bäst? Hur långt är ett snöre? Vilken ände på korven är godast. Vilkens penis är egentligen längstDen som har dyraste prylarna. Den som har de mest ofärgade prylarna.
![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Erahjar, Hjalmar_Branting, Large och 37 gäster