Jag gav honom bara chansen att få tydliggöra sig. Det finns säkert många som undrar.Harryup skrev:Kaffekoppen och Tvett,
ibland känns det lite som att man inte tar Flints svar på allvar.
Moderator: Redaktörer
Jag gav honom bara chansen att få tydliggöra sig. Det finns säkert många som undrar.Harryup skrev:Kaffekoppen och Tvett,
Kaffekoppen skrev:Jag gav honom bara chansen att få tydliggöra sig. Det finns säkert många som undrar.Harryup skrev:Kaffekoppen och Tvett,
Hetsporren skrev:subjektivisten skrev:meanmachine skrev:Kan du utveckla detta lite mera. Du är alldeles för ospecifik.
Nej, finns ingen mening att förklara för ett troll som jag redan förklarat för massa gånger. Du är inte värd tiden min.
Words!
subjektivisten skrev:Hetsporren skrev:subjektivisten skrev:meanmachine skrev:Kan du utveckla detta lite mera. Du är alldeles för ospecifik.
Nej, finns ingen mening att förklara för ett troll som jag redan förklarat för massa gånger. Du är inte värd tiden min.
Words!
Juppz, finns ingen anledning, killen är ett troll lr totalt oförmögen att tänka logisk.
Nej, även om en upprepning kanske skulle vara tydliggörande.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Jag gav honom bara chansen att få tydliggöra sig. Det finns säkert många som undrar.Harryup skrev:Kaffekoppen och Tvett,
Nej du provocerade mig att upprepa mig.
Flint skrev:subjektivisten skrev:Flint = Troll.
Icke, jag är humansubjektv realist med viss exentrisk färgning.
subjektivisten skrev:Flint skrev:subjektivisten skrev:Flint = Troll.
Icke, jag är humansubjektv realist med viss exentrisk färgning.
Troll, du blir mer och mer pinsam.
subjetivisten skrev:Juppz, finns ingen anledning, killen är ett troll lr totalt oförmögen att tänka logisk.
Harryup skrev:
Jag själv tycker inte alls om personliga tillmälen oavsett var det kommer ifrån.
dimitri skrev:Begrunda en gång till:Flint skrev:IngOehman
Jag tror att anledningen till att jag uppfattar dig som jag gör, dvs. som mindre trovärdig, är att jag aldrig har sett dig redovisa hur du praktiskt har gått tillväga i ditt arbete med teorier, tester och utvärdering och hur dom stämmer i verkligheten. Eftersom jag är en handlingsmänniska duger inte bara ord som bevis för mig, snarare tvärt om, jag är misstänksam mot ord utan uppbackning av fakta som jag själv kan bedöma sanningshalten i. Ditt sätt uppfattar jag som dogmatiskt eftersom jag ser dig som människotypen "nu ska jag bevisa att jag har rätt och kritik avfärdar jag helt". En vetenskaplig inställning skulle jag önska vore "nu ska jag visa hur jag kom fram till det jag påstår och jag välkommnar all kritik".
Om man nu ska prata om vetenskaplighet, som jag inte vet ett dugg om, så tycker jag inte att du har den attityd som jag skulle önska från en vetenskapsman. Du är för fanatisk och egofixerad i din övertygelse om din egen förträfflighet vilket jag ser som farligt på mer än ett sätt. Detta sammantaget gör att jag med god marginal anser dig uppfylla anställningskraven för en utmärkt dogmatiker.
I nedanstående finns mitt svar citeratFlint skrev:dimitri skrev:Alltså Flint, Du kan faktiskt i dina bästa stunder vara stringent men dock inte kl 06.55 måndag morgon.
Det är handlingar som räknas. Ja, jag tackar. Den där konstlasten som du har lött ihop, vem har gjort den? Alltså inte bara lött ihop. Alla högtalare som, åtminstone hos en del, åtnjuter gillande. Inte bara högtalare som helhet utan element. Det är vad jag kommer på så där innan jobbet. Hur många har med egna händer känt på saker som IÖ har gjort och hur många har känt på saker som du, en handlingsmänniska, har gjort?
Du är en handlingsmänniska säger du. Varför inte visa det. Att med intelekt anstränga sig lite är också en handling. Handla då för h*****e! Dags att vakna.
Och vem uppfann kondensatorn som finns med i belastningen, och spolen? Inte alltför mycket man får chansen att uppfinna från scratch. Ett nytt användningsätt av existerande materiel är också utveckling.
Jag har tillåtit mig att fetmarkera några ord.
Förutom dessa komiska detaljer finns det det stora skämtet med att Flint påstår sig ha visats sig vara mer handlingskraftig än IÖ. Skämtet är inte att han säger det. Skämtet är att han tycker det och låter sig inte väckas av fakta utan påstår sig ha uppfunnit något.
Detta tycker jag är något som Flint bör få sig påminnd med jämna mellanrum så länge han "rör om".
Jag med.Morello skrev:Harryup skrev:
Jag själv tycker inte alls om personliga tillmälen oavsett var det kommer ifrån.
Håller med.
Kaffekoppen skrev:Jag med.Morello skrev:Harryup skrev:
Håller med.
Jag tycker illa om mig själv när jag gör fel.Flint skrev:Kaffekoppen skrev:Jag med.Morello skrev:Harryup skrev:
Håller med.
Ditt favoritord om vissa "Pucko", är det ett tillmäle eller ser du motagren som en chokladdryck när du säger det
meanmachine skrev:subjetivisten skrev:Juppz, finns ingen anledning, killen är ett troll lr totalt oförmögen att tänka logisk.
När argumenten tryter kommer det verkligt intellektuella fram. Alltså när man inte kan komma längre med ord tar man till näven. En klassiker som bara bevisar att den intellektuellt svage nått sin gräns.
Lust skrev:tvett skrev:Flint skrev:Kaffekoppen
Jag har och har haft samma inställning till f/e hela tiden. Att jag tycker att det ger intressanta möjligheter vid konstruktion men att jag inte anser det duga för total slutvärdering. Jag har också ansett att LTS och IÖ gör en patetisk dogm av den ideologiska nyttan med testet, men det har inget med f/e-testet att göra ur ren teknisk vinkelvolt. Jag lät er flörta ett tag för att se hur långt ni var beredda att gå i smetighet. Det verkar som om du och husse tog det på allvar och blev lite besvikna när jag sa ifrån.
Slutsats, jag är alltså stärkt i min uppfattning om f/e av att ha provat det själv. Kul teknisk test men LTS-snacket runt det är löjlig pseudoideologi.
Tar med hela citatet eftersom det gärna får läsas av folk. Kan nog inte hålla med Bill50x....
Men jag är mest intresserad av det i fetstil. Skulle Flint kunna vara snäll och förklara?
Är det någon som använder F/E för total slutvärdering?
Varför kan det inte användas som ett verktyg för värdering av en slutprodukt?
Svar som inte är godkända:
- "Vad tror du, själv ?"
- "Har du någon egen uppfattning ?"
- "Jag påstår inget det är du som påstår"
(Ja, det är andra gången jag postar inlägget, fick inget svar innan)
Nu var det rätt många sidor sedan Flint skrev om det, men om jag minns rätt handlade det om att han inte kunde detektera "lyssningströtthet" via sina F/E-filer. Därför ansåg han sig inte kunna använda sig av testet vid slutvärdering utan bara vid delvärdering av sina konstruktioner.
Harryup skrev:Jag själv tycker inte alls om personliga tillmälen oavsett var det kommer ifrån.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster