Vadan korståg, och vadan LTS, egentligen?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Vad är mest sant?

A
16
20%
B
1
1%
C
6
8%
D
32
41%
E
10
13%
F
14
18%

Antal röster : 79

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-18 21:25

patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:Vad får dig att tro att LTS har tagit ställning i den frågan?

Jag bad inte återge ett gammalt ställningstagande. Jag bad om att få veta LTS åsikt av dig som ordförande. Tänkte att du kanske hade blivit vald till det pga att du hade koll och förtroende att uttala dig.
Det hoppas jag. Jag hoppas också att jag är vald på fler kriterier än så. en an dem är att kunna berätta att man återkommer med svaret när jag undersökt sakfrågan. Jag kan dock inte tro att föreningen tagit ett sådan t ställningstagande just därför att jag är fundersam om det är något som alla medlemmar kan skriva under på. Jag återkommer, och gör jqg inte det så påminn mig!

patrikf skrev:Jag var ute efter gränsen mellan IÖ´s privata åsikter han skriver om på forumet och LTS ståndpunkter.

IÖs privata åsikter är just privata. När han uttalar sig för föreningens räkning skall det framgå. Varför undrar du? Har du några konkreta uttalanden som du funderar på om de är av privat karaktär, framförda i LTS namn?

Vi hörs om nån vecka..

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 21:29

Stick nu. Skaru cykla?

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2007-04-18 21:38

Kaffekoppen. IÖ har ju varit "chefsideolog" och ensam uttolkare av LTS verksamhet vad jag kan förstå. Jag tror inte bara att det är jag som tror att det inte finns någon skillnad hans LTS-åsikter och privata angående ljudåtergivning.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 21:42

patrikf skrev:Kaffekoppen. IÖ har ju varit "chefsideolog" och ensam uttolkare av LTS verksamhet vad jag kan förstå. Jag tror inte bara att det är jag som tror att det inte finns någon skillnad hans LTS-åsikter och privata angående ljudåtergivning.

Instämmer. Jag tror att dom sammanfaller.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-18 21:43

Att dela åsikter är en sak, att tala i egenskap för en förening är en annan. Står det inte utryckligen att det är sagt i LTS namn så får man (läses "måste man") tolka det som en högst personlig, privat åsikt. Givetvis får man vara medveten om att i egenskap som "chefsideolog" så kan man utgå att ens åsikter även är de som florerar i föreningen. Intresseförening som fenomen baseras på en grupp människor med liknande åsikter i ett centralt sammanhang.

Är det bara jag som tröttnat på denna ständiga konspirationsteoretiserande runt en person!?
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2007-04-18 21:50

V8, tråden handlar ju faktiskt om korståg och LTS. Att diskutera det, (och saker kring LTS trovärdighet so det gjorts på siståne) utan att komma in på Öhman är svårt pga hans dominerande ställning där.

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2007-04-18 21:51

Vee-Eight skrev:
Är det bara jag som tröttnat på denna ständiga konspirationsteoretiserande runt en person!?

detta ständiga heter det
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 21:54

Vee-Eight skrev:Är det bara jag som tröttnat på denna ständiga konspirationsteoretiserande runt en person!?

Troligen. Jag känner i alla fall ingen.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-18 21:56

patrikf skrev:V8, tråden handlar ju faktiskt om korståg och LTS. Att diskutera det, (och saker kring LTS trovärdighet so det gjorts på siståne) utan att komma in på Öhman är svårt pga hans dominerande ställning där.

Förvisso, men jag är fullt övertygad om att man enkelt kan diskutera det snyggare än så. Om man bara vill.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

dimitri

Inläggav dimitri » 2007-04-18 21:57

Flint skrev:
Vee-Eight skrev:Är det bara jag som tröttnat på denna ständiga konspirationsteoretiserande runt en person!?

en gång till:
Flint skrev: ...
Jag känner i alla fall ingen.

Sant

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-18 21:58

Style skrev:
Vee-Eight skrev:

detta ständiga heter det

Man brukar använda sig av versal och punkt också.
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 22:01

dimitri skrev:
Flint skrev:

en gång till:
Flint skrev: ...
Jag känner i alla fall ingen.

Sant

Jag har tappat kontakten. Var har jag lagt den?
Åjo, du hade allt lite humor ändå. :D

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2007-04-18 22:01

Vee-Eight skrev:
patrikf skrev:V8, tråden handlar ju faktiskt om korståg och LTS. Att diskutera det, (och saker kring LTS trovärdighet so det gjorts på siståne) utan att komma in på Öhman är svårt pga hans dominerande ställning där.

Förvisso, men jag är fullt övertygad om att man enkelt kan diskutera det snyggare än så. Om man bara vill.

Har jag diskuterat osnyggt nu? Det vill jag inte bla för att det tar bort fokus från sakfrågan(som jag ser den).

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 22:02

Vee-Eight skrev:Man brukar använda sig av versal och punkt också.

gammal modit

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-18 22:02

Du är väl mild i detta sammanhang. :)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Style

Inläggav Style » 2007-04-18 22:03

Vee-Eight skrev:
Style skrev:
Vee-Eight skrev:

detta ständiga heter det

nja det är bara en tråkig konvention. Jag skriver alltid första meningen med gemen inledelsesymbol och utan punkt om den inte efterföljs av en andra mening i samma stycke. Ser bildat ut tycker jag 8)
Dogmatisk Mac-Taliban

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 22:04

Maarten skrev:Forumet påverkas i längden negativt.

Forumet har länge varit negativt av den balans som har rått med LTS som dominant part.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-04-18 22:05

Vee-Eight skrev:
Style skrev:
Vee-Eight skrev:

detta ständiga heter det

Helt riktigt; slarv med versal, skiljetecken eller försummande av andra skrivregler borde omedelbart rendera en veckas avstängning. 8)
Driver: www.sybariteaudio.se
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-18 22:06

Det kan endas uppnås fred på andra sidan av kriget. Kännt visdomsord. De som påstår annat har tolkat fel eftersom det finns fredsbevarare och fredsskapare. Fredsskapare är kompromisslösa tokstollar som drar fram skiten till ytan. :)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 22:07

Morello skrev:Helt riktigt; slarv med versal, skiljetecken eller försummande av andra skrivregler borde omedelbart rendera en veckas avstängning. 8)

tillika politiska in lägg

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-04-18 22:08

Style skrev:
Ser bildat ut tycker jag 8)

Nej, det ser slarvigt och obildat ut. Det förvånar mig faktiskt en smula att en man av din dignitet skriver så slarvigt. Det är ovanligt. 8)
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-18 22:09

patrikf skrev:
Vee-Eight skrev:

Har jag diskuterat osnyggt nu? Det vill jag inte bla för att det tar bort fokus från sakfrågan(som jag ser den).

Så sakfrågan är enligt din mening huruvida Ingvar Öhman är en skummis? Det temat känns på ngt vis igen från andra trådar du deltagit i. Min uppmaning var att sluta centrera alltsammans runt en person. Det är ett tråkigt beteende och tråkig tendens, oavsett vem det handlar om.
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-04-18 22:09

Flint skrev:
Morello skrev:Helt riktigt; slarv med versal, skiljetecken eller försummande av andra skrivregler borde omedelbart rendera en veckas avstängning. 8)

Sjunk inte ned i den obildade pöbelns träsk - du kan ju skriva som få andra är förunnade.
-Innehar F-skattsedel-

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-18 22:12

Flint skrev:
Maarten skrev:Forumet påverkas i längden negativt.

Forumet har länge varit negativt av den balans som har rått med LTS som dominant part.

"Han klargör att inte längre kommer att spela under Ralphs regler. Han uppmanar de som vill följa honom att komma till stenröset, där de skall jaga och dansa. De skall jaga de vilda grisarna, dansa de ursinnigaste av krigsdanser och Jack skall var hövding. Ingen vågar öppet trotsa Ralphs auktoritet, men efterhand överger pojkarna ordningen för den vilda festen och eviga jakten som råder hos Jack. Myten om odjuret stegras gradvis."

ur Flugornas herre

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-18 22:12

Morello skrev:
Flint skrev:

Sjunk inte ned i den obildade pöbelns träsk - du kan ju skriva som få andra är förunnade.

Det förutsatt att man inte är retorisk? :wink:

Nog skojjat om det; tillbaka till ämnet.
- Carlsson Illuminati -

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 22:13

Morello skrev:
Flint skrev:

Det gäller att förnya sig och hänga med i tiden. Hur var det med dom politiska inläggssulorna? Borde dom rendera vederbörliga repressalier? 8)

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2007-04-18 22:15

Vee-Eight skrev:
Så sakfrågan är enligt din mening huruvida Ingvar Öhman är en skummis? Det temat känns på ngt vis igen från andra trådar du deltagit i. Min uppmaning var att sluta centrera alltsammans runt en person. Det är ett tråkigt beteende och tråkig tendens, oavsett vem det handlar om.

Sakfrågan i tråden enligt mig är varför det uppstår korsståg kring LTS.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 22:16

MP skrev:ur Flugornas herre

Se MP. Det var roligt att ni kunde titta in. Har ni sovit midda i kväll?

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-18 22:19

Vee-Eight skrev:Så sakfrågan är enligt din mening huruvida Ingvar Öhman är en skummis?

Men om han nu är en skummis, borde inte det gå att bevisa vetenskapligt. Gäller bara att uppfinna en mätmetod.

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2007-04-18 22:19

Flint skrev:
Morello skrev:
Flint skrev:

Det gäller att förnya sig och hänga med i tiden. Hur var det med dom politiska inläggssulorna? Borde dom rendera vederbörliga repressalier? 8)

Vilka inlägsssulor menar Ni? :)
-Innehar F-skattsedel-

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi