Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Frågan jag undrar över är varför det är viktigt för dig att anläggningens färgning sitter fast i själva anläggningen, och inte är en bortkopplingsbar korrektion? Varför skall den inte skall gå att koppla bort när fonogram spelas som inte behöver färgas för att du skall gilla dem, spelas?
Eller finns inte sådana fonogram alls?
(Jag tycker de utgör majoriteten, men det är min alldeles privata bedömning.)
Vh, iö
Lust skrev:IngOehman skrev:
Föredrar du* att ha en färgande anläggning, framför att ha en ofärgande som har inkopplingsbara färgningar för de fall då du tycker de behövs?
Ska man se på det lite ur en filosofisk synvinkel så är måste man först ha svaret på om det existerar något som kan benämnas som en ofärgande anläggning.
Lust skrev:Föredrar du att bo i Sverige, framför Utopia som du kan göra om till något Sverigeliknande för de fall då du tycker att det behövs?
Eller så kan man se det ur ett mer praktiskt perspektiv:
Föredrar du en tjej med tatuerade eye-lines, framför en otatuerad tjej som kan måla dit dom för de fall då du tycker att de behövs?
Ur ett smakperspektiv:
Föredrar du att få en kryddad maträtt på bordet, framför en okryddad som du kan krydda för de fall då du tycker att det behövs?
Till sist lägger vi till ett mer personligt perspektiv:
Föredrar du en fru med personlighet, framför en helt neutral kvinna som du kan få att bete sig lite som du vill för de fall som behövs?
Nu är inte mina påkomna "motfrågor" särskilt genomtänkta och håller förmodligen inte ordentligt, men det tycker inte jag att din fråga riktigt gör heller.
Anser du att en ofärgande anläggning är verklighet eller utopi?
IngOehman skrev:Nej, du blandar ihop det praktiska och det filosofiska fortfarande.
Lust skrev:Med andra ord är vi överens om att den ofärgande anläggningen bara är en utopi och då anser jag frågan vara tämligen meningslös att besvara.
IngOehman skrev:Frågan jag undrar över är varför det är viktigt för dig att anläggningens färgning sitter fast i själva anläggningen, och inte är en bortkopplingsbar korrektion? Varför skall den inte skall gå att koppla bort när fonogram spelas som inte behöver färgas för att du skall gilla dem, spelas?
Richard skrev:Subjektivisten:
Jag kan, som jag skriver i tråden, subjektivt föredra en avrundad diskant och en förhöjd mellanbas, på de allra flesta fonogramen, detta för att det subjektivt ökar musikupplevelsen hos MIG. Sedan är jag fullt medveten om att det jag lyssnar på inte är neutralt genom ett sådant system. Det är alltså ingen objektiv sanning som presenteras för mig, i en dylik anläggning.
Lust skrev:Du har på sistone börjat propagera för att man är fri att anse vad man vill
Andra kan naturligtvis strunta i ursprungstroheten och se anläggningens bidrag som en del av upplevelsen, vi lever ju i en fri värld. Som tur är.
Harryup skrev: F/E-lyssningens magi är väl delvis bruten efter att Flint lyckats prestera ett antal tester.
subjektivisten skrev:Harryup skrev: F/E-lyssningens magi är väl delvis bruten efter att Flint lyckats prestera ett antal tester.
Va? Det har jag missat! Den enda han har kommit med är subjektiva åsikter som inte har någon som helst bäring. Verkligen som jämföra äpplen och päron. Men man ser väl det man vill se....
Lust skrev:Du har på sistone börjat propagera för att man är fri att anse vad man vill och då får du även acceptera min inställning utan att insinuera att jag inte förstår eller blandar ihop något. OK?
paa skrev:Lust skrev:Du har på sistone börjat propagera för att man är fri att anse vad man vill
På sistone?
Citerar IÖ från faktiskt barndom (2003):Andra kan naturligtvis strunta i ursprungstroheten och se anläggningens bidrag som en del av upplevelsen, vi lever ju i en fri värld. Som tur är.
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... 5158#15158
niklasz skrev:Lust skrev:Med andra ord är vi överens om att den ofärgande anläggningen bara är en utopi och då anser jag frågan vara tämligen meningslös att besvara.
Varför måste den finnas, det räcker väl att det finns tillräckligt goda approximationer för att frågan skall vara meningsfull att diskutera, även ur ett praktiskt perspektiv.
Lust skrev:niklasz skrev:Lust skrev:Med andra ord är vi överens om att den ofärgande anläggningen bara är en utopi och då anser jag frågan vara tämligen meningslös att besvara.
Varför måste den finnas, det räcker väl att det finns tillräckligt goda approximationer för att frågan skall vara meningsfull att diskutera, även ur ett praktiskt perspektiv.
Varsågod, du är fri att börja...
Lust skrev:Jag anser frågan meningslös att besvara.
Du har på sistone börjat propagera för att man är fri att anse vad man vill och då får du även acceptera min inställning utan att insinuera att jag inte förstår eller blandar ihop något. OK?
IngOehman skrev:Föredrar du* att ha en färgande anläggning, framför att ha en ofärgande som har inkopplingsbara färgningar för de fall då du tycker de behövs?
phloam skrev:IngOehman skrev:Frågan jag undrar över är varför det är viktigt för dig att anläggningens färgning sitter fast i själva anläggningen, och inte är en bortkopplingsbar korrektion? Varför skall den inte skall gå att koppla bort när fonogram spelas som inte behöver färgas för att du skall gilla dem, spelas?
Därför att det är anläggningen som ska ha karaktär! I sig! I positiv bemärkelse då alltså
En bortkopplingsbar "karaktär" vore inte en karaktär utan snarare nån slags feature. Korrektion är för mig inte jämförbart med karaktär(sdrag).
M.a.o., anläggningen får gärna ha en personlighet. Som sedan kan kombineras med olika inspelningars karaktär för att skapa nya kombinationer (vilket jag upplever som kul!). Skivan får också ha sin personlighet!
Flint skrev:IngOehman skrev:Frågan jag undrar över är varför det är viktigt för dig att anläggningens färgning sitter fast i själva anläggningen, och inte är en bortkopplingsbar korrektion? Varför skall den inte skall gå att koppla bort när fonogram spelas som inte behöver färgas för att du skall gilla dem, spelas?
Vh, iö
Nej, frågan är varför din inställning är så vilktig för dig.
realist skrev:Flint skrev:IngOehman skrev:Frågan jag undrar över är varför det är viktigt för dig att anläggningens färgning sitter fast i själva anläggningen, och inte är en bortkopplingsbar korrektion? Varför skall den inte skall gå att koppla bort när fonogram spelas som inte behöver färgas för att du skall gilla dem, spelas?
Vh, iö
Nej, frågan är varför din inställning är så vilktig för dig.
IÖ sin innstilling forekommer meg fullstendig logisk, man får på det viset det beste at to (alle?) verdener, dette er en forestilling som burde være lett å skjønne for alle....hvis de vil....at folk velger andre innfallsvinlker er jo deres egen sak, men å bestride logikken er for meg uforståelig.
Flint skrev:Om bara säg 200 personer av hela jordens befolkning delar den är den kanske ändå inte så mycket värd globalt sett.
MP skrev:Flint skrev:Om bara säg 200 personer av hela jordens befolkning delar den är den kanske ändå inte så mycket värd globalt sett.
Ändå är det mångfalt fler som uppskattar värdet av den, jämfört med dina hundratals inlägg om hur din avundsjuka yttrar sig.
mapem skrev:Varför köpa skivor som måste förvrängas innan man lyssnar på dem? Jag har i o f s en och annan skiva som låter j-t illa, men det är bra musik på dem, så jag lyssnar på dem ändå. Men jag har ingen förvrängningsanordning på min förstärkare, ej ens en enda liten tonkontroll.
Lust skrev:IngOehman skrev:
Fascismen kännetecknas av att hylla handling och förakta analysen.
Är det en egen reflektion eller något som anses vedertaget?
Användare som besöker denna kategori: lemmts, Thomas_A, tordnilsson och 37 gäster