meanmachine skrev:Amit skrev:S
Sett ur någon eller några LTS-medlemmars synvinkel kanske du orättfärdigt har trampat dem på tårna? (...) Fast nu projicerar jag ju... (men jag behöver inte ha fel för det, det kan ju vara sant också )
(...)
Av intresse vill jag att du utvecklar din tro´om att jag orättfärdigt har trampat någon på tårna. Detta är jag nyfiken på och kräver en omgående deatt dig och mig emellan om detta

I inlägget har jag staplat reservationerna på varandra så att...
1. ...jag inte påstår att du har trampat någon på tårna utan att det: "Sett ur någon eller några LTS-medlemmars synvinkel" kan vara så.
2. ... jag reserverar mig med ett "kanske": "kanske du orättfärdigt har trampat dem på tårna"
3. ...den nyss citerade meningen avslutas med ett frågetecken.
4. ...jag uttryckligen skriver att jag ger uttryck för en projektion (och att det alltså inte behöver handla dig, utan att det handlar om mig).
Så jag är ledsen, någon diskussion kan det inte bli eftersom jag inte menar att du har trampat någon på tårna. Däremot skulle jag, om det var jag som hade varit ute efter "lite payback", och möjligen trampat på någon oförtjänt tå, uppleva det som att jag stod i skuld till dem, vars tår oförtjänt blivit trampade.
Fridens!
Amit
P.S. Min plötsliga aktivitetshöjning här på faktiskt.se kommer nu att återgå till det normala "någon gång i veckan läsandet". Så bli inte sur om jag inte svarar, det beror i så fall bara på att jag inte har läst... D.S.