Hur ska LTS bättre nå ut till folket?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-21 18:34

Ingen fara. meanmachine och jag tar inte åt oss av alla idiotförklaringar vi får. Vi känner oss trots allt inte mobbade även om försöken är många och intensiva.

Det förstog jag, men man har sätt många andra som lämnat in när drevet har gått som värst. En komisk jämförelse är att de som säger emot majoriteten här eller håller på att jävlas med IÖ kallas för Troll, men när drevet sätts igång med mobbing osv då är allt i sin ordning...
Frågan är om du är så ovillig till mobbing av andra som du verkar göra gällande, jag tror att du är lite hemmablind eller kanske rädd att bli drabbad själv
Det får du fundera över då jag nu lämnar er. (men kanske återkommer någon gång ibland)

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-21 18:51

FBK skrev:Det förstog jag, men man har sätt många andra som lämnat in när drevet har gått som värst. En komisk jämförelse är att de som säger emot majoriteten här eller håller på att jävlas med IÖ kallas för Troll, men när drevet sätts igång med mobbing osv då är allt i sin ordning...

Det finns att mönster i mottagandet på faktiskt. Först flörtar dom med en och försöker köpa in en i rätt tänkande med små tillrättavisningar kombinerat med små fina morötter och erkännanden. Om inte det går provoceras man lätt och förlöjligas lite. Hjälper inte det så kommer sexuella anspelningar. Om inte det heller funkar idiotförklaras man med förhoppningen att man ska bli förbannad och göra bort sig och åka ut eller frivilligt försvinna. Om inte det heller hjälper spelar man sårad och mobbad och ropar på pappa och vill ha stöd. Sen kanske det blir lugnt ett tag medan värjorna slipas och argumenten koncentreras för att åter börja om och gå runt ett varv till, och ett till, och ett till... Den värsta fasen är den smetigt inställsamma eftersom den är så vidrigt falsk. Detta beteende gäller förstås inte för alla här, bara för vissa som har funnit en gnutta självförtroende i den rätta sanningen här till slut.

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-21 18:53

FBK:
Kom gärna tillbaka men låt bli att försöka insinuera att jag tillhör eller skulle vilja tillhöra något gäng, det tycker jag var en provocerande projicering från din sida.
Det är helt ok för mig om du tycker att jag är otrevlig, det får du tycka utan mothugg.
Jag tycker inte du är otrevlig, men jag tycker du generellt verkar ovillig till att ha egna ståndpunkter i sakfrågor, hoppas jag får tycka det utan att du ser det som mobbing.

Användarvisningsbild
tvett

Inläggav tvett » 2007-04-21 19:02

Flint skrev:Det finns att mönster i mottagandet på faktiskt. Först flörtar dom med en och försöker köpa in en i rätt tänkande med små tillrättavisningar kombinerat med små fina morötter och erkännanden. Om inte det går provoceras man lätt och förlöjligas lite. Hjälper inte det så kommer sexuella anspelningar. Om inte det heller funkar idiotförklaras man med förhoppningen att man ska bli förbannad och göra bort sig och åka ut eller frivilligt försvinna. Om inte det heller hjälper spelar man sårad och mobbad och ropar på pappa och vill ha stöd. Sen kanske det blir lugnt ett tag medan värjorna slipas och argumenten koncentreras för att åter börja om och gå runt ett varv till, och ett till, och ett till... Den värsta fasen är den smetigt inställsamma eftersom den är så vidrigt falsk. Detta beteende gäller förstås inte för alla här, bara för vissa som har funnit en gnutta självförtroende i den rätta sanningen här till slut.

Är det här erfarenheter utifrån situationer du själv skapat?
Vi kikar på vad du sa tidigare i F/E-tråden:

Flint skrev:Kaffekoppen
Jag har och har haft samma inställning till f/e hela tiden. Att jag tycker att det ger intressanta möjligheter vid konstruktion men att jag inte anser det duga för total slutvärdering. Jag har också ansett att LTS och IÖ gör en patetisk dogm av den ideologiska nyttan med testet, men det har inget med f/e-testet att göra ur ren teknisk vinkelvolt. Jag lät er flörta ett tag för att se hur långt ni var beredda att gå i smetighet. Det verkar som om du och husse tog det på allvar och blev lite besvikna när jag sa ifrån.
Slutsats, jag är alltså stärkt i min uppfattning om f/e av att ha provat det själv. Kul teknisk test men LTS-snacket runt det är löjlig pseudoideologi.

Man kan alltså inte vara trevlig eller bemöta dig med argument utan att det ska vara något negativt?
Senast redigerad av tvett 2007-04-21 19:04, redigerad totalt 1 gång.
/J

Cygnus resurectum

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-21 19:04

tvett
Jag skapade inte den situationen Andra skapade den genom att inte acceptera den slutsats jag kom fram till.

Användarvisningsbild
Birger
007

Inläggav Birger » 2007-04-21 19:13

LTS kan aldrig nå ut till "folket" då det är en lätt suspekt liten förening bestående av nördar i vita rockar. 8)

Varför ens bry sig om att anstränga er?? "Folket" skiter i er ändå :)

Musik handlar om känslor, musikåtergivning likså. Apparatköp? jajamensan. Det också.

Jag kommer ALDRIG att äga:

Denon
Ino audio
Pioneer

A L D R I G !!

Men för all del. Fortsätt att finnas. För ni behövs och dom flesta av er är kuliga och intressanta killar med era åsikter (IÖ, KK, JL mm) :D

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2007-04-21 19:14

Nu tycker jag att du är kinkig, Birger. piP är ju t.ex. en fantastisk högtalare och många av LTS-medlemmarna är väldigt, väldigt trevliga. Vissa är t.o.m. roliga;)

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-21 20:08

patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:
patrikf skrev:Ja du... Inte ens Kaffekoppen förstår ju vad LTS skriver riktigt. Det är ju tydligen så att budskapet kan tolkas på olika sätt.
Jag skrev ett rätt långt inlägg, men ångrade mig. Det är bra att göra det ibland.

Det var klokt det för du var verkligen ute och cyklade.
Kan du berätta vad jag tänkte skriva?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-21 20:10

Birger skrev:LTS kan aldrig nå ut till "folket" då det är en lätt suspekt liten förening bestående av nördar i vita rockar. 8)
Måste jag ha vit rock?

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2007-04-21 20:13

Kaffekoppen skrev:
patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:
patrikf skrev:Ja du... Inte ens Kaffekoppen förstår ju vad LTS skriver riktigt. Det är ju tydligen så att budskapet kan tolkas på olika sätt.
Jag skrev ett rätt långt inlägg, men ångrade mig. Det är bra att göra det ibland.

Jag läste vad du skrev innan du tog bort det.

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-21 20:17

Birger skrev:Jag kommer ALDRIG att äga:

Denon
Ino audio
Pioneer

A L D R I G !!

Intressant, själv bär jag inte på något hat mot något fabrikat.
Jag köper det som i mitt tycke är bäst ljudande för mig om jag har råd.

När det gäller idrott så är jag inte heller särskilt fanatisk, spelar motståndarna bättre så är det bara att gratulera.

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-21 20:24

patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:
patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:

Då vet du alltså inte vad jag tänkte skriva. Du bara tror att du vet.

Användarvisningsbild
patrikf_inaktiv

Inläggav patrikf_inaktiv » 2007-04-21 20:29

Kaffekoppen skrev:
patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:
patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:

Låt gärna bli att försöka förmedla din bild av mina tankar. Jag skrev att jag läste vad du skrev innan du tog bort det. Och det du skrev om från början. Inte något om vad du tänkte.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-21 21:29

magnuz skrev:Särskilt som ditt olikatyckande verkar skifta inriktning lite då och då, så att säga.

Själv tycker jag det är kul att folk tycker lite olika saker. Ibland blir det kanske lite väl mycket tvärtomtyckande för sakens skull, men jag antar att det hör till.

Du är ju en cool kille som tag saker med ro det är du värd respekt för oavsett vad du tycker om mig :) :wink:
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-21 21:51

patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:
patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:
patrikf skrev:
Kaffekoppen skrev:

Låt gärna bli att försöka förmedla din bild av mina tankar. Jag skrev att jag läste vad du skrev innan du tog bort det. Och det du skrev om från början. Inte något om vad du tänkte.
Du är förståss en utmärkt tankeläsare. Det visar du ofta nuförtiden.

Användarvisningsbild
Amit
Cellofan

Inläggav Amit » 2007-04-21 21:54

Flint skrev:
Amit skrev:
Flint skrev:Du verkar färgad.

Ok, i klartext:

Jag är färgad.

Amit

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-21 21:54

Kaffekoppen

patrikf skrev:

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-21 22:02

Flint skrev:Kaffekoppen

patrikf skrev:
Nejdå, han läste bara en mycket liten del innan jag tryckte på skicka istället för förhandsgranska. Han är tankeläsare om han visste vad jag tänkte posta.

Men han är en trevlig kille iallafall, med en ruskigt söt unge.

Användarvisningsbild
Amit
Cellofan

Inläggav Amit » 2007-04-21 22:19

meanmachine skrev:
Amit skrev:S
Sett ur någon eller några LTS-medlemmars synvinkel kanske du orättfärdigt har trampat dem på tårna? (...) Fast nu projicerar jag ju... (men jag behöver inte ha fel för det, det kan ju vara sant också )

(...)
Av intresse vill jag att du utvecklar din tro´om att jag orättfärdigt har trampat någon på tårna. Detta är jag nyfiken på och kräver en omgående deatt dig och mig emellan om detta :!:

I inlägget har jag staplat reservationerna på varandra så att...

1. ...jag inte påstår att du har trampat någon på tårna utan att det: "Sett ur någon eller några LTS-medlemmars synvinkel" kan vara så.

2. ... jag reserverar mig med ett "kanske": "kanske du orättfärdigt har trampat dem på tårna"

3. ...den nyss citerade meningen avslutas med ett frågetecken.

4. ...jag uttryckligen skriver att jag ger uttryck för en projektion (och att det alltså inte behöver handla dig, utan att det handlar om mig).

Så jag är ledsen, någon diskussion kan det inte bli eftersom jag inte menar att du har trampat någon på tårna. Däremot skulle jag, om det var jag som hade varit ute efter "lite payback", och möjligen trampat på någon oförtjänt tå, uppleva det som att jag stod i skuld till dem, vars tår oförtjänt blivit trampade.

Fridens!

Amit

P.S. Min plötsliga aktivitetshöjning här på faktiskt.se kommer nu att återgå till det normala "någon gång i veckan läsandet". Så bli inte sur om jag inte svarar, det beror i så fall bara på att jag inte har läst... D.S.

Användarvisningsbild
IngOehman

Re: Hur ska LTS bättre nå ut till folket?

Inläggav IngOehman » 2007-04-22 00:57

Flint skrev:En tråd om hur LTS skall nå ut bättre med sitt budskap till folket. Alltså konstruktiva förslag för att minska ev. missuppfattningar som kan förekomma.

Lustigt att en person som använder ständigt återkommande trakasserier mot en förening för sitt eget höga nöjes skull "för att han gillar tuggmotståndet" - sen startar en tråd där han låtsas att han är intresserad av att hjälpa LTS att nå ut bättre! 8O :lol: :lol: :lol:

Trovärdighet nolla.

Om du vore intresserad kan du ju göra en insats själv. Du kan sluta att sprida vad du ju vet är en massa avsiktliga missuppfattningar från din sida - och sedan berätta som det är istället.

Inte din stil va? :wink:

Jag kan lova dig att tuggmotståndet skulle öka dock, men du skulle behöva slipa dina argument. Skulle vara kul att se dig försöka, men så kul kommer jag knappast att få.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-22 01:11

Det finns att mönster i mottagandet på faktiskt. Först flörtar dom med en och försöker köpa in en i rätt tänkande med små tillrättavisningar kombinerat med små fina morötter och erkännanden. Om inte det går provoceras man lätt och förlöjligas lite. Hjälper inte det så kommer sexuella anspelningar. Om inte det heller funkar idiotförklaras man med förhoppningen att man ska bli förbannad och göra bort sig och åka ut eller frivilligt försvinna. Om inte det heller hjälper spelar man sårad och mobbad och ropar på pappa och vill ha stöd. Sen kanske det blir lugnt ett tag medan värjorna slipas och argumenten koncentreras för att åter börja om och gå runt ett varv till, och ett till, och ett till... Den värsta fasen är den smetigt inställsamma eftersom den är så vidrigt falsk. Detta beteende gäller förstås inte för alla här, bara för vissa som har funnit en gnutta självförtroende i den rätta sanningen här till slut.

Känner igen det här Flint... tyvärr skulle jag säga. :roll:

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-22 01:14

Med sådana erfarenheter förstår jag att du hellre hänger här :wink:

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2007-04-22 01:27

Med sådana erfarenheter förstår jag att du hellre hänger här
Kommer inte hänga mycket här, kanske låser mitt konto igen och det skulle nog glädja en del här :wink: Att jag tittade in igen var pga en sak i en annan tråd, men sedan så har jag haft svårt att hitta ut igen :D

Användarvisningsbild
MP_inaktiv

Inläggav MP_inaktiv » 2007-04-22 01:33

FBK: Jag förstår dig, det blir lätt lite trist på forum där alla har exakt samma åsikt om allt. :D

Kaffekopp: Angående LTS så tror jag nog det är bra att köra på i samma gamla ärliga stil.
De som är tillräckligt nyfikna brukar tar reda på fakta.
Lite mer FAQ på hemsidan och lite utlagd info om F/E lyssningen och gamla tester och reportage att hänvisa till är nog inte så dumt.
Utan det är risken är att du bränner ut dig genom att få skriva samma sak om och om igen.
Jag är annars positiv till din ödmjuka stil, den vinner i längden.
Senast redigerad av MP_inaktiv 2007-04-22 01:55, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-22 01:54

FBK skrev:Kommer inte hänga mycket här, kanske låser mitt konto igen och det skulle nog glädja en del här :wink: Att jag tittade in igen var pga en sak i en annan tråd, men sedan så har jag haft svårt att hitta ut igen :D

Ja, du trivs bättre där man inte ifrågasätter påstående utan allt alla säger är okej. Så jag förstår dig.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-22 01:55

meanmachine skrev:Alla har inte den intelektuella begåvningen som krävs för att hålla sakliga argument.

:lol: :lol: :lol: :lol:
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 07:13

Någon sa att LTS inte kommer att nå ut mer än såhär till folket. Nej troligen inte och det ser jag som ett friskhetstecken hos folket. Konsekvensen av LTS ljudfilosofi om man hårddrar den bleve att marknaden sjönk ihop och tvärdog. Det enda som blev kvar var en begagnadmarknad med fem produkter och Ino Audio förstås. Det kallar jag valfrihet. Tur att medelSvensson är frisk och sund.

JustAudioMagic_inaktiv

Inläggav JustAudioMagic_inaktiv » 2007-04-22 09:27

IngOehman skrev:Lustigt att en person som använder ständigt återkommande trakasserier mot en förening för sitt eget höga nöjes skull "för att han gillar tuggmotståndet"

nja, tror knappast det är så...
(Flint: rätt mig om jag har fel)

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2007-04-22 09:32

Nä, det kanske inte stämmer, men det är ju vad han själv säger.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Flint
Rör om i grytan!

Inläggav Flint » 2007-04-22 09:39

JustAudioMagic skrev:
IngOehman skrev:Lustigt att en person som använder ständigt återkommande trakasserier mot en förening för sitt eget höga nöjes skull "för att han gillar tuggmotståndet"

nja, tror knappast det är så...
(Flint: rätt mig om jag har fel)

Om vi säger så här. Jag har både sakskäl för min argumentation och/men uppskattar även tuggmotståndet eftersom det är det närmaste motion jag kan tänka mig. I vetenskapens värld måste man vara ärlig. Eller hur IngOehman?
Senast redigerad av Flint 2007-04-22 09:41, redigerad totalt 1 gång.

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi