Jag går sista året på gymansiet och ska göra ett projektarbete. Jag har valt att bygga en enkel rörförstärkare

Jag har läst ganska mycket om folks rör-byggen här på forumet och på andra forum...
Bland annat: Soundbrigades tråd om hur man inleder ett rörprojekt:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... kt&start=0
Sedan läste jag dessa böcker:
Den orange:a boken tar upp en massa teori (skriven 1962)
Den gula beskriver en massa gamla rörförstärkare och det finns många sheman...
Jag har tänkt att bygga en rörförstärkare. Detta är mitt första förstärkarbygge så jag har tänkt mig att göra ett litet enkelt nybörjarbygge. Jag har inga krav att det skall låta gudomligt bra och ha en jättehög effekt, utan målet är att den skall kunna låta lika bra som en köksradio, eller bättre

Jag tänkte bygga mono först, och sedan kanske bygga ut till stereo.
Jag tycker att soundbrigades byggen ser bra ut. Något liknande kanske skulle vara kul... Singel-end verkar också bra om man vill bygga en enkel stärkare.
Jag har hittat ett spänningsaggregat på skolan. (Det är rör i det

Detta aggregat kan ge mig en glödspänning på 6,3V likspänning (elelr växel)
Det kan dessutom ge en spänning på 0-400V med steglös justering. Max 200mA
Det borde kunna användas för att ge en anodspänning, eller gallerspänning och sådana grejer...
Bild nedan:
Dessutom har jag hittat en liten kul trafo
Den skulle eventuellt kunna bli användbar...
Tror ni att dessa transformatorer kan vara användbara för en rörförstärkare?
Är de användbara så slipper jag att köpa dyra transformatorer...
Jag har alltså tänkt att bygga en låda med själva rörförstärkaren i och köra transformatorerna externt...
Men utgångstransformator måste jag ändå köpa...
Sedan är det rören...
Det finns en massa gamla rör som ligger i ett förråd på skolan... Vissa är audio-rör men vissa tror jag är tv-rör.
Här är en bild på en del rör som skulle kunna vara intressanta
En massa smårör:
udda rör:
Jag har hittat 12st 6F6-G-rör i originalförpackning, oöppnade. De är daterade från 1949 Jag har öppnat ett

Vet inte om de är användbara... Ett EL-34 är viss med...
Här är en lista på de rör som jag har att tillgå:
6F6-G 12st
El34 6st
PL504 6st
PL36 3st
PL500 2st
PL508 2st
Telefunken AM2 2st
ECC 83 5st
ECC 82 6st
6B4G 1st
ECC 82 6st
ECL82 1st
ECC86 1st
Det jag undrar är:
1. Vilka rör rekommenderar ni att jag ska använda? Jag vill gärna ha ett vanligt och beprövat rör så att man lätt hittar scheman och info på internet. Det är också viktigt att jag ska kunna få tag på utgångstransformator.
2. Är det någon som har ett enkelt schema som rekommenderas?
Schemat behöver inte vara över en integrerad stärkare, utan det kan lika gärna vara över ett rent slutsteg. Shemat behöver inte nödvändigtvis använda sig av dessa rör, men gärna om det går...
3. Tror ni att jag kan använda mig av mina transformatorer?