Moderator: Redaktörer
Det verkar dessbättre som om frågeställningen går fram!Johan_Lindroos skrev:Summa summarum: För många "inte" i frågeställningen gör det hela obegripligt. I alla fall för mig. Alla andra förstår säkert mycket bättre än jag. Hoppas jag...
Ja, det är rätt av LTS att inte ta ställning till vilket ljudideal som är "bäst" när man provat och vet att det inte fungerar.
Den formuleringen finns väl ingenstans?Almen skrev:Ja, det är rätt av LTS att inte ta ställning till vilket ljudideal som är "bäst" när man provat och vet att det inte fungerar.
![]()
![]()
Jag fattar inte heller, Johan.
Frågan är: Är det rätt av LTS att inte ta ställning till vilket ljudideal som är "bäst"?Kaffekoppen skrev:Den formuleringen finns väl ingenstans?Almen skrev:Ja, det är rätt av LTS att inte ta ställning till vilket ljudideal som är "bäst" när man provat och vet att det inte fungerar.
![]()
![]()
Jag fattar inte heller, Johan.
Justaudiomagic skrev:Hej
jag har inte varit medlem speciellt länge på forumet men är redan ganska less på alla inlägg gällande LTS. absolut inget ont om det men det verkar som en del är ganska insnöade på det.
i allmänt ett bra forum med delade meningar och delad kunskap
meanmachine skrev:Även om det officiellt är så att alla får tänka som de vill stor heder åt IÖ och KK som poöngterar detta. Det finns en slags Kodex om hur och vad man får tycka och säga.
JustAudioMagic skrev:verkar som LTS sätter sig själv på en pedestal!?
Hetsporren skrev:Eller så gör andra det, sätter LTS på en piedestal alltså...
Hetsporren skrev:Eller så gör andra det, sätter LTS på en piedestal alltså...
Johan_Lindroos skrev:Ja, jag förstod inte alls varför Kaffekoppen startade denna konstiga tråd. Han har nog fått för mycket forumande i huvudet för tillfället. Vi låter han vila upp sig i sin hemstad ihelgen istället!
Kaffekoppen skrev:LTS har som förening bestämt sig för att det inte är intressant för föreningen vilket ljudideal medlemmarna har.
Det viktigaste är att man har ett gemensamt intresse för välljud.
Det är mycket snack om just det här och min fråga är enklast möjliga:
Bör en förening som LTS bestämma sig för någon viss inriktning, eller är det rätt att ha en bred syn att alla ljudideal kan samsas?
Kaffekoppen skrev:LTS har som förening bestämt sig för att det inte är intressant för föreningen vilket ljudideal medlemmarna har.
Det viktigaste är att man har ett gemensamt intresse för välljud.
Det är mycket snack om just det här och min fråga är enklast möjliga:
Bör en förening som LTS bestämma sig för någon viss inriktning, eller är det rätt att ha en bred syn att alla ljudideal kan samsas?
JustAudioMagic skrev:meanmachine skrev:Även om det officiellt är så att alla får tänka som de vill stor heder åt IÖ och KK som poöngterar detta. Det finns en slags Kodex om hur och vad man får tycka och säga.
har oxå uppfattat det så. verkar som LTS sätter sig själv på en pedestal!?
Ragnwald skrev:För att få klart för sig vad föreningen LTS står för, får man gå tillbaks 50 år i tiden.
Själv var jag medlem på 60/70-talet och då fanns inga internetforum någonstans i världen. Har fortfarande kontakt med ett antal äldre fd medlemmar från 60-talet.
Föreningen bestod då som nu av ett gäng tekniskt mycket kunniga individer, som delgav oss sina goda kunskaper vad gäller ljudteknik, mätförfarande och vi kunskapstörstande medlemmar satte oss in i och fördjupade oss i audiodjupet.![]()
Att kritiskt analysera olika apparatur ur en renodlad teknisk synvinkel och få fram tekniskt relevanta förklaringsmodeller, är väl ett signum för LTS (mätnisseklubben).
Den hållningen bör inte ruckas på, den har min största respekt.
Vad medlemmarna sedan väljer att lyssna på hemma, är irrellevant.
Inte fel att veta vad ens anläggning har för brister.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 40 gäster