Moderator: Redaktörer
Subjektivisten skrev:Ja, det är väl den högstående moralen du har som fått dig blivit avstängd och varnad åtskilliga gånger på minhembio
meanmachine skrev:Att falla är mänskligt att resa sig igen är karraktär.
tvett skrev:Selektivt minne är en dygd.
m_persson79 skrev:136 sidor
Mats skrev:Jepp precis och jag tror att vår fantastiska historia fortsätter om 50-70 år.
Flintan berättar om sin farfar herr Flint vilken stor slev han hade o rörde om det hela.
Mikael Öhman berättar om sin farfar som ogillade tumregler och förkorta förklarningar osv
Upps nu får vi inte glömma Mats barnbarn som berättar om att morfar var speciell, han skrev inget vettigt han tjatade hela tiden om massa, härskare över jorden osv.....
Mayro skrev:Jag anser fortfarande att fe metoden ger orimliga resultat.
Så efter alla dessa sidor kvarstår mina ord utan minsta lilla förändring...
Och att ämnet ÄR hett samt laddat ser man på vilket sprängstoff det är då det ifrågasätts det minsta lilla...
Mayro skrev:Jag anser fortfarande att fe metoden ger orimliga resultat.
Så efter alla dessa sidor kvarstår mina ord utan minsta lilla förändring...
Och att ämnet ÄR hett samt laddat ser man på vilket sprängstoff det är då det ifrågasätts det minsta lilla...
Mayro skrev:Resultaten är orimliga i sin helhet sett ur vinkeln att det faktiskt finns en rasande massa hifi i världen.. Med så få saker som klarar sig så är resultaten orimliga.. Så har jag igen förklarat en rätt självklar sak..
Men hur mycket av HiFi-världen blir testat då?
Mayro skrev:Resultaten är orimliga i sin helhet sett ur vinkeln att det faktiskt finns en rasande massa hifi i världen.. Med så få saker som klarar sig så är resultaten orimliga.. Så har jag igen förklarat en rätt självklar sak..
Jo, du har ju rätt
Mayro skrev:Jo, du har ju rätt
Jag vet..
Dimitri skrev:Håller herr Flint med om detta? En nyansering kanske? Består en gråskala av svart och vitt bara?
dimitri skrev:Mayro skrev:Resultaten är orimliga i sin helhet sett ur vinkeln att det faktiskt finns en rasande massa hifi i världen.. Med så få saker som klarar sig så är resultaten orimliga.. Så har jag igen förklarat en rätt självklar sak..
Håller herr Flint med om detta? En nyansering kanske? Består en gråskala av svart och vitt bara?
Vee Eight skrev:Hur skulle världen se ut om alla gick omkring och hade rätt hela tiden?
meanmachine skrev:Vee Eight skrev:Hur skulle världen se ut om alla gick omkring och hade rätt hela tiden?
Är det inte det som gör att världen ser ut som den gör
Vee-Eight skrev:Mayro skrev:Jo, du har ju rätt
Jag vet..
Men inte helt och hållet. Annars hade vi ju inget att tjafsa om.Hur skulle världen se ut om alla gick omkring och hade rätt hela tiden?
meanmachine skrev:Dimitri skrev:Håller herr Flint med om detta? En nyansering kanske? Består en gråskala av svart och vitt bara?
Me too.
Det mest intressanta mot F/E just den lilla testningsomfattningen, delat med de stora omdömena som får konsekvenser att icke "hörbara" fel gör att de döms ut.
Den lilla gruppen skapar stora svallvågor av ofta missuppfattade resultat som gör att den stora massa felpresenteras vad FE står för är och vad resultaten innebär.
Piotr skrev:Mayro skrev:Resultaten är orimliga i sin helhet sett ur vinkeln att det faktiskt finns en rasande massa hifi i världen.. Med så få saker som klarar sig så är resultaten orimliga.. Så har jag igen förklarat en rätt självklar sak..
Ett testresultat på en enskild apparat har väl ingenting som helst att göra med hur många miljoner andra apparater det finns där ute i stora världen?
Om det är få apparater som klarar sig (hur vi nu definierar det begreppet) kan det i mitt huvud bara tolkas som en sak... att det är svårt att konstruera och bygga hifi apparatur med ideella egenskaper.
Inget orimligt alls i detta. Dina förklaringar makes no sense och förefaller orimligt ogenomtänkta.
/Peter
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 26 gäster