"Har idag kablage från Straight Wire, dock vet jag inte vilken modell det är då jag fick dem "på köpet" när jag införskaffade en Primare-stärk för ungefär 5 år sedan. Han som sålde ville inte ha dem kvar för de var så "oformbara och stela". Kan inte annat än hålla med! Riktigt feta kablar är det iaf och det är lögn i helvete att få dem att ligga snyggt på golvet, men det är inget bekymmer för min del då jag tycker det ser rätt nice ut med de här rejäla doningarna synliga.
Problemet som jag ser det är att jag förmodligen kan få ut mer av mitt system genom att byta kablar. Tycker att dessa Straight Wire är lite granna ljusa och tråkiga i diskanten, men de har bra klös i basen dock. Har inte provat med några andra kablar än Supras billiga och då lät det jag hade bättre. Supra lät lite beslöjade och långsamma tyckte jag.
Har dock haft en hel del Nordost signalkablage på hemlån och det gillade jag skarpt, så frågan är om man skulle testa Nordost högtalarkabel? I så fall vilken/vilka? Har ingen lust att lägga över 5-6000 på kablar... Vad jag begriper så passar Nordost mycket bra om man vill ha ett snabbt, detaljerat och framförallt dynamiskt ljud.
Finns det andra kablar som skulle vara bra föremål för hemlån att prova med? Det jag är ute efter är att kanske tämja det allra ljusaste i ljudet, men utan att tappa detaljer och luftighet. Vill ha, som jag skrev ovan, ett snabbt, dynamiskt och klart ljud med mycket driv.
Några tips?"
PS. Inte menat som något försök till mobbning utan snarare en
uppmaning till eftertanke . DS