Moderator: Redaktörer
Piotr skrev:
Därför att jag många ggr hört skillnad på kablar och du säger att det är nys, trams och fantasi. Sånt brukar reta upp mig lite men det går snart över ska du se.
/Peter, med öppet sinne!
TomasF skrev:Hej
hittar en kort artikel om nätkablar på Randis.org men som ger en miljon. För 1 MUSD hos Randi måste man kanske göra mycket mer "bevisat övernaturliga" saker än kunna höra skillnad på nätkablar. /Tomas F.
subjektivisten skrev:shakti stenarna är så korkat att jag skäms för kalla mig audiofil med sånt skit.
Dr_Tinnitus skrev:Piotr skrev:
Därför att jag många ggr hört skillnad på kablar och du säger att det är nys, trams och fantasi. Sånt brukar reta upp mig lite men det går snart över ska du se.
/Peter, med öppet sinne!
Ok, men då bara måste jag fråga...![]()
Du ær inte sugen på att sopa hem $1 000 000 då, genom att gøra Randis test? Ett blindtest under kontrollerade former.
Eller, om du inte vill av någon anledning, så kanske du kan førklara varfør ingen inom hifi-branschen eller hifi-hobbyn ænnu vågat anta den utmaningen och bevisa att de hør skillnad på ljudet med eller utan någon valfri grunka som ska ge så stor skillnad enligt reklamen? Tænker då på Shakti, klisterlappar på høgtalarna och en massa annat. Ja du førstår nog var jag menar va...?
Dr Tinnitus
subjektivisten skrev:shakti stenarna är så korkat att jag skäms för kalla mig audiofil med sånt skit.
Dahlqvist skrev:Tillverkaren berättar sagor som får köparna att må bra. Och när man mår bra låter allting mycket bättre. Det som är speciellt med Shakti är att man har tagit bort allt vad ljudpåverkan heter och har bara kvar sagan. Därför framstår den som mer skruvad än vad den egentligen är.
Dahlqvist skrev:Jag tycker inte att det är särskilt mycket mer korkat än någon annan företeelse inom hifi - många påstående saknar ju helt grund. Isåfall måste du ju skämmas över det mesta som hävdas av hifi-tillverkarna.
/D
subjektivisten skrev:Ja, jag skäms över 80% av tramset som är i denna hobby.
Slartibartfast skrev:För mig är 80% av denna hoppy musik. Därutöver tillkommer lite elektronik och högtalare och jox för att det ska lyckas! Jag skäms över en ganska stor mängd av musikerna, men verkligen inte så det uppgår till 80 % av min hobby. Då skulle jag lägga ner den helt.
[slrt]
subjektivisten skrev:Slartibartfast skrev:För mig är 80% av denna hoppy musik. Därutöver tillkommer lite elektronik och högtalare och jox för att det ska lyckas! Jag skäms över en ganska stor mängd av musikerna, men verkligen inte så det uppgår till 80 % av min hobby. Då skulle jag lägga ner den helt.
[slrt]
Nej, 80% av alla påstående från tillverkare och tidningar. Jag är BARA måttligt intresserad av apparater för jag ska kunna lyssna på musik, inte tvärt om som man kan tro ibland och dom värsta flummarna.
Mayro skrev:jaha.. och det är därför du gör allt du kan för att andra skall bli lika ointreserade som du..
subjektivisten skrev:Mayro skrev:jaha.. och det är därför du gör allt du kan för att andra skall bli lika ointreserade som du..
Nej, vill försöka få andra att öppna ögonen och inte tro på Saida utan komma tillbaka till verkligheten. Såsom flera här har gjort med mig innan.
mats skrev:aha du har fått ett uppdrag från din messias?
subjektivisten skrev:mats skrev:aha du har fått ett uppdrag från din messias?
Nej, men för 4-5-6 år sedna så trodde jag hifi nirvanat var via flumhifi, som såklart kosta massa pengar. Idag vet jag bättre.
AVR4000 skrev:Detta mirakel förefaller slå allt. Jag funderar fortfarande på om en Shaktisten kan få en vanlig hederlig spårvagn (förutom bil) att accelerera snabbare, ge mjukare inbromsning, öka toppfarten och annat trevligt. Förutom att den ger bättre ljud i stereon.
Mayro skrev:Asså. Du är hela du ett stort skämt.. Och din syn på vår HOBBY är fan rent sjuk.. Fatttar du? Detta är en hobby.
Nej, men för 4-5-6 år sedna så trodde jag hifi nirvanat var via flumhifi, som såklart kosta massa pengar. Idag vet jag bättre
MichaelG skrev:Mayro skrev:Asså. Du är hela du ett stort skämt.. Och din syn på vår HOBBY är fan rent sjuk.. Fatttar du? Detta är en hobby.
Asså, jag kanske också är ett stort skämt. Men jag tycker det är bra när olika sanningar inte alltid får stå oemotsagda. Även om det handlar om en hobby.![]()
Hälsn. Michael
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster