Moderator: Redaktörer
Rookie skrev:Mayro förnekar sig inte...
Mayro skrev:Man blir full i garv åt er... Snacka om tydligt försök att dra fokus ifrån en sak till en annan via söka omformulera riktiningen av inlägg.. Jag har sagt mitt i frågan och anser ni ert snack är ok så får det va så.
![]()
Var det där riktat till mig?Mayro skrev:Man blir full i garv åt er... Snacka om tydligt försök att dra fokus ifrån en sak till en annan via söka omformulera riktiningen av inlägg.. Jag har sagt mitt i frågan och anser ni ert snack är ok så får det va så.
![]()
Kaffekoppen skrev:Var det där riktat till mig?Mayro skrev:Man blir full i garv åt er... Snacka om tydligt försök att dra fokus ifrån en sak till en annan via söka omformulera riktiningen av inlägg.. Jag har sagt mitt i frågan och anser ni ert snack är ok så får det va så.
![]()
Känner inte du några icke hifiintresserade som frågat dig om råd genom åren?
De flesta av mina vänner skiter i hifi egentligen, men har riktigt fina anläggningar eftersom de tycker att om man nu skall ha ljud kan man väl lika gärna ha bra grejjer. Om man har råd.
Det går nog inte att säga att alla som inte är hifiintresserade har dåliga anläggningar. Det skulle ju vara samma sak som att säga att de som inte är bilintresserade har dåliga bilar![]()
Tror nog många iallafall försöker köpa bra grejjer när de ändå skall köpa. Om man inte är som min mamma förståss som mer är intresserad av att man skall kunna ha så många skivor i apparaen som möjligt samtidigt så det går snabbare att växla
tvett skrev::?:
Förlåt, jag missade, varför är resultaten orimliga?
Mayro skrev:Asså.. Här snackar man om vetenskapligt synsätt och kan inte ta in dom enkla orden att jag finner metoden ge orimmliga svar och att jag skulle vilja att metoden i sig själv inklusive platsen den görs på samt deltagarna ersätts med andra utifrån inkommande tekniker mm.. Samt att typ Johan L som är tekniskt kunnig i LTS deltar som ledare och till sin hjälp har Kaffekoppen som lärling.. Sedan består kontrollgruppen av tekniker och vanliga..
meanmachine skrev:Mayro skrev:Asså.. Här snackar man om vetenskapligt synsätt och kan inte ta in dom enkla orden att jag finner metoden ge orimmliga svar och att jag skulle vilja att metoden i sig själv inklusive platsen den görs på samt deltagarna ersätts med andra utifrån inkommande tekniker mm.. Samt att typ Johan L som är tekniskt kunnig i LTS deltar som ledare och till sin hjälp har Kaffekoppen som lärling.. Sedan består kontrollgruppen av tekniker och vanliga..
Detta är grunden för äkta vetenskap. Kan inte testet otföras med samma recept av en oberoende grupp utan att resutlatet sammanfaller kommer detta att falla utanför bereppet vetenskap för att föras in i en lära.Hur svårt kan det vara att förstå.
Nattlorden skrev:Mayro - det testades t.ex. en Quad-förstärkare för ett tag sedan, om du har möjlighet att läsa MoLT och den artikeln - kan du då berätta på vilket sätt du tycker att testförfarandet givit orimliga resultat?
Nattlorden skrev:Mayro - det testades t.ex. en Quad-förstärkare för ett tag sedan, om du har möjlighet att läsa MoLT och den artikeln - kan du då berätta på vilket sätt du tycker att testförfarandet givit orimliga resultat?
meanmachine skrev:Mayro skrev:Asså.. Här snackar man om vetenskapligt synsätt och kan inte ta in dom enkla orden att jag finner metoden ge orimmliga svar och att jag skulle vilja att metoden i sig själv inklusive platsen den görs på samt deltagarna ersätts med andra utifrån inkommande tekniker mm.. Samt att typ Johan L som är tekniskt kunnig i LTS deltar som ledare och till sin hjälp har Kaffekoppen som lärling.. Sedan består kontrollgruppen av tekniker och vanliga..
Detta är grunden för äkta vetenskap. Kan inte testet otföras med samma recept av en oberoende grupp utan att resutlatet sammanfaller kommer detta att falla utanför bereppet vetenskap för att föras in i en lära.Hur svårt kan det vara att förstå.
meanmachine skrev:Nattlorden skrev:Mayro - det testades t.ex. en Quad-förstärkare för ett tag sedan, om du har möjlighet att läsa MoLT och den artikeln - kan du då berätta på vilket sätt du tycker att testförfarandet givit orimliga resultat?
Vad är svårt att fatta. Ett test som skall anses objektit ochkorrekt skall backas up av ett oberoende testgrupp för att anses rimlig. Är detta gjort och sammanföll resultaten?
Vee Eight skrev:Reflektion;
Man skulle ju kunna tycka att bilprovningens resultat är orimliga; det finns fruktansvärt många bilar, och det är bara bilprovningen som utför det test som de baserar sitt beslut på...
Men å andra sidan är det många som de facto är förbannade på Svensk Bilprovning. Av ngn outgrundlig anledning.
Tvett skrev:Du kanske ska fundera på vad "ett test" är
meanmachine skrev: De är en kontrollmyndighet som inte är pefekta.
Paa skrev:Varför skulle testet inte skulle kunna upprepas av en oberoende grupp?
Nagref skrev:Nja de är ett företag som har fått myndighetsrättigheter å VVs vägnar.
meanmachine skrev:Paa skrev:Varför skulle testet inte skulle kunna upprepas av en oberoende grupp?
Varför gör det inte då? Resultaten skulle bli så mycket mer trovärdiga
meanmachine skrev:Vee Eight skrev:Reflektion;
Man skulle ju kunna tycka att bilprovningens resultat är orimliga; det finns fruktansvärt många bilar, och det är bara bilprovningen som utför det test som de baserar sitt beslut på...
Men å andra sidan är det många som de facto är förbannade på Svensk Bilprovning. Av ngn outgrundlig anledning.
När utgav de sig för att vara vetenskapligt korrekta? De är en kontrollmyndighet som inte är pefekta. Dålig liknelse.
meanmachine skrev:Nattlorden skrev:Mayro - det testades t.ex. en Quad-förstärkare för ett tag sedan, om du har möjlighet att läsa MoLT och den artikeln - kan du då berätta på vilket sätt du tycker att testförfarandet givit orimliga resultat?
Vad är svårt att fatta. Ett test som skall anses objektit ochkorrekt skall backas up av ett oberoende testgrupp för att anses rimlig. Är detta gjort och sammanföll resultaten?
meanmachine skrev:Nagref skrev:Nja de är ett företag som har fått myndighetsrättigheter å VVs vägnar.
Alltså inte vetenskap.Det skulle förefalla orimligt att ha två bilprovningar för att utföra testet. Men de behöver inte bekymra sig eftersom de inte vill ha vetenskaplig status.
meanmachine skrev:Paa skrev:Varför skulle testet inte skulle kunna upprepas av en oberoende grupp?
Varför gör det inte då? Resultaten skulle bli så mycket mer trovärdiga
meanmachine skrev:Tvett skrev:Du kanske ska fundera på vad "ett test" är
När du har funderat över vad vetenskaplig staus är och hur man når dit.
Tja... du får nog citera den du responderar på eftersom det går lite fort här. Du skrev ju ditt inlägg efter det jag och Nattlorden skrev varför det är rätt självklart att tro att det var riktat till oss.Mayro skrev:Kaffekoppen skrev:Var det där riktat till mig?Mayro skrev:Man blir full i garv åt er... Snacka om tydligt försök att dra fokus ifrån en sak till en annan via söka omformulera riktiningen av inlägg.. Jag har sagt mitt i frågan och anser ni ert snack är ok så får det va så.
![]()
Känner inte du några icke hifiintresserade som frågat dig om råd genom åren?
De flesta av mina vänner skiter i hifi egentligen, men har riktigt fina anläggningar eftersom de tycker att om man nu skall ha ljud kan man väl lika gärna ha bra grejjer. Om man har råd.
Det går nog inte att säga att alla som inte är hifiintresserade har dåliga anläggningar. Det skulle ju vara samma sak som att säga att de som inte är bilintresserade har dåliga bilar![]()
Tror nog många iallafall försöker köpa bra grejjer när de ändå skall köpa. Om man inte är som min mamma förståss som mer är intresserad av att man skall kunna ha så många skivor i apparaen som möjligt samtidigt så det går snabbare att växla
läs nagrefs text o min som svar på hans och gå på den. Inte nattlordens .. Då blir det rätt ÄVEN för dig i din världsåskådning kaffekoppen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster