Jahapp

Moderator: Redaktörer
Flamenco skrev:Affald skrev:
Helt klart är ljudet // tillåmed bra // långt ifrån skräp
...men oj vad jag saknar mitt piP-ljud
Jasså är det så de låter; pipljud? Även om de har ett speciellt ljud/sound går dessa bort för min räkning, vid mitt kommande köp.
Flamenco skrev:Affald skrev:
Helt klart är ljudet // tillåmed bra // långt ifrån skräp
...men oj vad jag saknar mitt piP-ljud
Jasså är det så de låter; pipljud? Även om de har ett speciellt ljud/sound går dessa bort för min räkning, vid mitt kommande köp.
Mayro skrev:produkten spelar kanontrevligt rätt uppställd.
Kaffekoppen skrev:Tycker du det?
Hetsporren skrev:Mayro skrev:produkten spelar kanontrevligt rätt uppställd.
"Produkten" (dvs. piP) spelar väldigt bra, även fel uppställd!
Mayro skrev:Hetsporren skrev:Mayro skrev:produkten spelar kanontrevligt rätt uppställd.
"Produkten" (dvs. piP) spelar väldigt bra, även fel uppställd!
Men anser du att detta inte spelar roll utan pip fungerar lika bra som annat bara inslängt i rummet typ så är det väl så då.
Affald skrev:torka sig i röven med blaskan & stampa ner den i golvet kan vem som helst göra ,men att ge en hint om vad som bör göras istället verkar vara lite svårare![]()
Jag tycket nämligen att testet var bar för att komma från just Blaskan, kanske det bästa någonsin...
Nå, några ideér?
Då är ju frågan, fungerar till vad? Är det att ta fram apparater/högtalare som du subjektivt gillar eller är det att ta fram apparater som är bättre återgivare? Om det senare hur har du verifierat att metoden fungerar till just detta?JustAudioMagic skrev:JeLe skrev:"lyssna o tyck" metoden
Denna metod fungerar alltid för mig
Martin skrev:Då är ju frågan, fungerar till vad? Är det att ta fram apparater/högtalare som du subjektivt gillar eller är det att ta fram apparater som är bättre återgivare? Om det senare hur har du verifierat att metoden fungerar till just detta?
Det du skriver blir ofta lätt retoriskt och saknar bakgrundsinfo och motivering. Det är inte uppenbart att det du skriver är ett motargument.
Bara ett litet tips i all välmening.
Martin skrev:Då är vi överens om jag har tolkat dig rätt att den fungerar för att ta fram kombinationer av högtalare/apparater som man subjektivt gillar.
TomasF skrev:Om någon vågar publicera resultat av blindtest av tex stativare skulle det inge förtroende!
boyafraid skrev:TomasF skrev:Om någon vågar publicera resultat av blindtest av tex stativare skulle det inge förtroende!
näe, bara ifrågasättanden av blindtestets utförande, kommentarer om att man inte kan blindtesta högtalare, att de inte stått uppställda som konstruktören tänkt sig, osv
Floyd skrev:[b]
För att följa med i OT-trenden: har piP någonsin testats i någon facktidsskrift eller liknande? Om så ej är fallet ställer jag mig frågan varför?
Martin skrev:Där har vi det igen. Vad betyder det du just skrev?
Du säger att du strävar efter ljudet. Vad betyder det? Ska jag tolka det som att du strävar efter upplevelsen av bra ljud? Eller vill du bara att det ska låta överhuvudtaget?
Om det är så självklart varför ens skriva det?JustAudioMagic skrev:Martin skrev:Där har vi det igen. Vad betyder det du just skrev?
Du säger att du strävar efter ljudet. Vad betyder det? Ska jag tolka det som att du strävar efter upplevelsen av bra ljud? Eller vill du bara att det ska låta överhuvudtaget?
att sträva efter bra ljud är väl ganska självklart
JeLe skrev:JustAudioMagic
Jag förstår vad du menar, jag tycker den också är bra! För högst eget personligt bruk då! Men frågan är om det är så lämpligt att några få personer på en tidning inte använder sig av mer objektiva metoder, "lyssna o tyck" metoden är ju helt värdelös för andra. Bara för en själv den är bra.
Hur menar du "extremt väntat"? piP var ju omnämnt i första inlägget?Floyd skrev:Att denna tråd skulle börja handla om Ino piP och f/e lyssning var tyvärr extremt väntat.
Martin skrev:Om det är så självklart varför ens skriva det?
Anledningar jag kan tänka mig:
- Att falskt implicera att någon annan skulle mena annorlunda. (retorik mao)
- Att ha något fullständigt redundant att skriva för att man har tråkigt.
Användare som besöker denna kategori: lemmts och 34 gäster