Moderator: Redaktörer
meanmachine skrev:Du svalde öppenbarligen att IÖ rekommenderat.. Det är väl OK men på detta forum får man skit om man säger att Marantz hemsida säger att ....... Men om IÖ rekommenderar är det ingen som ifrågasätter.Så jag tänkte att dpgör jag det.
meanmachine skrev:JeLe skrev:MM: varför har du lågt förtroende för iö?
Vad är det för skillnad på honom och Micke Bladelius eller Erik Andersson elle någon annan "storhet"?
Nefilim skrev:Vad gör att t.ex Micke Bladelius klassas som en s.k "storhet"?
Jag har testat ett antal av hans produkter hemma, och tycker det är relativt medjokra produkter med ett alldeles för högt pris i förhållande pris - prestanda. Möjligtvis är han en skicklig marknadsförare! Det är nog allt.

JeLe skrev:iö är inte kommersiell på det sättet som övriga i branschen
JeLe skrev:meanmachine skrev:Du svalde öppenbarligen att IÖ rekommenderat.. Det är väl OK men på detta forum får man skit om man säger att Marantz hemsida säger att ....... Men om IÖ rekommenderar är det ingen som ifrågasätter.Så jag tänkte att dpgör jag det.
Svalde? Ja och det smakade gott.![]()
iö är inte kommersiell på det sättet som övriga i branschen, därför inger han förtroende. Men den störta anledningen var inte att han rekommenderade dem utan att de som sagt passade till plattan.
ingen som ifrågasätter?
Jo visst! Du, mayro, flint, jam och andra
meanmachine skrev:JeLe skrev:iö är inte kommersiell på det sättet som övriga i branschen
Hur är han komersiell då?
Nefilim skrev:Vad gör att t.ex Micke Bladelius klassas som en s.k "storhet"?
Jag har testat ett antal av hans produkter hemma, och tycker det är relativt mediokra produkter med ett alldeles för högt pris i förhållande pris - prestanda. Möjligtvis är han en skicklig marknadsförare! Det är nog allt.
Subjektivisten skrev:Håller med.
subjektivisten skrev:Nefilim skrev:Vad gör att t.ex Micke Bladelius klassas som en s.k "storhet"?
Jag har testat ett antal av hans produkter hemma, och tycker det är relativt mediokra produkter med ett alldeles för högt pris i förhållande pris - prestanda. Möjligtvis är han en skicklig marknadsförare! Det är nog allt.
Håller med.
Är du säker på att det är ett bedräger? Det är hårda ord...meanmachine skrev:Boyafraid skrev:550 kronor (+60kr med frakt) är väl ändå rätt mycket för något som inte renderar någon hörbar skillnad?
(priset hämtat från sonic designs hemsida)
550 kronor är ändå värt 8-14 starköl, lite beroende på var man väljer att gå ut
dessa har garanterat mer än en teoretisk effekt
"Lagligt" bedrägeri...
Hur blev vi involverade i ert jävla gnäbb?meanmachine skrev:
Skulle tro att betydligt fler anser LTS rekommenderade prylar är medijokra..![]()
![]()
![]()
Kaffekoppen skrev:Är du säker på att det är ett bedräger? Det är hårda ord...
klicka på ovanstående länk!!Ormolja som ormolja. Men SD kanske är vetenskapligt bevisat ?
Kaffekoppen skrev:Tillbaka till ämnet och redogör för vad du vet om SD-fötter, och varför de skulle vara bedrägliga. Har du läst på om produkten?
Subjetivisten skrev:Vart är SD kuddar ormolja? Det är ju redan bevisat att det fungerar.
meanmachine skrev:Subjetivisten skrev:Vart är SD kuddar ormolja? Det är ju redan bevisat att det fungerar.
Shakti är ockspå vetenskapligt bevisade.De har gjort många tester, Ers likadant.
Nä, jag har ingen aning om de är prisvärda eller inte i största allmänhet. Det är mycket pengar, det tycker jag med.meanmachine skrev:Kaffekoppen skrev:Tillbaka till ämnet och redogör för vad du vet om SD-fötter, och varför de skulle vara bedrägliga. Har du läst på om produkten?
Fortfarande..
Frågan är om det virvlar upp känslor på nått vis. Du är ju annars så cool och lugn. Men du brukar vara väldigt talför om shakti, ERS, och annat som liknar tweaknivån som SD fötter är på. Ta i beaktning detta eftersom det handlar om total trovärdighet.![]()
Vad är det som gör vissa företag "lagliga" medan andra bara är bedragare?
Om du inte så det i mitt inlägg som du reagerade på så använder jag snuffar "" för att poängtera en viss resevation i mitt inlägg. Men du kanske i raseri inte kunde urskilja detta.
Du frå mer än gära betätta vad du tycker gör SD så fantastisk prisvärda.
SD hemsida skrev:Resultatet blir att ljudet frigör sig bättre från högtalarna, det blir en större ljudbild, och anläggningen får en renare klang med hörbart lägre distorsion.
SD hemsida skrev:Inom Ljudtekniska Sällskapet har man med mätningar vetenskapligt visat att en högtalarlåda som är mjukt avfjädrad rör sig mindre av musiksignalen än en som är hårt uppställd samt att en hård fjädring från t.ex. spikfötter även bidrar med både mät- och hörbar distorsion:
"Basen tycks gå djupare ner, med ökad förmåga att följa melodier. Man kan nu spela mycket starkare utan att ljudet (läs oönskade resonanser) irriterar."
meanmachine skrev:SD hemsida skrev:Resultatet blir att ljudet frigör sig bättre från högtalarna, det blir en större ljudbild, och anläggningen får en renare klang med hörbart lägre distorsion.
Wow låter nästa som säljande reklmam precis som på vilken fabrikant av ormolja som helst...Jag morsäger mig inte att det fungerar men att vissa saker är bra eftersom någon eller några sagt detta. Men andra saker de duger minsann inte. Sektligt kusligt.
SD hemsida skrev:Inom Ljudtekniska Sällskapet har man med mätningar vetenskapligt visat att en högtalarlåda som är mjukt avfjädrad rör sig mindre av musiksignalen än en som är hårt uppställd samt att en hård fjädring från t.ex. spikfötter även bidrar med både mät- och hörbar distorsion:
Hmm LTS..Då förstår jag att det är bra.![]()
Inte för att det är nått fel med LTS utan de som följer efter anser att för dem är just LTS en stor auktoritet.
Speciellt eftersom denna auktoritet i ryggen bevis för funtionen kommer just efter dessa sågat alla konkurrenter som anveäder spikes efter som de tydligen inte fungerar. Bra jobbat.![]()
Nåja nu är jag nog lite dum. Men det irriterar att man så kan såga andra medan man är lika dan själv.
"Basen tycks gå djupare ner, med ökad förmåga att följa melodier. Man kan nu spela mycket starkare utan att ljudet (läs oönskade resonanser) irriterar."
Ärligt. Vad är skillnaden mot dessa och liggunderlag, Stenar, Puckar, Spikes ellerl Liknande. Halva squashbollar.![]()
meanmachine skrev:Får man inte var lite undrandes för hur saker och ting fungerar?
meanmachine skrev:
Ärligt. Vad är skillnaden mot dessa och liggunderlag, Stenar, Puckar, Spikes ellerl Liknande. Halva squashbollar.![]()
meanmachine skrev:SD hemsida skrev:Resultatet blir att ljudet frigör sig bättre från högtalarna, det blir en större ljudbild, och anläggningen får en renare klang med hörbart lägre distorsion.
Wow låter nästa som säljande reklmam precis som på vilken fabrikant av ormolja som helst...Jag morsäger mig inte att det fungerar men att vissa saker är bra eftersom någon eller några sagt detta. Men andra saker de duger minsann inte. Sektligt kusligt.
Hmm LTS..Då förstår jag att det är bra.![]()
Inte för att det är nått fel med LTS utan de som följer efter anser att för dem är just LTS en stor auktoritet.
Speciellt eftersom denna auktoritet i ryggen bevis för funtionen kommer just efter dessa sågat alla konkurrenter som anveäder spikes efter som de tydligen inte fungerar. Bra jobbat.![]()
Nåja nu är jag nog lite dum. Men det irriterar att man så kan såga andra medan man är lika dan själv.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster