sd-fötter

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 10:26

Litar du på alla som proklarmerar reklam för sin sak och sina ideal. Det vara kärnan. Alla har bra kunskap och alla har fullt med fel och brister så som ego, ideal, värderignar...Du svalde öppenbarligen att IÖ rekommenderat.. Det är väl OK men på detta forum får man skit om man säger att Marantz hemsida säger att ....... Men om IÖ rekommenderar är det ingen som ifrågasätter.Så jag tänkte att dpgör jag det. :)
Numer egen företagare som handlar med beg hifi. Köper byter och säljer.

http://hifiguru.se
hifiguru@spray.se
https://www.facebook.com/HifigurunIVast ... ernorrland

JeLe

Inläggav JeLe » 2007-04-28 10:36

meanmachine skrev:Du svalde öppenbarligen att IÖ rekommenderat.. Det är väl OK men på detta forum får man skit om man säger att Marantz hemsida säger att ....... Men om IÖ rekommenderar är det ingen som ifrågasätter.Så jag tänkte att dpgör jag det. :)

Svalde? Ja och det smakade gott. :D
iö är inte kommersiell på det sättet som övriga i branschen, därför inger han förtroende. Men den störta anledningen var inte att han rekommenderade dem utan att de som sagt passade till plattan.

ingen som ifrågasätter?
Jo visst! Du, mayro, flint, jam och andra
Faktiskt.se=mobbarforum
Tack för kaffet och adjö.

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-04-28 11:23

meanmachine skrev:
JeLe skrev:MM: varför har du lågt förtroende för iö?

Vad är det för skillnad på honom och Micke Bladelius eller Erik Andersson elle någon annan "storhet"?

Vad gör att t.ex Micke Bladelius klassas som en s.k "storhet"?

Jag har testat ett antal av hans produkter hemma, och tycker det är relativt mediokra produkter med ett alldeles för högt pris i förhållande pris - prestanda. Möjligtvis är han en skicklig marknadsförare! Det är nog allt.
Mitt minne är blott ett minne numera.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 12:11

Nefilim skrev:Vad gör att t.ex Micke Bladelius klassas som en s.k "storhet"?

Jag har testat ett antal av hans produkter hemma, och tycker det är relativt medjokra produkter med ett alldeles för högt pris i förhållande pris - prestanda. Möjligtvis är han en skicklig marknadsförare! Det är nog allt.

Skulle tro att betydligt fler anser LTS rekommenderade prylar är medijokra.. :lol: :lol: :lol:

THE SWEDISH STATEMENT.

Bild
Senast redigerad av meanmachine 2007-04-28 12:12, redigerad totalt 1 gång.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 12:12

JeLe skrev:iö är inte kommersiell på det sättet som övriga i branschen

Hur är han komersiell då?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 12:23

JeLe skrev:
meanmachine skrev:Du svalde öppenbarligen att IÖ rekommenderat.. Det är väl OK men på detta forum får man skit om man säger att Marantz hemsida säger att ....... Men om IÖ rekommenderar är det ingen som ifrågasätter.Så jag tänkte att dpgör jag det. :)

Svalde? Ja och det smakade gott. :D
iö är inte kommersiell på det sättet som övriga i branschen, därför inger han förtroende. Men den störta anledningen var inte att han rekommenderade dem utan att de som sagt passade till plattan.

ingen som ifrågasätter?
Jo visst! Du, mayro, flint, jam och andra

Oj.. det var många av oss som ifrågasätter ALLA krängare LIKA konsekvent. 8O 8O 8O

Jag hade inte tänkt skriva här med blev ju ett exempel ändå här. Så därav inlägg..

Men kan väl skriva ett on topic då.

Jag tror jag KANSKE beroende på situation samt plats osv kunde via BT i ett känt system klara en BT med eller utan på högtalare..

Men som sagt. Då måste förutsättningarna också vara att just fotens egenskaper UTFÖR arbete så att säga..

Sedan hurvida det är förbättrande eller ej vet jag inte. Det får användaren avgöra..

men på plats där omstädigheterna gör att foten INTE gör arbete så kan jag ju av naturliga skäl då kanske inte höra det... :)

På rörmanicker och stärkare har jag hört skillnader däremot som jag borde ha ibland lätt klarat urskilja vid BT. Men ibland inte. Så samma som med burkarna så är förutsättningarna mer avgörande i mitt tycke och troende..
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

JeLe

Inläggav JeLe » 2007-04-28 12:56

meanmachine skrev:
JeLe skrev:iö är inte kommersiell på det sättet som övriga i branschen

Hur är han komersiell då?

Ja han har ju trotsallt en firma och säljer till privatpersoner.
(Låt oss glömma ino nu, inte en tråd till. Ja! Jag vet, jag är lite skyldig denna gång. :oops: )
Faktiskt.se=mobbarforum
Tack för kaffet och adjö.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-28 13:11

Jag har testat ett antal av hans produkter hemma, och tycker det är relativt mediokra produkter med ett alldeles för högt pris i förhållande pris - prestanda. Möjligtvis är han en skicklig marknadsförare! Det är nog allt.

Håller med.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 13:24

Subjektivisten skrev:Håller med.

Oväntat... :)

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 13:37

subjektivisten skrev:

Håller med.

Jag gillar inte heller bladdans grejor..

använder han SD foten tro. :lol:
Driver "Mayros hifidagis" med öppettider mån-fred 10,00-15-00. Lunch flexas beroende på behov.

Användarvisningsbild
Vee-Eight
Admin emeritus

Inläggav Vee-Eight » 2007-04-28 13:43

Tillbaka till trådämnet.
- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet

Ständig sekreterare VästerGÖK

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-28 14:02

meanmachine skrev:
Boyafraid skrev:550 kronor (+60kr med frakt) är väl ändå rätt mycket för något som inte renderar någon hörbar skillnad?
(priset hämtat från sonic designs hemsida)
550 kronor är ändå värt 8-14 starköl, lite beroende på var man väljer att gå ut
dessa har garanterat mer än en teoretisk effekt

"Lagligt" bedrägeri... :lol:
Är du säker på att det är ett bedräger? Det är hårda ord...

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-28 14:07

meanmachine skrev:
Skulle tro att betydligt fler anser LTS rekommenderade prylar är medijokra.. :lol: :lol: :lol:
Hur blev vi involverade i ert jävla gnäbb?

Tillbaka till ämnet och redogör för vad du vet om SD-fötter, och varför de skulle vara bedrägliga. Har du läst på om produkten?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 16:45

Kaffekoppen skrev:Är du säker på att det är ett bedräger? Det är hårda ord...

Känsligt ämne. Det är inte mig emot men om du inte märkt detta så kallas många företag på detta forum för huckelkuckare... Bedragare och annat. Lite på plats att visa vart skåpet skall stå. Alla kommersiella eller ingen. 8O

Har du svårt att se skillnad.

ÄR det omrimligt att sälja saker för 500-600:- som dämpar lite? Ja om det är orimligt att sälja kabelkontakter för lika mycket..

Ormolja som ormolja. Men SD kanske är vetenskapligt bevisat ?

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-28 16:48

Vart är SD kuddar ormolja? Det är ju redan bevisat att det fungerar.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-04-28 16:51

Färilafötter!

meanmachine skrev:

Ormolja som ormolja. Men SD kanske är vetenskapligt bevisat ?
klicka på ovanstående länk!! :wink:
Senast redigerad av Nefilim 2007-04-28 16:53, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 16:52

Kaffekoppen skrev:Tillbaka till ämnet och redogör för vad du vet om SD-fötter, och varför de skulle vara bedrägliga. Har du läst på om produkten?

Fortfarande..

Frågan är om det virvlar upp känslor på nått vis. Du är ju annars så cool och lugn. Men du brukar vara väldigt talför om shakti, ERS, och annat som liknar tweaknivån som SD fötter är på. Ta i beaktning detta eftersom det handlar om total trovärdighet. 8O

Vad är det som gör vissa företag "lagliga" medan andra bara är bedragare?

Om du inte så det i mitt inlägg som du reagerade på så använder jag snuffar "" för att poängtera en viss resevation i mitt inlägg. Men du kanske i raseri inte kunde urskilja detta.

Du frå mer än gära betätta vad du tycker gör SD så fantastisk prisvärda.

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 16:53

Subjetivisten skrev:Vart är SD kuddar ormolja? Det är ju redan bevisat att det fungerar.

Shakti är ockspå vetenskapligt bevisade. :lol: De har gjort många tester, Ers likadant. :lol:

hifiguru@spray.se

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-04-28 17:02

meanmachine skrev:
Subjetivisten skrev:Vart är SD kuddar ormolja? Det är ju redan bevisat att det fungerar.

Shakti är ockspå vetenskapligt bevisade. :lol: De har gjort många tester, Ers likadant. :lol:

Igen!

Shaktistenar används tydligen till en massa annan hokuspokus! bl.a av knepiga kvinnor som använder livet till en massa trolleri! Ska tydligen göra underverk av det mesta!! :?

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-28 17:05

meanmachine skrev:
Kaffekoppen skrev:Tillbaka till ämnet och redogör för vad du vet om SD-fötter, och varför de skulle vara bedrägliga. Har du läst på om produkten?

Fortfarande..

Frågan är om det virvlar upp känslor på nått vis. Du är ju annars så cool och lugn. Men du brukar vara väldigt talför om shakti, ERS, och annat som liknar tweaknivån som SD fötter är på. Ta i beaktning detta eftersom det handlar om total trovärdighet. 8O

Vad är det som gör vissa företag "lagliga" medan andra bara är bedragare?

Om du inte så det i mitt inlägg som du reagerade på så använder jag snuffar "" för att poängtera en viss resevation i mitt inlägg. Men du kanske i raseri inte kunde urskilja detta.

Du frå mer än gära betätta vad du tycker gör SD så fantastisk prisvärda.
Nä, jag har ingen aning om de är prisvärda eller inte i största allmänhet. Det är mycket pengar, det tycker jag med.

Skillnaden mellan bedragare och andra företag är väl om produkten har möjlighet att alls fungera. Det har inget med prisvärdhet att göra.

Personligen skulle jag kunna betalt det dubbla priset för dem, bara för den effekten det hade hos grannen (se tidigare i tråden).

Kanske blev mindre cool av att du för tusende gången (känns som om det inte finns nån enda på det) släpade in LTS i eran sandlådediskussion ni drar runt mellan trådarna.

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 17:13

SD hemsida skrev:Resultatet blir att ljudet frigör sig bättre från högtalarna, det blir en större ljudbild, och anläggningen får en renare klang med hörbart lägre distorsion.

Wow låter nästa som säljande reklmam precis som på vilken fabrikant av ormolja som helst... :lol: Jag morsäger mig inte att det fungerar men att vissa saker är bra eftersom någon eller några sagt detta. Men andra saker de duger minsann inte. Sektligt kusligt.

SD hemsida skrev:Inom Ljudtekniska Sällskapet har man med mätningar vetenskapligt visat att en högtalarlåda som är mjukt avfjädrad rör sig mindre av musiksignalen än en som är hårt uppställd samt att en hård fjädring från t.ex. spikfötter även bidrar med både mät- och hörbar distorsion:

Hmm LTS..Då förstår jag att det är bra. :?
Inte för att det är nått fel med LTS utan de som följer efter anser att för dem är just LTS en stor auktoritet.
Speciellt eftersom denna auktoritet i ryggen bevis för funtionen kommer just efter dessa sågat alla konkurrenter som anveäder spikes efter som de tydligen inte fungerar. Bra jobbat. :lol:

Nåja nu är jag nog lite dum. Men det irriterar att man så kan såga andra medan man är lika dan själv.

"Basen tycks gå djupare ner, med ökad förmåga att följa melodier. Man kan nu spela mycket starkare utan att ljudet (läs oönskade resonanser) irriterar."

Ärligt. Vad är skillnaden mot dessa och liggunderlag, Stenar, Puckar, Spikes ellerl Liknande. Halva squashbollar. :roll: :?

hifiguru@spray.se

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-04-28 17:16

Jag förstår inte vad du har för avsikt med att vara medlem på detta forum meanmacine?? Ställa till bråk som det verkar!!

Eller slå rekord i antalet postade inlägg!!?? :roll:

(Snittposter 27,7/dag) = 27.7 * 365 = 10 110.5 :?

Användarvisningsbild
meanmachine
Don Placebo

Inläggav meanmachine » 2007-04-28 17:20

Får man inte var lite undrandes för hur saker och ting fungerar?

Hur kan det komma sig att det är OK att såga vissa saket medan andra upphöjs fast de uppenbarligen gör samma funktion. :?:

Vad har det med bråk att göra. Jag vill veta hur saker och ting är och förhåller sig. Kanske bråkar som det ser ut men har för störta avsikt att få fram resultat och tyvätt är jag nog enn bulldozer till sätt.

Me nvar så säker att jag vill veta allt som går att veta om ljud och varför och sen är jag inte rädd för nått eller någon så jag efterföljer inget som jag inte är fullstängigt övertygad om och detta kan ju vara problematiskt. :)

hifiguru@spray.se

Användarvisningsbild
Mayro_inaktiv

Inläggav Mayro_inaktiv » 2007-04-28 17:23

meanmachine skrev:
SD hemsida skrev:Resultatet blir att ljudet frigör sig bättre från högtalarna, det blir en större ljudbild, och anläggningen får en renare klang med hörbart lägre distorsion.

Wow låter nästa som säljande reklmam precis som på vilken fabrikant av ormolja som helst... :lol: Jag morsäger mig inte att det fungerar men att vissa saker är bra eftersom någon eller några sagt detta. Men andra saker de duger minsann inte. Sektligt kusligt.

SD hemsida skrev:Inom Ljudtekniska Sällskapet har man med mätningar vetenskapligt visat att en högtalarlåda som är mjukt avfjädrad rör sig mindre av musiksignalen än en som är hårt uppställd samt att en hård fjädring från t.ex. spikfötter även bidrar med både mät- och hörbar distorsion:

Inte för att det är nått fel med LTS utan de som följer efter anser att för dem är just LTS en stor auktoritet.
Speciellt eftersom denna auktoritet i ryggen bevis för funtionen kommer just efter dessa sågat alla konkurrenter som anveäder spikes efter som de tydligen inte fungerar. Bra jobbat. :lol:

Nåja nu är jag nog lite dum. Men det irriterar att man så kan såga andra medan man är lika dan själv.

"Basen tycks gå djupare ner, med ökad förmåga att följa melodier. Man kan nu spela mycket starkare utan att ljudet (läs oönskade resonanser) irriterar."

Ärligt. Vad är skillnaden mot dessa och liggunderlag, Stenar, Puckar, Spikes ellerl Liknande. Halva squashbollar. :roll: :?

:lol: :lol: :lol: :lol:

niclas

Inläggav niclas » 2007-04-28 17:24

Sd-fötter. Rent teoretiskt verkar de vara rätt bra, isolerar högtalaren från underlaget och mindre ljud fortplantar sig vidare till golvet vilket kan tyckas vara fint. Själva högtalaren vibrerar mindre (har provat själv!) vilket också verkar bra. Japp, jag har ett par själv. Men skulle nog kunna klara mig bra utan också. :)
Om det låter bättre? Svårt att säga, men dom har fått vara kvar trots sin pippigula färg. :wink:
Senast redigerad av niclas 2007-04-28 17:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-28 17:26

meanmachine skrev:Får man inte var lite undrandes för hur saker och ting fungerar?

Du verkar ju inte alls intresserad att veta när folk tar sig tid och skriver och förklarar för dig.

Shaktistenar har inte visat sig funkat i något vetenskpligt test jag sett. 8)
Senast redigerad av subjektivisten 2007-04-28 17:31, redigerad totalt 1 gång.

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-04-28 17:26

meanmachine skrev:

Skillnaden är att det är prisvärt mot t.ex Transpirationskablar för flera hundratusen! Även annat svindyrt skräp som t.ex shaktistones, Cd-spelare för 20 000:- plus osv....

Kaffekoppen
Inaktiverad

Inläggav Kaffekoppen » 2007-04-28 17:32

meanmachine skrev:

:)

Jo, de är långtidsstabila tillskillnad från liggunderlaget som med tiden pressas ihop och förlorar effekten. De andra alterativen har inte den typen av funktion som SD-foten erbjuder.

Sedan att det står massa säljsnack är en annan sak. De är oavsett det en produkt som har fysikaliska möjligheter att fungera tillfredställande.

En prudukt LTS anser det vara värt att titta på. Det innebär inte att vi tycker alla borda ha dem. Det måste var och en utröna själv.

Därför skrev jag att de gjorde nytta hos grannen - för det vet jag ;)

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2007-04-28 17:34

Inget ormolja detta.

SD fötter
Bild

Spikes
Bild

8)

Nefilim
Sura gubben

Inläggav Nefilim » 2007-04-28 17:47

Så sant så subjektivisten! Word!! :)

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi